FANDOM

Uwaga! Ten artykuł zawiera informacje, które mogą być sprzeczne z epizodem VIII/IX Disneya!
Ponieważ filmy te jeszcze nie zostały wydane, nie można określić, czy sprzeczności istnieją, czy nie. Prosimy o zachowanie ostrożności.
Atak na system Mexallar, znany również jako Szturm na Prakseum Ren - bitwa między Nowym Imperium, a Rycerzami Ren i Najwyższym Porządkiem otwierająca imperialną wojnę domową.

Preludium

W cztery miesiące po zniszczeniu bazy Starkiller, flota Nowego Imperium opuściła Nieznane Regiony w sile 42 Gwiezdnych Niszczycieli typu Imperial II-b z eskortą. Po trzech miesiącach lotu dotarli na Endor. Tam flota podzieliła się na 14 grup po 3 okręty każda. Jedna z grup, dowodzona przez kapitana Quentena Bluestarreya miała uderzyć w samo serce Najwyższego Porządku, uznanego za największe zagrożenie dla odbudowy Imperium. Jako cel wyznaczono system Mexallar, w którym znajdowała się kwatera główna Najwyższego Porządku oraz Prakseum Rycerzy Ren.

Przejście przez blokadę

Na miejscu okazało się, że na orbicie planety znajduje się 8 gwiezdnych niszczycieli. Wykorzystując znajomość starych imperialnych kodów bezpieczeństwa i podobny kształt okrętów przeszli przez siły obronne. Okręty tam rozdzieliły się - INS Manticore pod dowództwem Bluestarreya ruszył na orbitę Mexallar VIII, gdzie znajdowało się prakseum Ren, zaś INS Warrior i INS Restorer ruszyły w kierunku Snoke's Den, głównej kwatery Najwyższego Porządku.

Szturm

Z INS Manticore wyleciały trzy wahadłowce, wypełnione po brzegi przez szturmowców i żołnierzy Oddziałów Uderzeniowych. Nie niepokojone przez nikogo wahadłowce doleciały w pobliże kompleksu. W niespodziewanym momencie zaczęły strzelać z blasterów do wieżyczek strażniczych, centrum łączności i do generatora osłon. Wahadłowce wylądowały na dziedzińcu Prakseum, a szturmowcy Nowego Imperium zaczęli dosłownie rozstrzeliwać niewyszkolonych adeptów ciemnej strony. Kilku rycerzy Ren na dziedzińcu próbowało się przebić przez napastników, lecz zginęli od setek strzałów z blasterów. Po chwili wylądowali agenci Praeventores. Po kilku minutach szturmowcy i Praeventores wyrżnęli wszystkich użytkowników ciemnej strony którzy się nie ukryli i zaczęli przeczesywanie ośrodka, niszcząc wszystkie systemy i zabijając każdego żołnierza Najwyższego Porządku i ukrywających się adeptów. Sam sędziwy Trah Abyfe uczestniczył w bitwie, zabijając czterech Rycerzy Ren, w tym Wielkiego Mistrza Prathana Rena i jego ucznia Kennala O'Chommella.

Atak na orbicie

Równo 30 minut po rozpoczęciu ataku na powierzchni ziemi, gwiezdny niszczyciel Nowego Imperium wystrzelił z wszystkich wyrzutni rakiet w kierunku orbitalnych stacji, zacumowanych myśliwców i wahadłowców. Po kilku minutach, gdy wahadłowce wróciły na pokład, okręt obrócił się dnem do góry i zbombardował puste już prakseum z 40 turbolaserów, zmieniając je w dymiące zgliszcza.

Bombardowanie Mexallar

Gdy INS Warrior i INS Restorer dotarły na orbitę Snoke's Den, niespodziewanie wystrzeliły rakiety w kompleks stoczniowy Najwyższego Porządku i kilkanaście innych orbitalnych instalacji. Gdy zdążyli tylko przeładować, wystrzelili kolejną liczącą 60 rakiet salwę pocisków z głowicami nuklearnymi na powierzchnię planety. Po zostawieniu wschodniej (szczęśliwie dla mieszkańców Porządku słabo zamieszkanej) części planety w apokaliptycznym stanie okręty zawróciły i razem z INS Manticore udały się w kierunku blokady Najwyższego Porządku, która desperacko próbowała dotrzeć do planet, nie mając świadomości tego, czego okręty Nowego Imperium dokonały na powierzchni.

Łamanie blokady

Siedem gwiezdnych niszczycieli Najwyższego Porządku od razu zaczęły strzelać do sił Nowego Imperium. Zanim okręty Imperium zdołały wejść w nadprzestrzeń, INS Warrior został trafiony w generator osłon, a następnie w reaktor, zamieniając się w kulę ognia, która objęła również lecący w pobliżu INS Restorer. Z trzech okrętów jedynie INS Manticore zdołał skoczyć w nadprzestrzeń, a INS Restorer i INS Warrior stały się chmurami zjonizowanego gazu. Nowe Imperium w nadchodzącej wojnie postanowiło wrócić na Snoke's Den i dokończyć dzieło.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki