FANDOM

autorstwa Komandor Fly
Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Komandor Fly. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Wojny Imperialne to konflikt zbrojny dziejący sie w latach 44 ABY - 51 ABY.

Historia

Przyczyny (4-44 ABY)

Mimo upadku Impeeium inne niż ludzie rasy były prześladowane. Niektórzy lordowie planetarnie podwyzrzali podatki innym rasom. Inni jawnie mordowali przedstawicieli. Zaczęły sie bunty i strajki.

Bunty (44-45 ABY)

Na Pantorze Plutonianie podnieśli strajk. Król wysłał wojsko, w celu rozproszenia Plutonoan. Rozpoczęła sie wojna domowa w całym sektorze. Na Belderone zamordowano grupę Durosów. Na trandoshy Wookie zostali zamordowani lub zamknięci w obozach zagłady.

Powrót Sithów (5-45 ABY)

Tymczasem członkowie Inkwizycji i innych wyznawców Ciemnej Strony Mocy stworzyli Zakon Sithów. Wielki Inkwizytor Frexen zostaje prawą ręką Dartha Sidiuna (syna Palpatine'a). Sidiun wskrzesza Palpatine'a Ciemną Materię Von Nepari. Część rewolucjonistów z innych planet dołączyło do Imperium Sithów.

Tłumienie Rewolucji (46 ABY)

Republika wysyła na planety swoje oddziały. Techow nakazał Jedi by wspomgli Republike. W trakcie tłumienia Rewolucji pojawili sie Sithowie. Wielu Jedi poległo.

Wojna (46-51 ABY)

Pierwsza ofensywa (46 ABY)

Cyborg Techmaster zaatakował flotę Republiki w układzie Carida. Flota Republiki przegrała. Organizacje handlowe zastanawiały sie. Kogo wesprzeć. Ord Hill został zabity przez Screama. Organizacje handlowe wsparły Sithów. Dwaj oficerowie Wielkiego Imperium Sithów - Scream i Faxar przeprowadzili zamachy na senatorów, który nie chcieli by detronizowac Techowa. Frexen zaatakowal komory klonowania na Centax. Atak sie nie powiodl.

Pierwszy kontratak (47 ABY)

Dwóch Jedi Kyler Kaas i Marek Skywalker atakują wrogie armie na Dargen. Sithowie przegrywają. Scream zostaje pokonany na Ziemi. Exer atakuje flotę Imperium znajdującą sie na Xad Prime.

Druga Ofensywa (Wielka Ofensywa) (48 ABY)

Faxar podbija Ziemie. Sithowie arakują Bastiof, Ossus, Empire, Fort Ossus. Frexen atakuje Ossus; Scream i Darth Piernik atakują Fort Ossus; Faxar i Techmaster atakują Empire; Palpatine i Darth Sidiun atakują Bastiof. Frexen ginie z ręki Marka Skywalkera. Empire zostaje zdewastowana. Darth Piernik zostaje zabity przez Willa Krokieta. Bastiof zostaje podbity.

Techow ginie w zamachu. Faxar i Scream wymuszają na senatorach by głosowali na A'enitaplap Atarb. Verfer zastawią na nich pułapkę. Obaj zostają pojmani.

Drugi kontratak (48 ABY)

Atarb wygrywa wybory. Plytonianie zdradzają Sithow i tworzą własne imperium. Kyler zastawia pułapkę na siły cyborga Techmastera. Cyborg ginie w walce z ręki Kaasa. Szefowie organizacji handlowych zbierają sie na Gledafar. Verfer podsadza tam bombę. Cześć liderów ginie.

Trzecia ofensywa (49 ABY)

Atarb okazuje się bratem Sheeva Palpatine'a. Atarb wysadza w powietrze budynek Senatu. Darth Sidiun i jego Sidiuos lecą na spotkanie z flotą. Nagle atakuje ich Marek Skywalker i jego kuzyn Obi von Skywalker. Rozpoczyna sie pojedynek. Obi ginie z ręki Sheeva. Nagle Revaner Shan atakuje Palpatine'a. Sidious powala obu Jedi. Sidiun zostaje zaatakowany przez Kylera Kaasa. Kaas, Shan i Skywalker atakują Sithów. Sidiun ucieka. Sheev ginie przeszyty mieczami przez Marka i Kylera.

Sidiun atakuje Zabójcą Gwiazd Corust. Republika atakuje go dużą flotą. Marek wpada na statek. Postanawia zabić Sidiuna za to, że zabił Obiego. Sidiun zostaje ciężko ranny. W ostatniej chwili wrzuca Marka do szybu wentylacyjnego. Sith zostaje zabity przez Revrera Shana. Jedi uciekają ze statku. Dowódca Zabójcy bombarduje planete. Jedi ewakuują mieszkańców planety. Stacja Zabójca Gwiazd wysadza Corust. Odpadki planety niszczą stacje.

Tymczasem korzystając z zamieszania Fly odbił Faxara i Screama wraz z ich żołnierzami. Postanowili założyć organizacje Atron. Okazało sie, ze ktoś ich wspierał z zewnątrz.

Trzeci kontratak (50-51 ABY)

Mimo zniszczenia większości armii Imperium Jedi wyruszyli w celu zniszczenia resztek armii Sithów.

Pierwszym celem kampanii była stacja Nowej Federacji Handlu. Omlet Gunray (syn Naleśnika Gunraya) przeprowadzał inspekcję generatora tarcz stacji. Niewykrywalny myśliwiec Republiki pilotowany przez Klifa zaatakował generator. Klif odpalił prosto w generator. Omlet Gunray został trafiony przez Klifa, gdyż stanął na drodze lasera. Naleśnik to zauważył. Stacja została wysadzona na skutek uszkodzenia reaktora.

Drugim celem ataku byli Plutonianie, którzy atakowali planety w swoim sektorze. Ich wódz Zalari'em'Husan'manren'berger miał siedzibę na Orto Plutonii. Revrer, Revaner, Marek i Kyler obronili najbliższe planety przed plutonianami. Wojska plutonian sie wycofały. W tym czasie Verfer i Iroly Herbor zabili Zalariego. Plutonainie zostali rozbrojeni. Musieli tez zapłacić sankcje i oddać planety Republice, a królem został marionetkowy władca.

Trzecim celem był Mroczny Legion Sithów. W bitwie o Falarie wojska Imperium zostały rozgromione. Kyler Kaas, Marek Nadon, Arthur Nadon, Revrer Shan, Revaner Shan ścigali niedobitki Sithow. Atron (wtedy jeszcze bojówka) chronił niektórych Sithow pod warunkiem dołączenia do nich. W czasie misji na Korriban Kaas został zrzucony w przepaść przez Darth Fayla. Marek trafił do niewoli Sithów. Odbił go jego stryjeczny brat.

Atron był atakowany przez gang Hondona. Scream tymczasem zyskał wsparcie w postaci niedobitków Imperialnych. Hondon i jego gang uciekli.

Skutki

  • Upadek Imperium Sithów
  • Dewastacja Galatyki
  • Osłabienie Nowej Republiki
  • Powstanie Atronu

Bitwy tej wojny

Ciekawostki

Źródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki