FANDOM

Ten artykuł dotyczy tematu zawartego w obowiązującym do 2014 roku rozszerzonym wszechświecie Gwiezdnych wojen.Ten artykuł dotyczy okresu Starej Republiki

Vandar Tokare to Jedi rasy Yody. Używał dwóch shoto.

Biografia

Mistrz Jedi

Przed Wojnami Mando

Zanim nastały wojny mandaloriańske, mistrz Vandar nauczał wielu padawanów. Niektórymi z nich byli Zayne Carrick, Revan oraz Wygnana Jedi. Pewnego dnia Vandar odbył rozmowę z mistrzem Vrookiem Lamarem dotyczącą Wygnanej. Vrook, który powiedział, że złapał Wygnaną podczas kłótni z jego padawanem, zapytał Vandara jaką karę dla niej zaplanował. Vandar, który wierzył że Wygnana będzie urodzonym przywódcą i jednocześnie pozostanie rycerzem Jedi, rzekł Vrookowi że to nie jego sprawa. Vrook twierdził, że Wygnana to mierny Jedi, a jej żądza władzy zaprowadzi ją ku ciemnej stronie. Rozmowa ta została nagrana przez protokolarnego droida pracującego w Enklawie na Dantooine.

Wojny Mandaloriańskie

W 3964 BBY, Vandar był czołowym mistrzem Enklawy Jedi na Dantooine. Jego wiara w innych mistrzów została zachwiana, gdy Zayne Carrick poinformował go o masakrze padawanów na Taris. Vandar wierzył, że zarzuty zbiegłego padawana były prawdziwe. Ale miał jednocześnie wątpliwości co do Zayne'a - że rzeczywiście mógł popełnić tą zbrodnię i zamaskować swe prawdziwe emocje przy pomocy ciemnej strony. Pewnego razu Vandar miał wizję okropnej wojny, w której galaktyka pogrąża się w ciemności. Nie wiadomo co dokładnie zobaczył, ale wizja ta spowodowała, że Rada Jedi zdecydowała się nie angażować w wojny mandaloriańskie.

Wojna domowa Jedi

Przeżywszy atak Dartha Malaka na Enklawę, mistrz Vandar uczestniczył w bitwie o Gwiezdną Kuźnię, pełniąc funkcję doradcy admirała Forn Dodonny. Po bitwie to Vandar ogłosił, że Revan został nawrócony i przywrócił jego dawny stopień rycerza Jedi.

Czystka i pierwsza śmierć

Vandar był jednym z Jedi zabitych przez Dartha Nihilusa, który jako Lord Sithów użył swoich mocy by wyniszczyć całe życie na planecie Katarr podczas tajemnego konklawe Jedi.

Wskrzeszenie

WTW

Więcej z Fandomu

Losowa wiki