FANDOM

Autorstwa Fargothena
Salirr Ving - To jedi żyjący u schyłku starej republiki. Był padawanem Aayli Secury.

Wczesne życie

Salirr urodził się w 40 BBY na Trandoshy i przez sześć lat żył jako sierota na ulicach Nar Shaaddy .W 34 BBY odnalazła go podczas misji Aayla Secura, która wyczuła w nim Moc i zabrała go do świątyni. Wzięła małego Trandoshanina na padawana, dla którego Aayla była dla niego jak matka.

Rozkaz 66

W 19 BBY brał udział w bitwie o Felucję, gdzie stacjonował jako dowódca szturmowy. Wyczuł, jak jego mistrzyni umiera i w tym samym momencie został zaatakowany przez swoich żołnierzy. W gniewie zamordował cały oddział i uciekł na Tatooine, gdzie mieszkał przez następne 28 lat pod imieniem Dosshk.

Założenie Jedi Mocy

W 10 ABY założył Jedi Mocy, odłamu który posługuje się jasną oraz ciemną stroną mocy zachowując przy tym panowanie nad sobą oraz cierpliwość i spokój Jedi, łącząc to z agresją, gniewem i siłą podczas walki Sithów. Żył spokojnie na Coruscant aż do 32 ABY, w którym to roku umarł ze starości, a jego ciało spalono i pochowano w katakumbach Jedi.