FANDOM

Autorstwa Fargothena
EraSR(czeska)

Senth Vilar - To rycerz a później mistrz Jedi pochodzący z planety Alderaan. Jego ulubionymi stylami walki były Niman, Shien/Djem So oraz Jar'Kai. Posiadał miecz o lodowo niebieskiej klindze.

Wczesne życie

Senth urodził się na Alderaanie w roku 3996 BBY w bogatym i znanym rodzie senatorów i Jedi.Miał siostrę która też była wrażliwa na Moc. W wieku dwóch lat zabrano go razem z siostrą na Coruscant do świątyni na szkolenie. Ich rodzice byli bardzo dumni, że mali Senth i Aligail zostaną rycerzami Jedi, jednak zarazem czuli wielki smutek. Oboje byli trenowani przez bardzo uprzejmą mistrzyni, aż w wieku 14 lat Senth i Ali zostali padawanami mistrzyni Arren Kae.

Pierwsza misja

W 3981 BBY, on razem z siostrą polecieli na Malastare aby podjąć się negocjacji z tutejszą organizacją militarną. Gdy dolecieli poszli razem z mistrzynią do obozu i zaczęli negocjować z nimi, gdy nagle doszło do strzelaniny, z której cało wyszli tylko Senth, Ali oraz ich mistrzyni.Wrócili na Coruscant i powiedzieli o wszystkim Radzie, która postanowiła zostawić Dugów w spokoju.

Wojny Mandaloriańskie

W 3976 BBY uczestniczył w wojnach mandaloriańskich. Pomagał mn. Revanowi w walce z najeźdźcami. Pewnego razu podczas walki ujrzał jak mandalorianie zastrzelili jego siostrę. Wściekły Jedi rzucił się i zabił wszystkich mandalorian, aż w końcu zabrano go z pola walki. Później prowadził Kreię podczas procesu jej wygnania. Kilkanaście lat po zdarzeniu z siostrą zrozumiał, że zbyt często ponosiły go emocje i udał się na wygnanie. Żył na opuszczonej planecie medytując i zgłębiając tajniki mocy, gdy pewnego roku odkrył zaginioną świątynie Jedi, w której zamieszkał i ze względu na silne skupienie mocy w owej świątyni przeżył tam ponad 250 lat dzięki mocy. W końcu w 3680 BBY, po tym jak doszły go słuchy że Imperium sithów wróciło, pojął że jest gotowy na powrót.

Bitwa o Alderaan

Gdy wybuchła bitwa o Alderaan, Senth powrócił na matczyną planete. Razem z oddziałem Havoc i Jace'em Malcomem przypuścili zasadzkę na sithów. Gdy zaatakowali Senth zaczął walkę z grupą sithów, z której zabił wszystkich. Potem zajął się walką z droidami i żołnierzami, gdy ujrzał że Jace został ogłuszony i już miał być zabity, Senth zaczął biec w jego stronę, gdy nagle przybyła Satele Shan. Uradowany tym widokiem zajął się spowrotem sithami, a gdy zabił resztę sithów poszedł zniszczyć droidy. Po bitwie razem z Jace'em i Satele wypuścili flarę sygnałową.Senth wyruszył potem spowrotem na Coruscant, aby opowiedzieć radzie o zwycięstwie nad Sithami.

Atak na Świątynie i klęska 

W 3653 BBY Senth służył jako strażnik świątyni na Coruscant. Gdy Darth Malgus przybył do świątyni, pilnował on górnej biblioteki i obserwował uważnie każdy ruch sitha.Gdy transportowiec wylądował w śiątyni włączył miecz i zeskoczył na dół. Gdy sithowie wybiegli i zaatakowali dołączył do obrony. Zabił czterech sithów, a jednego zranił gdy nagle ujrzał jak mistrz Ven Zallow padł martwy. Dobił sitha i rozpoczął ewakuacje świątyni. Zdążył uciec z grupą młodzików i mistrzów z planety. Mianowano go mistrzem za odwagę i pomoc, oraz za fakt że nie pozostało wielu Jedi przy życiu. Przez rok opiekował się młodzikami, po czym jego stanowisko przejął inny mistrz a on sam zasiadł w radzie.

Dalsze życie

Po Wielkiej wojnie galaktycznej zasiadł w radzie a następnie został mianowany Mistrzem Zakonu na Ossus. Wyszkolił setki rycerzy oraz mistrzów aż w końcu odszedł w 3611 BBY w zaciszu swej świątyni. Ku jego pamięci, świątynie nazwano Świątynią Jedi im. Vilara.

Umiejętności

Senth był bardzo zręcznym oraz wytrzymałym Jedi. Potrafił wykonywać różne salta, skoki i podskoki bez większego wysiłku. Był bardzo mądry i wykorzystywał moc z wielkim potencjałem. Mistrzowsko opanował posługiwanie się dwoma mieczami świetlnymi. Umiał również walczyć podwójną piką świetlną. Przeżył ponad 250 lat dzięki mocy, co wskazuje że jest bardzo blisko spleciony z Mocą.
JediTempleGuard2

Senth w zbroi Strażnika Świątyni

Osobowość i cechy

Senth był bardzo zręczny, silny oraz mądry. Wiedział bardzo dużo i umiał bardzo dużo. Podczas obrony świątyni wykazał się również wielką odwagą. Był bardzo opanowany i chłodno kalkulował każdą sytuację. Był również bardzo spokojny, choć bardzo rzadko (jak w przypadku śmierci swej siostry) miewał napady gniewu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki