FANDOM

Autorstwa Papanoidy
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Papanoida. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Yint Merlin a w ojczystym języku ჩერნ'ობი'ლის, był częściowym paladynem Jedi, ponieważ używał balstera oraz miecza, a żył w okresie upadku Starej Repubiliki.

Historia

Wojny klonów

Nie jest znana młodość ani okoliczności przyjęcia do Zakonu, Merlina. Nie jest też znany jego mistrz, ponieważ Yint był bardzo tajemniczym i milczącym Jedi. Lecz wiadome jest że brał bardzo czynny udział w Wojnach Klonów. Podczas rozkwitu żniw Wojen Klonów, niezidentyfikowany, stary znajomy Merlina, o nie znanym imieniu, namówił go aby został paladynem Jedi. Ten przyjął propozycję lecz po kilkumiesięcznym namyśle odrzucił ją. Zachował zaś swój blaster, miecz też, i dzięki temu, został pierwszym paladynem Jedi w Zakonie Jedi, w świątyni. Lecz pod jednym warunkiem- miał zakaz przyjmowania uczniów i dzielenia się filozofią paladynów pośród innych rycerzy, albowiem Rada, była przeciwna organizacji mistrza Teepo. Jednak pokriomu namówił kilku młodych Jedi, oraz padawanów do filozofi paladynów. Brał udział w Bitwie o Kamino, i cudem unikł śmierci, albowiem został ciężko ranny. Wszczął śledztwo w sprawie czychania na jego życie. Wyszło na jaw że to Rada zleciła przebranemu za Jedi, terroryście aby zamordował Merlina, który był osobą bardzo niewygodną dla Rady. Miejąc urazy do Jedi, jednak pozostał w Zakonie, zaś na przekór i złość Radzie, szerzył paladyństwo publicznie wsród Jedi.

Mroczne czasy

Merlin uszedł z życiem, z pożogi na planecie Garban, którą rozpętały klony. Yint podejrzewał że to znowu intryga Rady, lecz nie- okazało sie że Republika przekształciła się w Imperium i rozpoczęła sie Czystka Jedi. Yint przez pierwsze lata ukrywał się na planecie Sluis Van i tam wiódł życie dopóty usłyszał o Whiplashu- organizacji przeciw Imperium. Udał się na Coruscant i tam przyłączył się do buntowników. Po jakimś czasie dostał misję- wykraść informacje na temat nowej superbroni Imperium, ktore znajdowały się na planecie Bespin. Udał się tam z przydzielonym mu astromechem i po długiej walce i poszuiwaniach dotarł do sali ktorej poszukiwał. Tam czekał na niego mroczny Jedi wraz z przydzielonym mu oddziałem szturmowców Imperiu7m. Merlin wezwał posiłki, i poraz pierwszy od lat sięgnął po miecz świetlny. Do sali wdarły sie siły Whiplashu, i rozpoętała się walka. Merlin zapisał w tym czasie pokriomu plany na twardym dysku astromecha a później oddał za niego życie, aby ten mógł uciec. Merlin stracił dłoń a następnie w środek jego czoła została wbita klinga miecza świetlnego. Jego poświęcenie poszło na marne- siły Whiplasha zostały rozgromione a droid doszczętnie zniszczony. W taki sposób przepadły projekty pierwszej Gwiazdy Śmierci.

Źródła