FANDOM

Ten artykuł dotyczy okresu Nowego Imperium

autorstwa SuperSzym

Mistrz Talionus Unisono był Jedi w Nowym Zakonie. 

Biografia

Wczesne życie

Talionus Unisono urodził się ok. 100 ABY na Naboo. Gdy nie miał nawet pół roku, jego matka zabrała go do Akademii Jedi na Ossusie, aby Wielki Mistrz Jedi Luke Skywalker wyszkolił go na Jedi. Niestety następnego wieczoru Luke zmarł. Jednak śmierć nie przeszkoliła Skywalkerowi wziąć Unisona na padawana. Luke Skywalker szkolił Talionusa jako duch.

Rycerz

O padawaństwie Unisona niewiele wiadomo, za to jego historia jako rycerza jest bardzo przejrzysta. Szkolił on bowiem Sommosa Pataky'ego, hrabiego Phaedy.  Nauczał go surowo, robił treningi z dużą ilością wysiłku dla ucznia, bowiem jego autorytetem był Kyp Durron. To wzbudziło u hrabiego Pataky buntowniczość, chęć niezależności i pewność siebie. W 199 ABY Talionus pomógł wysadzić twierdzę Inkwizytora na Kzinaks. Stoczył również pojedynek z właścicielem twierdzy i go zabił. Wtedy Pataky został mianowany rycerzem, a Unisono mistrzem.

Mistrz

Talionus Unisono po zostaniu mistrzem pomagał Na'Aangowi szkolić Lotta Gunraya. Brał również udział w bitwie o Ohma-D'Un. Kiedy Pataky zginął, pewny, że wygra z Nihlem, Talionus zrozumiał, że popełnił wielki błąd. Unisono wziął sobie na padawana Kiffara Revara. Uczył już nie jak Durron, lecz jak Luke Skywalker - łagodnie, bez dawania uczniowi wycisku. Revar Vos był posłuszny swojemu mistrzowi, respektował go bardziej niż Pataky.

Śmierć

W 217 ABY, po bitwie o Naboo, Talionus, Revar i młoda padawanka Okol Fisto ruszyli w pościg za Evalanem Berussem i Mlyrrem Sanem. Unisono pomógł Vosowi zabić Sana, jednak Beruss ugodził Talionusa w serce. Unisono zdołał jeszcze zobaczyć, jak Revar ginie od strzału ze swojego własnego blastera, po czym Moc upomniała się o ich obu.

Post-mortem

Po śmierci Talionus jako duch szkolił następne pokolenia, tak jak jego mistrz i odnowiciel Zakonu Jedi - Luke Skywalker.

Ciekawostki

  • Unisono był wzorowany na dwóch osobach z wyglądu: na Obi-Wanie Kenobim i Tholme.
  • Talionus był wzorowany na dwóch osobach z charakteru: na Kypie Durronie i Luke'u Skywalkerze
  • Unisono to w muzyce forma muzyczna, w której śpiewa więcej niż jedna osoba, ale wszyscy w tym samym czasie wykonują jedną melodię.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki