FANDOM

Era-nrEra-foEra-legacyEra-wyczerpujący
Autorstwa Kompkompa
Era-jerzverse-dark

Vandar Ren (kiedyś Vand Madine) to Lord, a później Mroczny Lord Drugiej Inkwizycji. Miał dwóch synów: Vinixa Ren i Trixa Ren. Był wnukiem komandora Cody'ego. Dowodził Pierwszą Flotą.

Życie

Młodość

Vandar urodził się w 7 ABY na Coruscant. Jego ojcem był generał Crix Madine. Już w wieku sześciu lat przejawiał wrażliwość na Moc. Kiedy jego ojca zaatakował łowca nagród, Vandar wytrącił mu Mocą blaster z rąk i odepchnął go Mocą w stronę dwóch żołnierzy Republiki, którzy aresztowali go. Crix nie chciał go jednak oddawać do Jedi. W 15 ABY jakiś przestępca strzelił w Vandara z blastera. On popchnął pocisk Mocą w chodnik i uciekł, przyspieszając swój bieg Mocą. W 24 ABY wstąpił do Drugiej Inkwizycji i zmienił imię na Vandar Ren. Ze względu na duże umiejętności siedemnastolatek został od razu Inkwizytorem. Posługiwał się wtedy czerwonym mieczem przekazanym mu przez Dartha Onesa. Miał go oddać, kiedy skonstruuje nowy miecz. Kilka tygodni później został wysłany na pierwszą samodzielną misję na leśny księżyc Endora. Znajdowała się tam placówka Republiki, która mogła wiedzieć coś o Darthu Onesie, przez co mogła przekazać te informacje do Jedi, którzy zabiliby go. Vandar przejął placówkę i wykasował z jej komputera wszystkie dane o Darthu Onesie (np. to, że znajdował się na rebelianckim transportowcu lecącym na Splum). Podczas misji zniszczył swojego X-winga (w latach 24-32 ABY Inkwizytorzy posiadali własne X-wingi), przez co musiał otrzymać nowy. Około 26 ABY Vandar wytopił dwa czerwone syntetyczne kryształy do miecza świetlnego. Jednak źle stworzył jeden kryształ, który wybuchł przy włączeniu. Vandar stracił przy tym dwa palce i musiał stworzyć kolejny kryształ. W 32 ABY miał misję na planecie Mitarc położonej na Zewnętrznych Rubieżach polegającą na pozbyciu się rycerza Ren rządzącego planetą. Planeta ta była położona bardzo blisko Mandalore, przez co była ważna strategicznie. Po krótkiej walce pokonał go, a planeta została przejęta przez Drugie Imperium. Vandarowi proponowano mianowanie na gubernatora tej planety, ale Inkwizytor odmówił. [1]

Druga wojna galaktyczna

Kilka dni przed wybuchem drugiej wojny galaktycznej Vandar został przyjęty do Wielkiej Rady. Jako Lord miał stopień wysokiego generała. Brał udział w wielu bitwach, np. bitwie o Esplorut, podczas której pokonał dowódcę sił Porządku kapitana FN-2186. W 43 ABY został wysłany na planetę w Dzikiej Przestrzeni, na której znajdowała się akademia Porządku. Z pomocą 206 Batalionu Klonów przejął akademię, w której rozpoczęto szkolenie szturmowców dla Imperium.

Między wojnami

W 46 ABY Vandar ożenił się z Deth Varc, która rok później urodziła mu dziecko: Vinixa Ren. W 50 ABY po śmierci Mrocznego Lorda Dartha Onesa Vandar został Mrocznym Lordem całego Zakonu Drugiej Inkwizycji, ale Mrocznym Lordem Sithów został Darth Thanus. Kiedy Darth Thanus zaatakował świątynię Inkwizycji Vandara nie było na Splum, przez co przeżył.

Akademia

Dwa lata później imperialny wywiad odkrył tajną akademię Ciemnej Strony prowadzoną przez Inkwizytora, który odszedł z Inkwizycji. Znajdowała się ona w Nieznanych Regionach. Szkolił tam uczniów, którzy mieli przejąć władzę w Imperium. Imperator wysłał tam Vandara, który przy pomocy kilku innych Inkwizytorów miał zniszczyć akademię. Vandar zaatakował akademię, niszcząc wszystko, co się dało i próbując przeciągnąć uczniów na swoją stronę. Kilku z nich zaatakowało go, jednak Mroczny Lord poraził ich błyskawicami Mocy. Wreszcie dotarł do gabinetu przywódcy akademii, dawnego Mistrza Dimara Trovana. Stoczył z nim pojedynek, podczas którego uciął mu obydwie ręce. Po ataku akademia została przeszukana przez 1001 Batalion Klonów. Dimar został przetransportowany na Splum i skazany na śmierć. Jednak jeden z jego uczniów przeżył i kontynuował nauczanie kolejnych wrażliwych na Moc. Uczeń ten po jakimś czasie znalazł Dartha Thanusa i został jego uczniem, przyjmując imię Darth Erdious.

Trzecia wojna galaktyczna

Podczas III wojny galaktycznej Vandar był wielkim generałem i dowódcą całej armii lądowej. Słuchał się jedynie samego Imperatora Candusa Tarkina. Kilka miesięcy po rozpoczęciu wojny Mroczny Lord wybrał się na planetę w Dzikiej Przestrzeni, aby zdobyć rzadki kryształ nazywany Kryształem Wojownika. Napotkał tam trzech Rycerzy Ren, którzy chcieli zdobyć kryształ dla Kylo Rena, ale Vandar zabił ich błyskawicami Mocy. Swój stary miecz przekazał synowi, Vinixowi Ren jako jego zapasowy miecz. W 61 ABY na powierzchni stolicy Najwyższego Porządku stoczył pojedynek z Kylo Renem. Vandar został ciężko poraniony przez niego i stracił rękę, ale w porę przybył Wielki Mistrz Jedi Luke Skywalker i zabił siostrzeńca. Po śmierci Kylo Rena Najwyższy Porządek zaczął się rozpadać.

Po wojnie

Półtora roku po zakończeniu wojny Imperatora Candusa Tarkina zabił nieznany zamachowiec. Po jego śmierci władzę przejęła Druga Inkwizycja (Candus nie miał dzieci, które mogłyby odziedziczyć po nim tron), a jej przywódca Vandar Ren został Imperatorem. Kilka tygodni później brat Candusa, Vandith Tarkin zdradził Imperium. Vandar skazał Vanditha na śmierć i przekształcił autonomiczne Imperium Arteconu w imperialny nadsektor Arteconu, którego wielkim moffem został lord Candus Kryze. Vandithowi jednak udało się uciec. W 65 ABY urodził mu się syn, Trix Ren.

Spotkanie Dartha Erdiousa

Podczas pobytu na pewnej planecie na Zewnętrznych Rubieżach Imperator natrafił na Zabraka posługującego się Mocą, który go zaatakował. Vandar zdziwiony poraził przeciwnika błyskawicami i przesłuchał go. Okazało się, że ma go zaatakować jeszcze kilka Mrocznych Jedi. Po chwili na skuterach repulsorowych przyleciała czwórka przeciwników. Imperator z łatwością zabił ich wszystkich. Poszedł dalej, szukając pewnego kryształu, po który przybył na tą planetę. Nagle zaatakował go lord Sithów Darth Erdious wraz z jego uczniem. Imperator pozbawił Erdiousa ręki, po czym on uciekł wraz ze swoim uczniem. Okazało się, że na planecie nie było żadnego kryształu, a Sith chciał zastawić na niego pułapkę.

Druga wojna mandaloriańska i późniejsze czasy

W 66 ABY podczas bitwy o Mandalore zdegradował nadwielkiego moffa Calixę Marna do rangi wielkiego moffa. W 69 ABY Vandar zrzekł się tronu. Chciał bowiem doskonalić swoje umiejętności Ciemnej Strony Mocy, ale funkcja Imperatora zabierała mu zbyt wiele czasu. Nowym imperatorem został jego syn - Vinix Ren. W 70 ABY Vinixa zabiła jego własna żona, a Vandar musiał wrócić na tron. Kilka dni później wybrał się na Korriban, gdzie spotkał Dartha Thanusa, którego zabił błyskawicami Mocy. W pojedynku z nim stracił lewą rękę i jeden z mieczy. Niedługo potem otrzymał protezę ręki. Posiadała ona pancerz z mandaloriańskiego żelaza, co miało ochronić go przed jej ponowną utratą (tego żelaza nie dało się przeciąć mieczem świetlnym). Na jej temat Mandalorianie rozpuścili plotkę, jakoby proteza miała kosztować tyle, co jeden Gwiezdny Niszczyciel, aby zniechęcić do rządów Imperatora jego poddanych. Po tym wydarzeniu przestał używać dwóch mieczy i zaczął używać jednego. W 74 ABY jego flota pomogła flocie Republiki zaatakowanej przez moffa (który był jednocześnie Wysokim Inkwizytorem), któremu przeszkadzały republikańskie statki i republikańskie siły w jego sektorze. Imperator zabił moffa błyskawicami Mocy, które były zbyt silne, aby inkwizytor mógł je zatrzymać.

Drugie wojny klonów

Dziewięć lat później brał udział w drugiej bitwie o Splum i był świadkiem śmierci wielkiego moffa Calixy Marna. Brał udział w bitwie o Malastare. Kiedy Królestwo Tramarskie dołączyło do wojny, udał się na ich stolicę, aby negocjować z królem Vandriusem IX. Okazało się jednak, że propozycja negocjacji to tak naprawdę zdrada. Vandara zaatakowało pięćdziesiąt żołnierzy, ale Imperator zabił wszystkich żołnierzy oraz króla Vandriusa IX. Po tym wydarzeniu rozkazał zaatakować flotę za pomocą superlasera, używając po 1 reaktorze na statki dowodzące. Superlaser zadziałał, ale tramarska flota dalej walczyła. Na pomoc przybyły jednak statki Trzeciej Republiki, które zniszczyły przeciwników. Nowym królem Tramaru został Ventrax VI. Po bitwie okazało się, że jeden z ważniejszych Inkwizytorów stracił miecz świetlny. Vandar chciał dać mu nowy miecz, ale inkwizytor włączył miecz świetlny Mocą, kiedy Imperator trzymał go. Vandar wyczuł Mocą, co się stanie i odepchnął miecz Mocą w zdrajcę, po czym poraził go błyskawicami Mocy, które zabiły jego przeciwnika.

Zamach na Imperatora

Imperator udał się na Nowe Coruscant, gdzie chciał osobiście awansować Candusa Kryze na nadwielkiego moffa. Mandaloriański wywiad zaplanował jednak zamach na nich i wynajął 2 łowców nagród i 1 Mrocznego Jedi powiązanego z lordem Sithów Darthem Erdiousem. Po przybyciu na planetę dwa X-wingi należące do łowców nagród zaczęły ostrzeliwywać Candusa i Vandara. Dwaj Inkwizytorzy odbijali ich strzały Mocą i zniszczyli myśliwce. Łowcy nagród wyskoczyli ze zniszczonych myśliwców i chcieli ich zastrzelić. Candus poraził ich błyskawicami Mocy, a to samo zrobił Imperator. Nagle zaatakował ich tajemniczy Zabrak w kapturze. Inkwizytorzy spodziewali się, że zaatakuje ich mieczem świetlnym, a przeciwnik wyjął dwa ostrza z cortosis, które rzucił Mocą w Vandara i Candusa. Ale oni nie poddali się i zaczęli razić przeciwnika błyskawicami Mocy. Imperator w nieznany sposób włączył Mocą turbolaser na jednym z budynków, który zabił Zabraka. Imperator znalazł przy nim datapad z informacjami o tym, kim jest tajemniczy przeciwnik i kto go wynajął. Okazało się, że jest jednym z uczniów Dartha Erdiousa i wynajęli go Mandalorianie, aby zabić Vandara. Po kilku minutach rozpoczęła się uroczystość awansowania Candusa na nadwielkiego moffa. Podczas niej jeden z gości zaczął strzelać do Imperatora, ale został aresztowany przez artecońską policję. Zamachowiec okazał się zbuntowanym szturmowcem o numerze AN-23-9222, który chciał uciec do armii Mandalorian.

Akolita Sithów

Imperator otrzymał informację od wywiadu Republiki, że tajemnicza osoba używająca Mocy dołączyła do Mandalorian i przesądziła o wyniku bitwy między Mandalorianami a Republiką. Vandar udał się więc na planetę, na której odbyła się bitwa, ale znalazł tam tylko mandaloriański patrol. Wszystkich żołnierzy aresztował i rozkazał Straży Imperialnej ich przesłuchać. Dowiedział się, że jeden myśliwiec niewyglądający jak standardowy Mando-2 poleciał z planety. Wsiadał do niego człowiek z mieczem świetlnym. Jeden z żołnierzy rzucił w ten myśliwiec nadajnik. Mandalorianin podał Imperatorowi częstotliwość nadajnika. Okazało się, że Mroczny Jedi poleciał na Splum. Vandar wrócił tam. Po dotarciu do Pałacu Imperialnego Imperator doznał wizji, w której zobaczył wroga. Mroczny Jedi przebrał się on za kucharza i chciał podać zatrute jedzenie Imperatorowi. Rozkazał czterem Strażnikom Imperialnym udać się do kuchni i szukać go. Jeden ze Strażników znalazł go i odciął mu lewą rękę, ale został zabity, co Vandar zobaczył na kamerach. Mroczny Lord poszedł do kuchni i znalazł wroga. Po krótkim pojedynku przeciwnik zemdlał. Imperator rozkazał go aresztować i przesłuchać. Okazało się, że był on tak naprawdę jednym z uczniów Dartha Erdiousa i nazywał się Darth Tal. Senat skazał Dartha Tala na śmierć za próbę zabicia Imperatora. Sith jednak uciekł, dusząc Mocą klona mającego wykonać egzekucję. Senat ustanowił za niego 10 milionów kredytów nagrody. Po dwóch dniach Imperator znalazł go na Splum i zabił błyskawicami Mocy. Jednak nie spodziewał się, że zaatakuje go jego pomocnik, Darth Grax. Imperator odciął mu rękę, po czym Sith wskoczył do śmigacza i zaczął uciekać. Vandar jednak przyciągnął jego śmigacz Mocą i przeciął Graxa mieczem świetlnym.

Najwyższy Porządek?

Imperialny wywiad odkrył w Nieznanych Regionach bazę z lądowiskiem przygotowanym specjalnie dla TIE/fo Porządku. Imperator po otrzymaniu tej informacji wybrał się tam wraz z nadwielkim moffem Candusem Kryze, który akurat przebywał na Splum. Po dotarciu na tą planetę ujrzeli ogromną fabrykę TIE Najwyższego Porządku. Zabili 2 szturmowców i przebrali się za nich. Po kilku minutach udało im się dotrzeć do gabinetu szefa fabryki, Rycerza Ren o imieniu Treven. Dwaj Inkwizytorzy wyjęli miecze świetlne i rozpoczęli pojedynek. Zabili Rycerza Ren i wzięli jego miecz świetlny (w Inkwizycji przechowywano miecze świetlne zabitych przeciwników, aby dawać je później Inkwizytorom, którzy stracili swoje miecze). Candus nadał rozkaz na swój niszczyciel, aby przyleciało tu kilku pilotów w kanonierce i wzięło kilka TIE, aby pokazać je wywiadowi i Republice. Imperator i Candus wsiedli do tej kanonierki i polecieli na swój niszczyciel. Vandar rozkazał zbombardować fabrykę orbitalnie, aby nic tam już nie produkowano. Po powrocie na Splum przekazali informacje o fabryce wywiadowi i Senatowi. Imperator podjął decyzję, że należy wysłać droidy-sondy na planety położone blisko tamtej fabryki aby znaleźć kolejne. Kilka dni później Vandar odebrał pierwszy sygnał z kolejną fabryką TIE. Rozkazał ją przejąć i rozpocząć tam produkcję TIE/f3 dla Imperium.

Szpieg w Senacie

Kiedy Senat zarządził atak na planetę Dubrillion przejętą przez Mandalorian, wszyscy myśleli, że uda im się zaskoczyć wroga. Jednak w tajemniczy sposób Mandalorianie dowiedzieli się o ataku i wysłali nad Dubrillion flotę, która odparła imperialny atak. Imperator zaczął podejrzewać, że w senacie znajduje się szpieg, który donosi o planach Imperium mandaloriańskiemu wywiadowi. Pierwsze podejrzenie padło na senatora Myrkr, którego planeta znajdowała się blisko Mandalore, a przez kilka miesięcy wojny należała do Mandalorian. Imperator rozkazał dwóm Strażnikom Imperialnym oraz koleżance z Senatu podejrzanego, senator Drev szpiegować go i donosić o podejrzanych działaniach. Kiedy senator poleciał z wizytą dyplomatyczną na Naboo, Imperator wraz z senator Drev udał się do jego apartamentu. Kiedy lecieli do niego ich śmigacz został zestrzelony, a Imperator uratował się Mocą. Drev jednak zginęła. Vandar przedstawił te informacje Senatowi. Wysłali oni dwóch Strażników Imperialnych na Naboo, gdzie nie znaleźli senatora. Po otrzymaniu tej informacji Imperator udał się na Myrkr. Po wyjściu z nadprzestrzeni zaatakowało go pięć mandaloriańskich krążowników. Jednak Mandalorianie nie spodziewali się, że Imperator poleci tam na meganiszczycielu, który zniszczył siły przeciwnika całkowicie. Vandar rozkazał przygotować mu TIE. Poleciał na planetę, gdzie zobaczył mandaloriańskie wojska i generała odznaczającego zdrajcę. Imperator rozkazał wysłać na powierzchnię planety wojsko, aby przejąć ją i aresztować senatora. Senator jednak wyjął blaster i zaczął strzelać do Imperatora. Kiedy ten odbił wszystkie strzały, włączył miotacz ognia. Vandar jednak odbił ogień Mocą w przeciwnika. Planetę udało się przejąć. Na planecie znaleziono tajną bazę senatora, który okazał się być Mandalorianinem. Kilka dni później Imperium wygrało drugą bitwę o Dubrillion.

Zamach w świątyni Inkwizycji

Kiedy Imperator przebywał w świątyni Inkwizycji, nagle otrzymał wiadomość, że wieża Wielkiej Rady została zaatakowana i zniszczona. Zamachowiec zniszczył dół wieży, przez co cała się zawaliła. Po przejrzeniu nagrań z kamer dowiedziano się, że w wieżę uderzył Y-wing z czasów wojen klonów kierowany tylko przez astromecha, który wyskoczył z myśliwca. Z nagrań wynikało, że był to czerwony droid typu R3. Imperator natychmiast rozkazał klonom policyjnym na Splum szukać podejrzanych droidów R3 w tym kolorze. Jeden z nich został znaleziony 3 kilometry od świątyni i był lekko zniszczony. Jednak nie posiadał żadnych danych. Vandar uznał, że droid to fałszywy trop podłożony przez zamachowca. Za droida wyznaczono 100000 cr nagrody. Po kilku dniach zgłosił się Rodianin ze znalezionym na ulicy droidem. Kiedy Imperator chciał go sprawdzić, droid wybuchł. Vandar ochronił się Mocą i odciął nogę Rodianinowi. Przeciwnik włączył miecz świetlny i rzucił się na Mrocznego Lorda, który odepchnął go i poraził błyskawicami Mocy, po czym Rodianin zmarł.

Wizyta na Coruscant

Po bitwie o Anaxes Imperator miał się udać na Coruscant z wizytą dyplomatyczną. Jednak jego statek został wyciągnięty z nadprzestrzeni przez Mandalorian, którzy aresztowali go. Kiedy mieli go przesłuchiwać, aby wydobyć z niego informacje o planach Imperium, Vandar uwolnił się za pomocą Mocy i poraził błyskawicami strzegących go żołnierzy. W ten sposób odzyskał miecze świetlne i uciekł. Uwolnił też dwóch Strażników. Wraz z nimi udał się na mostek statku i przejął go, a jednemu ze strażników rozkazał polecieć tym statkiem na księżyc Nowego Coruscant, gdzie Imperium przetrzymywało wrogie statki. Imperator uciekł ze statku i dotarł na Coruscant. Na planecie został kolejny raz zaatakowany przez Mandalorianina w myśliwcu X-wing. Vandar odepchnął jednak myśliwiec od siebie i zaatakował przeciwnika. Po krótkiej walce zabił go.

Zamach na wielkiego moffa

Podczas drugiej bitwy o Fondor Imperator otrzymał informację, że wielki moff Tramaru Christian Advare został zaatakowany. Jego statek został zestrzelony, a on sam był ciężko ranny. Zamachowiec zabił jednego Strażnika Imperialnego i reprezentanta Tramaru w Radzie Imperialnej. Po bitwie Vandar natychmiast udał się tam, aby rozpocząć śledztwo. Po dotarciu na planetę przesłuchał dwóch świadków, którzy mówili, że widzieli statek strzelający do frachtowca zasłonięty chmurami. Przesłuchał też wiceadmirała dowodzącego ochroną planety. Widział on dwa dawno wycofane z użytku rebelianckie U-wingi. Podały one kod dostępu, którego aktywność skończyła się dwie minuty później. Według informacji imperialnego wywiadu kod ten został zdobyty przez Mandalorian, a jego ważność została skrócona. Po chwili z nadprzestrzeni wyszły dwa kolejne U-wingi. Imperator rozkazał ściągnąć je promieniem ściągającym. Jeden z nich uruchomił jednak proces samozniszczenia. Na drugim statku znajdowali się dwaj mandaloriańscy żołnierze. Zostali oni aresztowani i przesłuchani. Imperator rozpoczął w tym czasie przeszukiwanie statku. Nagle z jednego ze schowków wyszedł człowiek i zaatakował Vandara mieczem świetlnym. Mroczny Lord pokonał go i rozkazał żołnierzowi strzegącemu statku zabrać go do wiceadmirała. Nagle na statku włączył się komunikator. Mandaloriański generał zaczął mówić coś w mando'a. Imperator nagrał jego słowa i przekazał droidowi tłumaczowi do przetłumaczenia. Okazało się, że za zamach odpowiedzialny jest mandaloriański wywiad. Zaatakowali wielkiego moffa, ponieważ jego ataki były ogromną przeszkodą w przejęciu Tramaru.

Misja na Tatooine

Pięć miesięcy po zamachu na Christiana Advare Imperator otrzymał od wywiadu Trzeciej Republiki informację o Huttach odbudowujących potęgę na Tatooine. Vandar wybrał się tam na niszczycielu Imperial IV wraz z młodszym Inkwizytorem Dimarem Valtranem. Na miejscu okazało się, że Huttowie przejęli kontrolę nad planetą. Podczas podróży do dawnego zamku Jabby Imperatora zaatakował smok krayt. Wraz z Valtranem udało im się zabić potwora i wydobyć z niego perłę, którą Mroczny Lord użył później do skonstruowania nowego, fioletowego miecza świetlnego. Po dotarciu do pałacu dwaj Inkwizytorzy zażądali od nowego przywódcy Huttów, Rotty oddania Tatooine Imperium. Kiedy ten się nie zgodził, Imperator rozkazał dowódcy jego niszczyciela, kapitanowi Venttowi wysłać na planetę pełną armię szturmowców, a sam zabił strażników Hutta i pojmał go. Po złapaniu Hutta rozkazał oddziałowi klonów i Dimarowi przejąć jeden z jego statków i zawieźć go na niszczyciel. Tymczasem armia dowodzona przez pułkownika Antrena zaczęła przejmować pałac. Po zdobyciu go Imperator uwolnił imperialnego gubernatora planety z więzienia Huttów i przywrócił go na stanowisko.

Broń i umiejętności

Vandar Ren posiadał dwa czerwone miecze świetlne stworzone w 26 ABY. Jeden z nich stracił w 70 ABY na Korriban wraz z ręką. W drugim mieczu znajdował się (od 61 ABY) wyjątkowo rzadki kryształ zwany Kryształem Wojownika, który powiększał umiejętności szermiercze. Kiedy został Imperatorem, w obydwóch mieczach rozkazał wyryć napis "GALACTIC EMPEROR" w aurebeshu. Umiał też razić błyskawicami Mocy, które były nie do zatrzymania bez pomagania sobie Mocą. W 90 ABY Vandar Ren powrócił do używania dwóch mieczy świetlnych. Skonstruował wtedy nowy fioletowy miecz świetlny.

Ciekawostki

  • Vandar Ren posiadał około 25000 midichlorianów we krwi (więcej niż Palpatine), co czyni go drugim najpotężnejszym użytkownikiem Mocy w historii.
  • Vandar został w 63 ABY imperatorem, chociaż w tym czasie żył jeszcze jeden brat Candusa (poza Vandithem), który był łowcą nagród i przestał interesować się Imperium oraz przejęciem w nim władzy.
  • Matka Vandara Ren była córką Komandora Cody.

Przypisy