FANDOM

Ta strona dotyczy rzeczy o wymiarze wyższym niż nasza wiki. Wskazane jest, by nie edytować tej strony, chyba, że w celu wprowadzenia poprawek.

Sojusz Witryn Star Wars – organizacja zrzeszająca strony o Gwiezdnych Wojnach, założona przez administratorów Biblioteki Arkanii i Star Wars Fanonpedii.

Historia

W marcu 2016 roku dawniej zwaśnione wiki Biblioteka Arkanii i Star Wars Fanonpedia podjęły kroki ku integracji. By zawiązać trwałą współpracę, postanowiono założyć organizację, która mogłaby zapewnić trwały sojusz. Mustafar29 napisał oświadczenie, w którym orzekł pokój. Jest to pierwsze wspomnienie o takim projekcie, nazywanym wówczas Internetowym Klubem Star Wars.

20 marca Mustafar29 i SuperSzym w trakcie rozmowy na czacie wymyślili nazwę Sojusz Witryn Star Wars. SuperSzym zaprojektował wówczas logo. We wstępnym założeniu Sojusz Witryn Star Wars miał zrzeszać tylko polskie strony o Gwiezdnych Wojnach, jednak potem rozszerzono projekt o strony międzynarodowe. Obecnie trwa rekrutacja stron do Sojuszu.

Po rzekomym złamaniu warunku rozejmu Fanonpedia i Kroniki Yody Wiki opuściły unię 27 kwietnia 2016. Nie spotkało się to z entuzjazmem Biblioteki i stwierdzono, że Fanonpedia nie niesie ze sobą żadnej merytorycznej wartości. SuperSzym podjął decyzję o rozmowie z Mustafarem, obawiając się kolejnego konfliktu i uznając, że naruszenie nie miało miejsca. Z podobnymi oskarżeniami spotkano się już wcześniej, wtedy jednak Biblioteka ulegała.

Strony członkowskie

Założycielskie

Marzec 2016

Ciekawostki

  • W języku polskim skrót od nazwy organizacji to SWSW, co ma także drugie znaczenie, gdyż jest to podwojenie ogólnie przyjętego skrótu od Gwiezdnych Wojen.
  • W języku angielskim skrót od nazwy to ASWS, co również ma podwójne znaczenie, ponieważ Alternative Star Wars Saga to jeden z największych uniwersów angielskiego SW Fanon. Daje to założycielom nadzieję, że do organizacji kiedyś dołączy się także SW Fanon.