FANDOM

Autorstwa Fargothena
EraSR(czeska)Erarep(czeska)ErawkEraIMP(czeska)Eranr(czeska)Erani(czeska)Erars(czeska)Erasp(czeska)Erasoj(czeska)

Koordynaty

Yautja (wym. I-łat-ja), również znane jako Predatorzy lub pod swoją poprawną nazwą, Hish-Qu-Ten, są rasą zaawansowanych technologicznie istot pochodzących z Yautja Prime, planety znajdującej się w Attrenikos. Predatorzy znani są z ich kultury, która w dużej mierze polega na polowaniu oraz honorze związanym z udanymi łowami. Nie znoszą porażek oraz ściśle przestrzegają Kodeksu Honorowego, który zabrania im między innymi krzywdzenia nieuzbrojonych, przez co wielu, którzy zatrudniają Hishów jako łowców nagród muszą zważać na ów kodeks. Yautjowie nie uznają zadnej innej formy śmierci niż w boju, podczas łowów lub poprzez honorowe samobójstwo.

Charakterystyki

Zachowanie

Predatorzy najczęściej polują samotnie, choć czasem zdarzają się kilkuosobnikowe drużyny łowieckie, lecz nawet mimo tego, każdy łowca ma za zadanie polować dla oraz w swoim własnym celu. Najczęściej młodzi Predatorzy tworzą drużyny by ułatwić łowy.

Wygląd

Taką twarz tylko twoja matka kocha, co?
Seth Drakes w 7 ABY

Predatorzy są dwunożnymi humanoidami, wyraźnie odróżniając się od innych ras(przede wszystkim ludzi) poprzez ich niesamowity wzrost, wagę, ich długie, przypominające dredy wyrostki, które różnią się od osobnika do osobnika długością, kolorem oraz ilością. Ich gadzia skóra jest niesamowicie gruba, pozwalając na to, by blastery mniejszego kalibru były pochłaniane lub/i odbijane od ich grubej skóry. Ich głowa posiada stawonogowate odnóża gębowe, które nie tylko służą im do wspomagania w jedzeniu, ale także przy komunikacji, operowaniu Hishowych Bio-Masek oraz w zastraszaniu przeciwników. Każdy Predator posiada pomniejsze różnice wyglądu od innych, takie jak włoski nad oczami, dookoła jamy ustnej, lub wyrostki kostne w poszczególnych miejscach na twarzy. w tym samym czasie wyglądając podobnie do innych przedstawicieli ich rasy, zupełnie tak jak ludzka różnorodność genetyczna. Większość Hishów rośnie do ponad 218+ cm, choć zdarzają się nawet 240+ cm osobniki. Gadzia skóra tego gatunku może też występować w różnych kolorach, odcieniach, może być cętkowana lub czysta, i może wyglądać sucho lub wilgotnie i lepko. Budowa ich strun głosowych nie pozwala Hishom na wypowiedzenie więcej niż kilku zdań po Basicu, nim ich głosy będą wymagały spoczynku. Wyjątkiem jest Nia Harx, która przy pomocy długich, nawet kilkugodzinnych treningów strunowych, jest zdolna rozmawiać z innymi przez krótki okres czasowy. Na naukę wpłynęła jej przybrana, ludzka córka, Zana Harx, której głos nie jest w stanie z artykułować mowy Predatorów, choć jest zdolna ją zrozumieć.

Samce

Samce mają pomiędzy 180 a 245 cm, z największym zanotowanym o wysokości 252.7 cm. Samce najczęściej ważą między 170 a 280 kilogramami, lecz żołnierze, w pełnym wyposażeniu, mogą ważyć nawet do 400+ kilogramów. Samce głównie zajmują się polowaniem, dołączaniem do wojska oraz są ogólnie wykorzystywani do celów fizycznych, takich jak budowa i inżynieria. Samce przez długi czas miały większe uprawnienia od kobiet, aż do roku 22 BBY, gdy kobiety poprowadziły krwawą rewolucję przeciw samcom.

Samice

Wzrost samic może się znacznie wahać, i mogą mieć od zaledwie 150 cm do ponad 250 cm, choć zazwyczaj są większe i silniejsze od samców. Przeciętna samica waży między 120 a 250 kilogramami. Samice od zarania dziejów służyły głównie jako służki, oraz zajmowały się potomstwem, mimo swoich większych gabarytów, aż do krwawej rewolucji w 22 BBY, kiedy to samice dostały takie same prawa jak samce, oraz dwie samice dołączyły do Wysokiej Rady Hish-Qu-Ten. Niektóre samice dołączają do armii, a nieliczne nawet biorą udział w łowach.

Uzbrojenie

Yautja posiadają bardzo zaawansowaną technologię, która została przez nich opracowana do mistrzowskiego stopnia przez wiele lat. Co ciekawe, ich technologia została przez nich stworzona kompletnie niezależnie od innych ras i ich technologii w galaktyce. Uzbrojenie, takie jak ostrza nadgarstkowe, sejmitary oraz ich pancerze są stworzone z bliżej nieokreślonego, niesamowicie wytrzymałego materiału, który jest zdolny powstrzymać zarówno kwasową krew ksenomorfa jak i kilka ciosów mieczem świetlnym. Ich główną metodą walki dystansowej są naramienne działka plazmowe, jak i w wypadku żołnierzy karabiny oraz pistolety plazmowe. Ich okręty są zasilane silnikami jonowymi, które są zdolne do skoku w nadprzestrzeń poziomu 1.5.

Znani przedstawiciele