FANDOM

Ran'kata, przez Kaaalukuóv nazywany Katem był szanowanym rycerzem Jedi w okresie Wojen Mandaloriańskich. Należał do odłamu Zakonu, którym przewodził Revan. Brał udział w wielu bitwach, starciach i potyczkach.

Historia

Wojny Mandaloriańskie

Kiedy to Mandalorianie rozpoczęli swe ataki na wiele systemów, Rada Jedi nie zezwoliła rycerzom dopomóc wojskom Republiki w walkach. Revan postanowił wspomóc żołnierzy republikańskich- wraz z potężnym odłamem
Jedia.jpg

Ran'kata w wojennej zbroi

Zakonu ruszył do walki. Ran'kata przyłączył się do ugrupowania Revana niedługo po rozpoczęciu wojny. Aktywnie brał udział w wielu bitwach i prowadził żołnierzy ku wielu zwycięstwom. Kiedy to wojna dobiegała końca, Ran'kata prowadził siły w bitwie kosmicznej, nad orbitą prymitywnej planety Arania. Niespodziewanie z mroku przestrzeni wyłoniły się kolejne statki Mandalorian i rozgromiły okręt rycerza Jedi. Temu udało się zbiec z płonącego krążownika, lecz jego prom został zestrzelony przez wiązkę z turbolasera. Rozbił się na planecie...

Na Aranii

Po pewnym czasie, odnaleźli go prymitywni Aranie, którzy od tysięcy lat wyczekiwali posłańca ich boga wojny- Diabakuny- który miał przyjść, i poprowadzić ich ku zwycięstwu nad rasą Kaaalukóv, z którą od lat prowadzili zażartą wojnę. Kiedy to Ran'kata rozbił się na planecie ci omylnie potraktowali go jak posłańca, który na planetę przybył, na grzbiecie płonącego orła. Ten obudził się i ukazał wyznawcom Diabakuny swój miecz świetlny- po tym incydencie ci ochrzcili go jako Diakuss- w ich języku oznaczało to dzierżący błyskawice. On poprowadził ich ku zwycięstwu nad rasą Kaaaluków i zawładnął całą cywilizacją Aran. Jego dalsze losy, są jak dotąd nieznane.

Dziedzictwo

Dzięki Ran'kacie Aranie, nauczyli się wielkiego szacunku dla Jedi. Prymitywny lud rozwijał się dosyć szybko w porównaniu z innymi. Aranie stali się bardzo rozwiniętą cywilizacją. Powstało wiele pomników, upamiętniających mistrza Jedi, a także powstało miasto Ran'kata nazwane na cześć wielkiego władzy. Kiedy Rada Jedi dowiedziała się o roli Ran'katy w rozwoju cywilizacji Aran, tępiła kult rycerza Jedi jaki powstał w szeregach Aran tłumacząc swe poczyniania zasadą dotycząca iż Jedi nie powinien obiawiać się jako watażka prymitywniejszych ludów. Jednak nie uskutkowało to zachowanie i kult został przyćmiony dopiero w 10 BBY kiedy to siły Imperium rozpoczęły okupację Aranii.

Zobacz też

Źródła

  • Wyzwoliciel planet (pierwsze pojawienie)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki