FANDOM

autorstwa PieskkuPL
T en artykuł dotyczy okresu upadku RepublikiTen artykuł dotyczy okresu władzy Imperium GalaktycznegoTen artykuł dotyczy okresu Nowej Republiki

Jestem najlepszy w wszechświecie w tym co robię, i nie możesz temu zaprzeczyć!
— V'Dral o swojej pracy, 11 BBY

V'Dral Isandro lub po prostu Dral – to mandalorianin urodzony w 50 BBY na Mandalorze. Był jednym z najlepiej znanych łowców nagród w historii, współpracując lub walcząc z łowcami takimi jak Jango Fett, Durge, Boba Fett i Aurra Sing. Był jednym z najlepszych przyjaciół Jango, jak i członkiem Prawdziwych Mandalorian.

Biografia

Młodość (50 BBY-35 BBY)

V'Dral urodził się w 50 BBY na planecie Mandalora. W wyniku nieoczekiwanego wypadku matka umarła przy porodzie. Jednak nie był sam, gdyż wychowywał go jego ojciec, który był łowcą nagród.

Mandalora

W wieku 10 lat jego ojciec uczył go bycia mandalorianinem, walki, języka oraz prowadzenia statku kosmicznego. Miał wielu znajomych oraz codziennie wieczorem przesiadywał w barze z ojcem słuchając opowieści podróżników i innych mandalorian. Pewnego razu wracając do domu zaatakowała jego ojca i niego Straż Śmierci. Ojciec zdążył powalić dwóch Stróżów, gdy nagle zginął od strzału z blastera i bandyci uciekli. V'Dral załamany podbiegł do ojca, który zdążył jedynie powiedzieć, że go kocha i żeby kontynuował tradycje. Młody V'Dral zaczął krzyczeć w niebogłosy, że pomści swego ojca.

Szkolenie i podróż na Tatooine (35 BBY-32 BBY)

Przyjaciel ojca, Tarch'am przygarnął osieroconego chłopca i kontynuował jego szkolenie. Gdy V'Dral skończył 18 lat wyruszył na Tatooine aby zdobyć statek oraz informacje na temat Straży śmierci. Gdy przybył, udał się najpierw do kantyny Chalmuna, gdzie dowiedział się gdzie kupić statek. V'Dral udał się do wskazanego miejsca i gdy obejrzał statek okazało się że nie ma odpowiednich funduszy. Sprzedawca powiedział że za moment rozpoczyna się Wyścig Boonta i może kogoś obstawić dla większego zysku. Chłopak posłuchał sprzedawcy i poszedł na wyścig, a ponieważ nie znał się na nich, obstawił pierwszą lepszą osobę, która jak się okazało jest niejaki Anakin Skywalker. Niektórzy buczeli V'Dralowi że głupio wybrał i że chłopak nie ma szans. V'Dral się przejął, ale cały czas liczył na łut szczęścia. Na wyścigach poznał łowczynię nagród Aurrę Sing, z którą rozmawiał prawie cały wyścig. Gdy wyścig dobiegał końca, młody V'Dral wręcz się pocił ze strachu, gdy nagle mały Anakin wygrał. V'Dral tak się ucieszył że aż pocałował w policzek Aurrę, która, o dziwo nie wyglądała na to żeby miała coś przeciwko. Od razu pobiegł do sprzedawcy i kupił statek D-5 Mantis, jeden z ostatnich takich w galaktyce, i wyruszył na Concord Dawn.

Concord Dawn i Straż Śmierci (32 BBY)

Dral wylądował na polanie przy mieście, po czym ruszył w stronę miasta.Idąc przez miasto spotkał trójkę Strażników Śmierci, których zaczął przepytywać. Jeden z nich okazał się jednym z morderców. Gdy tylko Isandro się dowiedział, chwycił za Wibronóż i jednym ruchem pozbawił owego bandytę litra krwi. Dwaj przyjaciele martwego chwycili za blastery, ale było już za późno. V'Dral rzucił w jednego nożem, a drugiemu po dłuższej bijatyce skręcił kark. Zapytał się umierającego Stróża kto zamordował jego ojca, a ten powiedział że był to Saris Vizsla, wujek dowódcy Straży Śmierci, Pre Vizsli. Chłopak dobił owego agresora, po czym zabrał mu jego blaster i poszedł do kantyny na trochę tihaaru. Przez rok polował na Stróżów, i zdobył sobie niezły posłuch wśród owej organizacji, aż w końcu pewnego dnia doszły go słuchy, że Saris udaje się na Mandalorę, by sprawdzić bezpieczeństwo oraz lojalność ludzi, a stary Vizsla nie wiedział co go czeka...

Starcie na Mandalorze i początek kariery łowcy nagród

Gdy Saris wyruszył, V'Dral włączył maskowanie statku i poleciał za nim na Mandalorę. Gdy wylądował, młody Isandro śledził Vizsle aż do momentu w którym był sam. Dral wyskoczył zza rogu, a Saris zastygł niespodziewanie. V'Dral powiedział do niego Dobrze wiedziałeś, że ten dzień wkońcu nadejdzie, a teraz zapłacisz! Ale Saris nic nie powiedział, tylko kiwnął palcem, i nagle wyskoczyło pięciu wojowników. V'Dral się trochę zaskoczył, ale przypomniało mu się, że ma wbudowany nadgarstkowy miotacz płomieni. Jednym ruchem ręki wszyscy wojownicy zaczęli płonąć i uciekać. Vizsla sięgnął po wibromiecz i rzucił się na V'Drala poirytowany. V'Dral bez problemu unikał ciosów starego Sarisa, jednak Saris wkońcu trafił w napierśnik, co przewróciło chłopaka. Dral podniósł się i wyjął wibronóż, którym blokował ciosy Vizsli, jednak w końcu stary weteran powalił na ziemię a wibronóż mu wytrącił, gdy nagle doszło do walki wręcz, V'Dral używał wszystkiego czego nauczył go ojciec, jednak Vizsla miał przewagę. Saris złapał za pobliską rurę i wyrwał ją, po czym brutalnie pobił nią chłopaka. V'Dral, ledwo przytomny, został złapany przez Vizsle, który zaczął go dusić. Dral próbował jakoś się uwolnić, gdy nagle przypomniały mu się słówa ojca Głowa nie zawsze służy do myślenia, czasami trzeba ją wykorzystać w bojowy sposób. Isandro wyprowadził tak zwany Pocałuek Keldabe, trafiając Vizsle i łamiąc mu przy tym nos. Saris złapał się za nos, gdy nagle V'Dral zaczął go bić i kopać bez opamiętania. W końcu Vizsla zginął, gdy ostatecznie w ledwo żywego Vizsle wbił jego własny wibromiecz. Po walce V'Dral zabrał wibromiecz oraz hełm Vizsli, po czym poszedł na pokład Mantisa, i postanowił zostać łowcą nagród.

Współpraca z Jango Fettem(29 BBY - 22 BBY)

Misja na Nar Shaddaa

W 26 BBY, V'Dral brał udział w akcji na Nar Shaddaa, gdzie razem z Jango poszukiwali kilku członków Straży Śmierci, którzy brali tam udział w wymianie towarami. Po około godzinie czekania na umówionym miejscu, Straż zaatakowała ich od tyłu, raniąc Jango w ramię. Isandro dał mu trochę Bacty, którą Jango nałożył sobie na ranę. Po zażartej strzelaninie, V'Dral oraz Fett postanowili przeszukać ciała. Zabrali z martwych ciał Strażników kilkaset kredytów oraz sporą paczkę przypraw. Lekko zdziwieni, już mieli opuścić miejsce zdarzenia, gdy nagle zaatakowali ich nieznani agresanci. Byli to ludzie znanego kryminalisty, Kris Aesir, który miał spore wpływy na Nar Shaddzie. Udało ich się zabić o wiele szybciej niż Straż Śmierci, gdyż byli nieopancerzeni. Po udanej akcji sprzedali przyprawę na czarnym rynku, po czym podzielili się zyskiem oraz wcześniej zdobytymi kredytami.

Polowanie na Sabu

Jednym z najbardziej zaufanych ludzi Krisa jest Sabu, jeden z groźniejszych przestępców z Swiatów Jądra. Niecały tydzień po Misji na Nar Shaddaa Jango dowiedział się o lokacji Sabu, który był zajęty egzekucją trzech jego ludzi za porażkę podczas misji na Led Oir. Gdy dwóch łowców wylądowało niedaleko kryjówki Sabu, zostali natychmiastowo zaatakowani przez trójkę Mrocznych Dłoni, zawodowych zabójców. Po długiej i zażartej walce składającej się z użytku broni palnej, siecznej, obuchowej i walki wręcz, trzech zabójców zostało zabitych, a ich ciała zniknęły w mrocznym wybuchu dymu. Jango i Dral wiedzieli dobrze, że owi zabójcy zostali nasłani przez Sabu, który ma znajomości wśród Mrocznej Dłoni. Od razu zakradli się do kryjówki, nie chcąc czekać na kolejnych zabójców. Po dotarciu, po cichu zdjęli patrolujących strażników, oraz wkradli się do środka. Tam zaś, Sabu czekał na nich z Mordecai'em, dowódcą Mrocznych Dłoni. Zostali oni obezwładnieni oraz zabrani przez Mordecai'a oraz jego ludzi na Nar Shaddę.

Pojmanie oraz Ucieczka

Jango oraz V'Dral zostali pojmani, oraz zabrani na Nar Shaddę, gdzie oddano ich w ręce Krisa. Tam, Kris torturował ich oraz przesłuchiwał, i przez następne dwa tygodnie byli oni zniewoleni oraz wykorzystywani jako gladiatorzy na prywatnej arenie Krisa. W końcu, gdy nadarzyła się okazja, oboje wykradli się ze swoich cel, zabrali swoje wyposażenie, i uciekli, mało przy tym nie ginąc, gdyż zostali ostrzeliwani przez wiecznie patrolujących Zabójców Mrocznej Dłoni. Gdy dało im się uciec, pojechali na Concord Dawn, gdzie się przegrupowali oraz zebrali swoja własną milicję, razem z którą przeprowadzili atak na kryjówkę Sabu.

Atak na kryjówkę Sabu

Niedługo po ucieczce, Jango i V'Dral zebrali milicję oraz natychmiastowo wyruszyli po Sabu

Początek Wojen Klonów

W 22 BBY, niecałe 3 miesiące przed rozpoczęciem Wojen Klonów, V'Dral porzucił pracę dla Jabby, pozostając z nim na całkiem dobrych warunkach. Przez następne 3 miesiące Isandro zajmował się pomniejszymi zleceniami raz na jakiś czas, między innymi w polowaniach na piratów.

Praca dla Imperium

W 17 BBY Imperium wzięło go pod uwagę, dzięki czemu zaczął współprace. Dostawał zazwyczaj zadania odnajdywania i zabijania Jedi, co nie uśmiechało mu się zbytnio, ze względu na trudność owych misji oraz sympatii do Zakonu, którą trzymał w tajemnicy.W 3 BBY podczas pewnej misji napotkał szalonego jedi, Kazdana Paratusa, z którym stoczył walkę. Po około dziesięciu minutach walki szalony Jedi uciął Dralowi ręke, i już się przygotowywał do zabicia go, gdy V'Dral wypuścił strzałkę paraliżującą ze swojego nagolennika. Kazdan padł sparaliżowany, a V'Dral uznał że Imperium wymaga od niego za dużo, po czym odleciał i skończył współpracę z imperium. Imperium gdy dowiedziało się że łowca nagród nie zabił Kazdana, wysłało za nim list gończy za zdradę. V'Dral dowiedział się, że Rebelia szuka kogoś kto wesprze ich w walce z imperium. Isandro uznał, że to nie głupi pomysł, gdyż wiedział że Imperium i tak już go ściga, więc dołączył do Rebeliantów.

Współpraca z Rebelią

V'Dral współpracował z rebelią i pomagał im między innymi zabijając ważnych oficerów lub niszcząc dane na temat członków lub baz Rebelii. W 0 BBY dołączył do bitwy o Yavin 4 i podczas walki zniszczył osiem statków oraz walczył przez moment z byłym szefem, Darth'em Vader'em. W 3 ABY był na Hoth i zajmował się patrolowaniem przestrzeni kosmicznej, gdy nagle ujrzał zbliżającego się Gwiezdnego Niszczyciela, przez co w ostatnim momencie zdążył poinformować baze główną o niebezpieczeństwie. Pomagał przy eskortowaniu transportów, odwracając uwagę krążowników. Potem uczestniczył w ataku na Endorze, gdzie wspomagał żołnierzy strzelając z snajperki blasterowej Fallan i z chirurgiczną precyzją zabijał szturmowców. Pod koniec bitwy zdążył zestrzelić dowódcę natarcia co krytycznie zmniejszyło morale wroga. Uczestniczył też w inwazji Ssi-ruviańskiej ale ostatecznie o wiele ważniejsze rzeczy przykuły jego uwagę...

Kryzys na Concordii i Mand'alor (10 ABY)

V'Dral został wezwany przez starszych, którzy mieli nie lada problem. Ponieważ było coraz mniej słonecznych dni przez co mieszkańcy Concordii głodowali. Przez cztery miesiące poszukiwał sposobów na zdobycie zbóż, aż w końcu dowiedział się o tym że Ratakanie używali kontrolera pogodowego, który znajdowała się na Concordii. Szybko ją odnowiono, jednak aby działać potrzebowała kryształu. V'Dral postanowił zapytać się o kryształ swego przyjaciela, Luke'a, więc poleciał na Coruscant. Luke odrazu podarował mandalorianinowi kryształ ze zbiorów. V'Dral poleciał na Concordię, gdzie sytuacja pogarszała się z każdą sekundą. Dał inżynierom kryształ, a oni włożyli go do machiny, która od razu działała spowrotem. Mandalorianie i Starsi w podzięce postanowili ustanowić go nowym Mand'alorem. V'Dral, szczęśliwy spojrzał w niebo i powiedział  "To dla ciebie, ojcze" będąc pewien że ojciec był by z niego więcej niż dumny. 

Spokojne życie (10 ABY-25 ABY)

V'Dral prowadził spokojne życie. Założył rodzinę i mieszkał jako Mandalor na Concordii.

Osobowość i cechy

V'Dral jest bardzo ambitnym człowiekiem. Potrafi wykonywać zlecenia bez żadnych skrupułów. Jest bardzo inteligentny, szybki oraz sprytny. Zręcznie włada różnymi językami. Jest bardzo umiejętnym wojownikiem oraz snajperem oraz umiał posługiwać się mieczem świetlnym w pewnym stopniu. W roli pilota sprawdza się bardzo dobrze.

Bronie i Wyposażenie

V'Dral korzysta z Blastera DLT-20A, podczas panowania imperium Zmodyfikowanego E-11 oraz Snajperki DC-15x, która została mu podarowana przez pewnego klona. Nosi wszystkie te bronie po bokach plecaku odrzutowego. Ma też 5 mieczy świetlnych zabranych zabitym Jedi, które później oddał Zakonowi. Nosi pełne wyposażenie Mandaloriańskiego wojownika, oraz trzy różne zbroje. Ma też osobistego strażnika-droida, IG-116. Przy pomocy czipu, jego starzenie zostało spowolnione trzykrotnie, przez co był aktywny bardzo długo jako łowca nagród.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki