FANDOM

Rohm była planetą położoną Zewnętrznych Rubieżach. Niewiele o niej wiadomo. W 3 ABY na Rohm rozbił się niszczyciel Imperium Rand Galactic.

Historia

Odkrycie

Rohm została odkryta przez Huttów około roku 100 000 000 BBY. Postawili oni tam kopalnię i zatrudniali rdzennych Hesów. Jakiś czas później przybyli tam ludzie i także postawili swoje kopalnie. Co jakiś czas przybywały nowe gatunki. Przyciągały je bowiem złoża Urandicu, drogiego minerału. Masowe migracje na Rohm przyczyniły się do obniżenia liczby rodowitych mieszkańców.

Era Przemysłowa

Od czasu powstania pierwszej kopalni na Rohm do roku 785 BBY większość złóż się wyczerpała. Wówczas na Rohm powstały fabryki broni, a stare kopalnie przekształcono w podziemne składowiska. Co roku powstawało coraz więcej fabryk. Produkowano tam biżuterię, broń, przyprawę i ciuchy. Większość mieszkańców miała pracę i jakiś czas później Rohm dołączyła do Republiki Galaktycznej.

Kryzys

Około roku 532 BBY na Rohm upadło wiele fabryk. Hesowie i inni mieszkańcy wrócili wówczas do zajęć które wykonywali przed nastąpieniem Ery Przemysłowej. Większość z nich zajęła się rolnictwem.

Imperium Galaktyczne

Po upadku Republiki Rohm należała do Imperium. Była jednak bezwartościowa i Imperium nie interesowało się ją. W 3 ABY na Rohm rozbił się Rand Galactic.

Czasy późniejsze

Po upadku Imperium Rohm pozostało bezstronne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki