FANDOM

Transportowiec typu Heg –
Transportowiec typu Heg

Transportowiec typu Heg na Hoth

Imperialny pojazd skonstruowany przez Nicka Hega. Produkowany masowo przez Fuster Corporation od roku 1 ABY.

Opis

Transporter typu Heg został zaprojektowany przez Nicka Hega w 5 BBY. Pierwszy prototyp powstał w 3 BBY wykonany przez Nicka i jego uczniów z Akademii na planecie Bari. Projekt ten był udoskonalany, aż do 0 BBY. W roku 1 ABY na Accle ruszła produkcja. Produkowała je tylko jedna firma (Fuster Corporation). Szacuje się że powstało około trzydziestu tysięcy sztuk. 

Dane techniczne

Transporter typu Heg rozpędzał się do prędkości 60 kilometrów na godzinę. Miał napęd repulsowy, dzięki czemu poruszał się metr nad powierzchnią. Pojazd był zasilany gazem Tibana. Na wypadek gdyby gaz się skończył, pojazd miał zamontowane panele słoneczne, które zasilały gąsienice. W skład pojazdu wchodziła następująca załoga: jeden kierowca, dwóch obserwatorów, jeden nawigator, jeden łącznik, łącznie cztery osoby. Pojazd ten mógł przewozić ludzi, lub ładunek. Często był używany jako pojazd medyczny, lub pojazd zabezpieczenia technicznego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki