FANDOM

Ten artykuł dotyczy okresu Starej RepublikiTen artykuł dotyczy okresu Republiki GalaktycznejT en artykuł dotyczy okresu upadku RepublikiTen artykuł dotyczy okresu władzy Imperium GalaktycznegoTen artykuł dotyczy okresu autonomii MandalorianTen artykuł dotyczy okresu Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy okresu Najwyższego PorządkuTen artykuł dotyczy okresu Nowego ImperiumTen artykuł dotyczy okresu Sojuszy

Autorstwa Silver635
Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Silver635. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Selethen (tzn. Dający stabilizację) — nieśmiertelny wysłannik Mocy a zarazem pokorny sługa Matki. Został przez nią stworzony, gdy w galaktyce panował rok 5403 BBY. Poza tym użytkownik Mocy, Wielki Inkwizytor oraz zarazem lider Strażników Równowagi, zakonu który powstał by zachować w galaktyce ład i porządek a także równowagę pomiędzy Jasną i Ciemną stroną Mocy.

Biografia

Stworzenie (ok. 5403 BBY)

Selethen został stworzony przez Matkę, gdy w galaktyce panował rok 5403 BBY. Był szkolony przez nią we władaniu mocą. Gdy Matka uznała, że Selethen jest gotowy, wysłała go z misją do galaktyki. 

Założenie Zakonu (ok. 5365 BBY)

Około 5365 roku przed bitwą o Yavin, Selethen założył Zakon Strażników Równowagi. Niedługo później, dołączył do niego Hajain Veth, kolejny Wysłannik i dzieło Matki.

Wojna międzygalaktyczna (360 ABY)

Zwiad na Gheil

Selethen zabrał ze sobą na Gheil na zwiad Mavetha, Tristaina oraz dwóch nieznanych Strażników. Dowództwo w Strażnikach powierzył Hajainowi i Regenowi. Podczas patrolu zostali zaatakowani przez Yuuzhan Vongów. Mavethowi udało się uciec statkiem, natomiast ranni Selethen i  Tristain schowali się w dżungli. Kilka dni później przywódca Strażników opowiedział chłopakowi o skrawkach ze swojego życia.

Osobowość i umiejętności

Wygląd

Ciekawostki

  • Selethen jest odpowiednikiem Gandalfa z powieści Tolkiena.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki