FANDOM

Era-legendyEra-old
Vandar Tokare to Jedi rasy Yody. Używał dwóch shoto.

Biografia

Mistrz Jedi

Przed Wojnami Mando

Zanim nastały wojny mandaloriańske, mistrz Vandar nauczał wielu padawanów. Niektórymi z nich byli Zayne Carrick, Revan oraz Wygnana Jedi. Pewnego dnia Vandar odbył rozmowę z mistrzem Vrookiem Lamarem dotyczącą Wygnanej. Vrook, który powiedział, że złapał Wygnaną podczas kłótni z jego padawanem, zapytał Vandara jaką karę dla niej zaplanował. Vandar, który wierzył że Wygnana będzie urodzonym przywódcą i jednocześnie pozostanie rycerzem Jedi, rzekł Vrookowi że to nie jego sprawa. Vrook twierdził, że Wygnana to mierny Jedi, a jej żądza władzy zaprowadzi ją ku ciemnej stronie. Rozmowa ta została nagrana przez protokolarnego droida pracującego w Enklawie na Dantooine.

Wojny Mandaloriańskie

W 3964 BBY, Vandar był czołowym mistrzem Enklawy Jedi na Dantooine. Jego wiara w innych mistrzów została zachwiana, gdy Zayne Carrick poinformował go o masakrze padawanów na Taris. Vandar wierzył, że zarzuty zbiegłego padawana były prawdziwe. Ale miał jednocześnie wątpliwości co do Zayne'a - że rzeczywiście mógł popełnić tą zbrodnię i zamaskować swe prawdziwe emocje przy pomocy ciemnej strony. Pewnego razu Vandar miał wizję okropnej wojny, w której galaktyka pogrąża się w ciemności. Nie wiadomo co dokładnie zobaczył, ale wizja ta spowodowała, że Rada Jedi zdecydowała się nie angażować w wojny mandaloriańskie.

Wojna domowa Jedi

Przeżywszy atak Dartha Malaka na Enklawę, mistrz Vandar uczestniczył w bitwie o Gwiezdną Kuźnię, pełniąc funkcję doradcy admirała Forn Dodonny. Po bitwie to Vandar ogłosił, że Revan został nawrócony i przywrócił jego dawny stopień rycerza Jedi.

Czystka i pierwsza śmierć

Vandar był jednym z Jedi zabitych przez Dartha Nihilusa, który jako Lord Sithów użył swoich mocy by wyniszczyć całe życie na planecie Katarr podczas tajemnego konklawe Jedi.

Wskrzeszenie

WTW