FANDOM

Autorstwa Fargothena
RebelOrder

Symbol Adeptów Mocy Rebelii

Siły Bezpieczeństwa Świątyni później znane jako Adepci Mocy Rebelii lub Ochroniarze Jedi to jednostka ochronna w dużej mierze składająca się z wrażliwych na moc ludzi, których zadaniem było ochrona Świątyni Jedi na Coruscsant, razem z tutejszą Strażą Świątynną.

Historia

Wczesne lata

Siły Bezpieczeństwa Świątyni zostały założone w bliżej nieokreślonym roku przed 3653 BBY. Od samego początku w ich szeregach przede wszystkim znajdywało się pełno padawanów oraz rycerzy Jedi. Później, zaczęto rekrutować miejscowych policjantów lub też prawie-Jedi, którym nie udało się przejść prób, lecz dalej chcieli służyć Zakonowi.

Rozkaz 66

W 19 BBY, podczas marszu 501 Legionu na Zakon, cała ochrona została wysłana po to, aby pomóc w obronie oraz ewakuacji Jedi. Mimo niesamowitych starań oraz pomocy samych Jedi, Ochronie nie powiodło się, a ci którym udało się przeżyć, pomagali jednostce Whiplash w ewakuacji pozostałych Jedi. Wielu udało się na Naboo, aby wspomóc królową Apailianę.

2 BBY

Po ocaleniu kogo się dało, udali się oni na Alderaan, gdzie zostali zatrudnieni jako prywatna ochrona Baila Organy. Przez następne lata mu służyli, aż do 2 BBY. Wtedy też powstała Sojusz na przywrócenie Republiki, którego Bail był jednym z dowódców. Ich uniformy były podstawą dla ubioru Rebelianckich piechurów, a wrażliwi na moc ochroniarze zostali specjalnym oddziałem znanym jako Adepci Mocy Rebelii.

SBŚ

Przeciętny mundur oraz broń Strażnika

Więcej z Fandomu

Losowa wiki