FANDOM

Era-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-soj
Autorstwa Silvera635
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Silver635. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Selethen (tzn. Dający stabilizację) — nieśmiertelny wysłannik Mocy a zarazem pokorny sługa Matki. Został przez nią stworzony, gdy w galaktyce panował rok 5403 BBY. Poza tym użytkownik Mocy, Wielki Inkwizytor oraz zarazem lider Strażników Równowagi, zakonu który powstał by zachować w galaktyce ład i porządek a także równowagę pomiędzy Jasną i Ciemną stroną Mocy.

Biografia

Stworzenie (ok. 5403 BBY)

Selethen został stworzony przez Matkę, gdy w galaktyce panował rok 5403 BBY. Był szkolony przez nią we władaniu mocą. Gdy Matka uznała, że Selethen jest gotowy, wysłała go z misją do galaktyki. 

Założenie Zakonu (ok. 5365 BBY)

Około 5365 roku przed bitwą o Yavin, Selethen założył Zakon Strażników Równowagi. Niedługo później, dołączył do niego Hajain Veth, kolejny Wysłannik i dzieło Matki.

Wojna międzygalaktyczna (360 ABY)

Zwiad na Gheil

Selethen zabrał ze sobą na Gheil na zwiad Mavetha, Tristaina oraz dwóch nieznanych Strażników. Dowództwo w Strażnikach powierzył Hajainowi i Regenowi. Podczas patrolu zostali zaatakowani przez Yuuzhan Vongów. Mavethowi udało się uciec statkiem, natomiast ranni Selethen i  Tristain schowali się w dżungli. Kilka dni później przywódca Strażników opowiedział chłopakowi o skrawkach ze swojego życia.

Osobowość i umiejętności

Wygląd

Ciekawostki

  • Selethen jest odpowiednikiem Gandalfa z powieści Tolkiena.