FANDOM

Thor Fisto była Jedi, a później Sithem płci żeńskiej. Padawanka Wielkiego Mistrza Cade'a Skywalkera. Sithańska uczennica Dartha Villainousa. Siostra Okol Fisto. Zabiła Telvostora. Zmarła z rąk trzech Jedi: Eetha Kotha, Na'Aanga i Okol Fisto.

Biografia

Wczesne życie (200 ABY)

Nie wiadomo dokładnie, jak przebiegło jej wczesne życie. Jedyne, co wiemy, to to, że w 200 ABY wraz z Okol Fisto i Telvostorem wyruszyła na potajemną wyprawę, aby zbudować miecze świetlne.

Bitwa o Akademię (200 ABY)

Thor pojawiła się wraz z siostrą, mistrzem i Na'Aangiem na ceremonii pasowania Lotta, padawana Na'Aanga. Na imprezie organizowanej przez neimodiańskiego Jedi zaprzyjaźniła się z Tarentusem. Kilka dni później na Akademię na Ohma-D'Un napadł Zakon Mroku. Ta broniła go dzielnie. Zginęło wielu jej przyjaciół i autorytetów. Nautolanka pozbawiła czarnego Lorda Deredilla oka i walczyła z lordem Ronem Bergerrem oraz Tyrrem Sanem. Została pasowana na rycerkę. W 201 ABY jej przyjaciel, Lott Gunray, niedawno pasowany na rycerza, odszedł z zakonu, aby zbudować imperium.

Ciemna Strona Mocy

217 ABY

W 217 ABY Tarentus dał się zwieść Deredillowi. Stoczył z Thor pojedynek na Hapes i przeciągnął Nautolankę na Ciemną Stronę Mocy. Gdy Cade Skywalker i Deredill toczyli w bunkrze na Naboo, pojedynek, Thor walczyła z Okol w spalarni tego budynku. Okol Fisto była więc jedyną, która wiedziała o zdradzie swojej siostry, jednak bała się to zdradzić.

218 ABY

Okol Fisto zdradziła Kothowi swą tajemnicę, po tym jak Darth Mantis porwał ją i torturował. Jednak Thor zdążyła podsłuchać plany na atak na Akademię Mroku. Eeth Koth wygnał ją, a ta udała się na Ziost do Akademii Mroku, aby powiedzieć Mantisowi o planach na atak. Podczas ataku na Akademię Mroku dwaj Jedi: Telvostor i Vajar Tarpals przybyli do komnaty Thor. Ta zaczęła razić błyskawicami Mocy Ganda, jednak ten bronił się mieczem, w wyniku czego skóra Nautolanki poszarzała. Gdy padła z braku sił, Telvostor zaatakował ją mieczem świetlnym, ale Sithanka była szybsza i biegnącego na nią Telvostora przeszyło niebieskie ostrze jej miecza.

Śmierć
Thor : Chcesz zabić swą siostrę?

Okol : Moją siostrą jest Jedi Thor, a nie Mroczna Lady Fisto.

— śmierć Thor [[Powrót Mantisa|[źródło]]]

 Jakiś czas później Okol została Mroczną Lord w Zakonie Mroku. Wtedy Fisto zaczęła razić Vajara Tarpalsa, gdy przybyli trzej Jedi: Na'Aang, Eeth Koth i Okol Fisto. Thor odwróciła się i powaliła Na'Aanga błyskawicami Mocy, a Kotha zaczęła dusić Mocą. Jednak Okol zareagowała bardzo szybko i rzuciła się na Thor z mieczem świetlnym. Zaskoczona sithanka włączyła swój miecz. Walczyli długo, aż w końcu Thor padła u kolan swej siostry, wyzwalając się od ciemnej strony Mocy. Poprosiła Okol, by ta ją zabiła. Tłumaczyła swą prośbę tym, że Zakon Mroku zabije ją za zdradę i jak Okol jej nie zabije, umrze w męczarniach. Poprosiła swą siostrę, by po jej śmierci zapolowała na Tarentusa i Deredilla. Okol, płacząc, spełniła prośbę swej siostry.

Dziedzictwo

Odkąd Thor zginęła, Mantisowi przestało się układać. Twi'lek zginął podczas drugiego oblężenia Akademii Mroku z ręki Jace'a Skywalkera.