FANDOM

autorstwa Hussarya33
Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Hussarya33. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Historia

Ustrój

Rzeczpospolita Cracov jest monarchią elekcyjną, jednak król pełni jedynie rolę reprezentacyjną. Praktycznie całość władzy dzierży Senat Rzeczypospolitej, który łączy w sobie inicjatywę ustawodawczą z wykonawczą.

Król oficjalnie jest wybierany przez ogół szlachty, jednak rozmiar państwa oraz liczebność tego stanu, sięgającą nawet do 10-15% społeczeństwa, praktycznie to uniemożliwia, dlatego więc odpowiedzialność za elekcję monarchy spada na Zgromadzenie Narodowe: Senat Rzeczypospolitej oraz sejmiki planetarne.

Armia

Siły lądowe Rzeczypospolitej Cracov nie są zbyt rozwinięte, na każdej planecie stacjonuje zaledwie stutysięczny garnizon. Wyjątkiem jest układ stołeczny, gdzie stacjonuje 200 000 żołnierzy. Naczelnym dowódcą takiego garnizonu jest Marszałek Polny Planetarny, a zwierzchnikiem wszystkich sił jest Marszałek Wielki Planetarny. Jednak Marynarka Rzeczypospolitej jest bardzo liczna i nowoczesna, a przez to silna. Okręty są zazwyczaj grupowane w dywizjonach liczących 2 okręty liniowe lub 4 mniejsze oraz w eskadrach liczących 4 dywizjony. Jeżeli konieczność wymaga, są łączone w grupy wydzielone, zespoły wydzielone lub floty. Naczelnym dowódcą floty jest Marszałek Wielki Przestrzenny. Tradycyjny skrót poprzedzającym nazwy okrętów Marynarki Rzeczypospolitej to CNS (Commonwealth Navy Ship).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki