FANDOM

Namedal
Gratuluję awansu, Admirale.
Ten artykuł został odznaczony jako artykuł na medal, więc na pewno warto go przeczytać.
Pragniemy pogratulować wspaniałej pracy autorowi tego artykułu.

Sern Prime to planeta położona na terenie Zewnętrznych Rubieży. Słynie z hodowli zjinojedwabu, a także znanych w całej galaktyce, leczniczych wywarów z kwiatów żarolotosu i synobursztynu. Jest zamieszkiwana przez insektoidy- X'Tingów- i śniadych ludzi.

Historia

Przed Wojnami Klonów

Planeta, z powodu jej położenia, była często napadana przez piratów. Przez wiele lat, sytuacja nie zmieniała się, a systematyczne rzezie w której piraci bezwzględnie ograbiali całe miasta i wioski nie ustawały. Stan rzeczy, w 27 BBY, postanowił zmienić nowo wybrany reprezentant planety w Senacie Galaktycznym - Fang Zar. Często poruszał owy temat w debatach na sali obrad, nalegając aby wzmocniono orbitalne siły obronne jego ojczyzny. Nie zdziałał jednak nic, a nic. Niejednokrotnie odwiedzał kanclerza właśnie w tej sprawie. W końcu postawił na swoim - zadecydowano o wzmocnieniu planetarnych sił obronnych. Dzięki temu Zar zapisał się w historii planety na wiele lat kładąc kres częstym atakom piratów. W późniejszym okresie zdarzały się one bardzo rzadko, wręcz w ogóle.

Wojny Klonów

Po wybuchu wojny planeta próbowała pozostać neutralna, lecz ten stan rzeczy zmienił się kiedy to nad orbitę ów świata przybyła flota okupacyjna Konfederacji. Siły orbitalne bardzo szybko zostały zniszczone, a wojownicy X'Tingów wzięci do niewoli. Seriańscy żołnierze rozpoczęli walkę z armią napastnika. Szala zwycięstwa jednak szybko przechylała się na stronę armii okupanta. W krytycznym momencie kiedy to ostatni wojownicy próbowali bronić stolicy na planetę przybyły republikańskie posiłki. Rozgromiły okręty separatystów, aby następnie zmiażdżyć armię droidów. Wdzięczni mieszkańcy planety podarowali Republicę lecznicze wywary, które znacznie pomogły w leczeniu klonów. W późniejszym czasie planeta nie angażowała się w konflikt.

Mroczne Czasy

Po powstaniu Imperium planetę rozdarła wojna domowa. Pewna część ludności X'Tingów i ludzi popierała działalność Imperium, pozostałe insektoidy i inni mieszkańcy odrzucali i tępili Nowy Ład, a jednym z głównych powodów ich złego nastawienia była śmierć Fanga Zara z rąk Mrocznego Lorda. Wybuchły walki pomiędzy dwiema stronami. Trwały one kilka lat, kiedy to Darth Vader w 14 BBY, zwieńczył konflikt rozkazując zbombardować planetę z pokładu jego flagowej jednostki. Miał zamiar zażegnać wojnę i stworzyć zupełnie nowy rząd, w który skład wchodziliby zwolennicy Imperium. Jego misterny plan zakończył się wielkim powodzeniem. Nowym senatorem został X'Ting, Skwwilek Qrtho, zapalony miłośnik Imperium - niegdyś jeden z członków świty Palpatine'a. Kiedy nastąpiło rozwiązanie Senatu Qrtho zginął w okrytym tajemnicą zamachu terrorystycznym, jednak nigdy nie odkryto prawdziwej przyczyny jego śmierci, ani powodów zamachu. Po upadku władzy, rząd Sern Prime runął w gruzach. Następnie stworzono nowy, który szybko zadecydował o przyłączeniu się do Nowej Republiki

Inwazja Yuuzhan Vongów

Kolejny konflikt oznaczał dla planety kolejną próbę pozostania neutralną. Lecz nie, planeta będąc bogatą w minerały została zaatakowana przez Yuuzhan Vongów. Ci ograbili i zniszczyli ją, a świat zupełnie "wykrwawił się" kiedy okrutni piraci znowu dostali się na zniszczoną planetę - Vongowie wymordowali wszystkich wojowników i zdemolowali siły orbitalne. Ograbiona planeta pozostała w gruzach. Po zakończeniu wojny na planetę przybyli sanitariusze i liczni ludzie pragnący pomóc. Mozolnie i powoli odbudowywano zrujnowany świat.

Wojna Sithańsko-Imperialna

Podczas owych starć planeta przyłączyła się do Imperium i wsparła ów wieloma wojownikami i siłami powietrznymi. X'Tingańscy wojacy przyczynili się między innymi do zwycięstwa na Glee Anselm gdzie poprowadzeni przez dartha Malevala zwyciężyli rozgramiając siły Nautolan stojących po stronie Sojuszu. Następnie wojownicy X'Tingańscy wzięli udział w bitwach o Khomm i Byss. Wspierli wojska Sithów głównie podczas kampani na światy Jądra

Świat

Kilmat

Planeta jest światem tropikalnym o dwóch słońcach. Około pięćdziesięciu miliardów lat przed powstaniem Republiki, na swej drodze planetę napotkał olbrzymi meteor który spowodował rozłam wielkiego kontynentu na kilkanaście mniejszych co zaowocowało stworzeniem wielu nowych krain. Większość kontynentów porosła gęstymi, bujnymi puszczami przepełnionymi przez różnorakie stworzenia. Planeta oblana złocistymi promieniami słońca, zrodziła wiele owoców i wszelakich form życia, a także bardzo rzadki minerał zwany synobursztynem i bluszcz żarolotosowy zwany żarolotosem.

Fauna

Planetę zmieszkuje wiele stworzeń. Od niewielkich zinojedwabników i bakterii styx, przez smoki walkk, zuonki i żabokurczaki bagienne, po olbrzymie acklaye próżniowie lub ławice płetwalników. Świat zrodził setki stworzeń wszelakiej maści- owady, ssaki, płazy i gady. Jednak wiele gatunków wyginęło na pzrestrzeni wieków, nie pozostawiając po sobie żadnych śladó. Fauna Sern Prime jest jak dotąd nieodgadniona i zapewne zamieszkuje ją jeszcze wiele nieodkrytych jak dotąd gatunków.

Flora

Flora Sern Prime znana jest w prawie całej galaktyce. A zwłaszcza bluszcz żarolotosowy- roślina występująca jedynie na niewielkim kontynecie Grrdage- w połączeniu z rosą wytwarzaną przez minerał zwany synobursztynem tworzą leczniczy wywar rozsławiony na całą galaktykę. Wiele wspaniałych roślin zrodziła ziemia serniańska, tworząc bujny soczysty świat. Wiele grzybkokwiatów, lub też mchów czy też tropikalnych roślin, zamieszkało ten przyjazny świat, roznosząc po nim życie...

Demografia

Po rozpadzie na kontynetny na kilku z prymitywnych insektoidalnych istot, wyewoluwaowały stworzenia znane pod nazwą X'Tingowie. Co ciekawe na planecie Ord Cestus w tym samym czasie zrodził się identyczny gatunek. Nigdy nie wyjaśniono tego dość dziwnego incydentu, lecz przypuszcza się że olbrzymi meteor zamieszkiwany przez bliżej nieokreślone insektoidy rozłamał się i pchnięty prądami grawitacyjnymi uderzył w Sern Prime jak i Ord Cestus, a istoty zamieszkiwane pzrez niego osiedliły się na owych światach. Jednak to tylko spekulacje. Jakoż iż świat znajduje się w Gromadzie Zvilańskiej, podobnie jak planeta Notron, ludzie na prymitywnych pojazdach kolonizacyjnych dotarli na pobliski Sern Prime gdzie osiedlili się. Ich cera zrobiła się śniada, a włosy czarne lub białe. Nie byli oni wrogo nastawieni więc zaczęli tworzyć jedno społeczeństwo w symbjozie z gatunkiem X'Tingów. Nigdy nie wybuchały pomiędzy dwoma zupełnie odmiennymi gatunkami wojny, lecz kiedy to zapanował Nowy Ład wybuchła wojna domowa pomiędzy zwolennikami Imperium i rebieliantami, lecz X'Tingowie i ludzie byli podzieleni po równo na obie grupy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki