FANDOM

Zakapior – uszkodzony klon klasy ARF, zwiadowca Oddziału Snajpera.

Historia

Tak jak wszystkie klony, był stwrzony i trenowany na Kamino, ale okazało się iż nie nadaje się do strzelania blasterem, gdyż nie umie celować, ani do bycia pilotem gdyż rozbił na szkoleniu swój ścigacz, próbując go potem naprawić za pomocą taśmy klejącej. Okazało się iż jego mała inteligencja oraz niezdarność jest wynikiem błędu maszyny w tworzeniu go. Po dowiedzeniu się prawdy, chciano poddać Zakapiora eutanazji, jednakże wykrył on niechcący bombę podczas przesiadywania w fabryce i tym samym uratował fabrykę przez co dano mu jeszcze jedną szansę, jako zwiadowca w Oddziale Snajpera składającym się z klonów-odpadków. Tam sprawował się całkiem dobrze, pomimo swojej niezdarności.

Charakter

Zakapior jest wesoły i zachowuje się jak przysłowiowy słoń w składzie porcelany, czasami niechcący niszcząc droidy i  maszyny, zarówno sojusznicze jak i wrogie. Nie jest też wyjątkowo zręczny i łatwo wpada w pułapki przeciwnika. Pomimo faktu że jest niezdarny i nieporadny, inni członkowie oddziału dalej go lubią. Czasami jego niezdarność pomaga w operacjach np. podczas zadania aby rozbroić bombę, kiedy to zamiast to zrobić zwyczajnie wyrzucił ją przez okno, prosto na statek wroga.