FANDOM

Autorstwa Fargothena
Serpenci - To rasa inteligentnych istot mieszkających na Saimonixum, którą dzielą z Saimonami.

Rasa

Wygląd

Serpenci mają gładką skórę którą często pokrywają kostne wyrostki. Mają oni skrzydła, którymi potrafią się posługiwać zanim jeszce nauczą się chodzić. Ich głowy przypominają głowy mitycznych smoków. Posiadają bardzo ostre zęby którymi mogą przebić się nawet przez solidny kamień. Ich zmysł węchu jest tak zaawansowany, że potrafią wyczuć rasę, płeć, wygląd oraz charakter osoby która np. jest za rogiem lub za ścianą lub inną przeszkodą. Nie potrafią jednak robić tak na dużą skalę, więc wykrywanie wiecej niż trzech osób naraz jest dla nich nieosiągalne.Ich oczy mają zazwczaj żółty, zielony, pomarańczowy, czerwony lub czarny kolor, choć zdarzają się "Etujaak" którzy mają srebrne lub kompletnie białe oczy. Żyją od 80 do 135 standardowych lat.

Społeczeństwo

Serpenci są rasą która polega na demokracji, a mianowicie przedstawiciele rasy znani jako Xe'varii co 20 lat są selekcjonowani z Xe'tek, po czym kompetytują o tytuł Nzav'ram, czyli Serpenckiego odpowiednika Senatora lub prezydenta. Najniższa klasa, znana jako S'w'enn zazwyczaj zajmuje się farmami na których rosną klippy, rodzaj ziemniako-podobnych warzyw. Budowniczy to jedna z wyższych kast które budują świątynie oraz pałace.

Wiara

Serpenci wierzą tylko w jednego boga zwanego Zu'u. Jest on według nich stwórcą świata i młodszym bratem Cu'la. Cu'l był znany z tego że niszczył lub zniewalał wszystkich którzy mu się sprzeciwili. Pewnego dnia Zu'u nie wykonał polecenia jego brata, przez co Cu'l próbował go zabić, jednak Zu'u był szybszy i jednym ruchem odgryzł swemu bratu głowę. Pomnik Zu'u znajduje się w stolicy Serpenckiej części Saimonixum, Asteen przed pałacem Nzav'ram i uwiecznia jego walkę z bratem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki