FANDOM

Ziemia również znana jako Terra lub rzadziej Gaja, to planeta pochodząca z galaktyki znanej jako Droga Mleczna. Znajduję się ona w Układzie Słonecznym. Ma jeden księżyc znany jako Luna.

Historia

Powstanie

Ziemia, według naukowców ziemskich, powstała ok. 4 biliony lat temu, co czyni ją bardzo starą planetą. Od 5 do 8 miliardów lat temu, na Ziemi wyewoluowała rasa inteligentnych istot, znanych potocznie jako Ludzie. Przez wiele lat uważali, iż są jedyną rasą w swojej galaktyce, jednak w niej również znajdywało się pełno innych ras, takich jak np. Łowcy Yautja.

Odkrycie

Około roku 100 BBY na pobliskiej planecie Mars rozbił się statek pochodzący z innej galaktyki, z którą zderzyła się Droga Mleczna. Po kilku latach, w ziemskim roku 2024, Podczas misji kosmicznej znanej jako Mars One, w czasie kolonizacji Marsa, szczątki statku zostały odnalezione, a Ziemianie nauczyli się obsługiwać hipernapęd. Umożliwiło im to podróże międzyukładowe. W 83 BBY szlakiem pierwotnej krucjaty do Układu Słonecznego, która zakończyła się rozbiciem wspomnianego statku na Marsie, Republika Galaktyczna zorganizowała drugą krucjatę, w skutek której Ziemia została wcielona do Republiki, będąc jedyną republikańską kolonią w innej galaktyce. Ze względu na odległe położenie nigdy nie stała się jednak ważnym ośrodkiem Republiki. Ten stan rzeczy zmienił się dopiero w 28 ABY gdy na Ziemi powstał Zewnętrznorubieżański Socjalistyczny Związek Frakcji Robotniczych. Wtedy Terra zyskała na znaczeniu.

Wojny Klonów

Druga Inwazja na Ziemię

Wojna Tarkińska

Krwawa Wojna Nahemska

Wojny Imperialne

Ziemia

Kultura

Kultura na Ziemi jest najbardziej zróżnicowaną kulturą w całej galaktyce. Ziemianie stworzyli bardzo zróżnicowane kultury, a tymi najbardziej znanymi są Kultura Wschodnia, Zachodnia oraz Azjatycka. Wszystkie, mimo iż w miarę podobne, różnią się od siebie różnymi rzeczami takimi jak np. Języki, budowle, potrawy, obyczaje, muzyka, ubiory i wiele innych.

Religia

Dwiema najpopularniejszymi religiami na Ziemi są chrześcijaństwo oraz islam. Obie religie prowadziły liczne wojny, takie jak np. Krucjaty, lecz mimo tego współżyją w harmonii, od czasu Wojny Klonów. Wielu ludzi na Ziemi jest niewierzących, a to prawdopodobnie za sprawą zmniejszania się wpływów religii i postępu nauki.

Technologia

Przez długi czas technologia na Ziemi była mało zaawansowana. Dopiero na przełomie 20-stego wieku, radzieccy naukowcy wysłali pierwszego człowieka w kosmos, Juriego Gagarina. Zaczął się tak zwany wyścig kosmiczny, w którym Ameryka oraz Rosja, dwa najpotężniejsze kraje na Ziemi, walczyły o to kto pierwszy postawi człowieka na księżycu Ziemi, Lunie. Amerykanie wygrali wyścig, wysyłając trzech mężczyzn na powierzchnię owego księżyca 20 lipca 1969 roku. Gdy w końcu w 2024 roku Ziemianie skolonizowali Marsa, pobliską planetę, odkryli szczątki statku, na którym znajdował się hipernapęd. Od tamtej pory Ziemianie nauczyli się obsługiwać hipernapęd, pozwalając na podróże miedzy-układowe, co wcześniej był niemożliwe.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki