FANDOM

Uwaga! Ten artykuł zawiera informacje, które mogą być sprzeczne z epizodem VIII/IX Disneya!
Ponieważ filmy te jeszcze nie zostały wydane, nie można określić, czy sprzeczności istnieją, czy nie. Prosimy o zachowanie ostrożności.
Prathan Saveaux (od 1 BBY do 14 ABY noszący numer FN-0233, od 35 ABY znany jako Prathan Ren) - szturmowiec, a później Rycerz Ren koreliańskiego pochodzenia.

Historia

Wczesne życie

Prathan Saveaux urodził się na planecie Mexallar w rodzinie koreliańskich uchodźców 3 lata przed bitwą o Yavin. W wieku 2 lat został zabrany swojej rodzinie w celu opracowania armii szturmowców. Od małego przechodził szkolenie moralne i fizyczne w celu zostania szturmowcem Imperium Galaktycznego pod okiem szturmowca FN-0178. Nigdy jednak nie dostąpił czynnej służby w Imperium, gdyż gdy miał osiem lat nastąpiła fragmentacja i projekt opracowania szturmowców od małego stał się własnością Najwyższego Porządku. Wciąż jednak dalej szkolił się pod okiem FN-0178. Służył w oddziałach prewencji Snoke's Den do wieku siedemnastu lat.

Służba w Zakonie Ren

Początki

W 14 ABY Prathan przebywający na urlopie żołnierskim odwiedził swoją rodzinę mieszkającą na obrzeżach miasta i blisko portu. Wypoczynek przerwała mu napaść Chevińskich piratów. Piraci zabili rodzinę Prathana. Saveaux odwdzięczył się im zabijając ich w furii. Popisał się przy tym niezwykłą siłą w Mocy. Jego przygodę, mającą miejsce w czasie spaceru z rodziną po porcie zauważył oddział szturmowców. Przekazali oni dane o tym dalej, aż w końcu z pomocą pewnego oficera dotarła do Snoke'a wiadomość, że pewien szturmowiec zabił pięciu Chevinów w furii po stracie z ich winy własnej rodziny. Snoke zapragnął posiadać Prathana w Zakonie Ren. Tak się stało i Prathan rozpoczął szkolenie pod okiem Saurisa Rena, jednak bez wiedzy innych Rycerzy Snoke również szkolił go osobiście. Po roku szkolenia w Mocy zbudował własną floretę świetlną o fioletowym ostrzu, jednak używał jej tylko w ostateczności, preferując elektropałkę.

Spotkanie z Benem Solo

Kennal

Kennal O'Chommell, uczeń Prathana

W 23 ABY w czasie wojny z Yuuzhan Vongami szukający inspiracji w Mocy Ben Solo przybył do Snoke's Den. Nabytek w postaci rycerza Jedi po swojej stronie, zresztą od wielu lat bacznie obserwowanego przez Snoke'a, byłby dobrą zdobyczą zarówno dla Wodza, jak i dla Zakonu. Jednak plan przeciągnięcia na Ciemną Stronę Bena nie udał się, za to Solo oswobodził z władzy Snoke'a ówczesnego Wielkiego Mistrza, a również mentora PrathanaSaurisa i nieformalnie objął władzę nad Zakonem. Zabrał niektórych Rycerzy do Światów Jądra, by wsparli galaktykę w walce z Vongami. Prathan i Sauris byli wśród sprowadzonych Rycerzy. Wkrótce dwaj rycerze zaprzyjaźnili się z czteroma innymi i szóstka stała się ulubioną grupką Bena. Oto wspomniani rycerze:

Pod koniec wojny Saveaux wziął sobie ucznia. Był nim wieśniak z Ohma D'un, Kennal O'Chommell.

Masakra Jedi

Kilka lat po wojnie Ben Solo, targany chęcią dopełnienia dziedzictwa swojego dziadka, uległ Ciemnej Stronie Mocy. Sześciu ulubionych Rycerzy Bena pozostało mu wiernych i zgodziło się z jego planem dokonania czystki na Jedi Luke'a Skywalkera. W czasie ataku na Świątynię Jedi na Coruscant Prathan zabił najwięcej Jedi ze wszystkich Rycerzy, popisując się przy tym niezwykłymi zdolnościami szermierczymi. Po ataku Sauris Ren poddał w wątpliwość słuszność tych działań. Prathan zasugerował, by pozbyć się wiekowego Wielkiego Mistrza. Ben zrobił to jednym pociągnięciem swojego miecza świetlnego, po czym obwołał się Wielkim Mistrzem Zakonu Ren, przyjmując imię Kylo Ren. Miejsce Saurisa w ulubionej szóstce Rena zastąpił uczeń Prathana, Kennal. Kilka dni później nastąpił kolejny atak, tym razem na Akademię Luke'a Skywalkera. Kylo zwierzył się Prathanowi z niemożności zabójstwa swojego wuja, więc zlecił to Prathanowi. Jednak Saveaux nie mógł zabić Skywalkera, gdyż ten za radą innych mistrzów biernie obserwował masakrę. Rycerz pozbawił życia jednak bardzo wielu innych Jedi. Po zakończeniu ataku Rycerze polecieli do Snoke's Den i powtórnie poprzysięgli wierność Snoke'owi.

Konflikt z Ruchem Oporu

Ten fragment dotyczy epizodu VIII i IX. Po ich wydaniu fragment należy uzupełnić.

Wielki Mistrz Zakonu Ren

Po stracie Snoke'a i Kylo Rena, w 35 ABY Prathan, mający największy z szóstki autorytet u obu, obwołał się Wielkim Mistrzem Zakonu Ren, przyjął imię Prathan Ren i wraz z pięcioma innymi rycerzami zaczął szkolić uczniów, gdyż Rycerzy niewziętych do walki przez Bena Solo było niewielu i wykształcili przez te lata niewielu uczniów. 

Upadek Zakonu i Śmierć

Blue_Glass_Arrow.svg Osobny artykuł: Szturm na Prakseum Ren.

W 35 ABY na orbicie planety Mexallar VIII można było zauważyć nietypowe zjawiska. Nagle pojawiły się trzy wahadłowce, które po zniszczeniu wieżyczek strażniczych i centrum łączności wylądowały na dziedzińcu Prakseum Ren. Szturmowcy, którzy wyszli ze statków, zaczęli rozstrzeliwać Rycerzy przyglądających się nietypowej sytuacji. Prathan wraz ze swoim uczniem i kilkoma Rycerzami i adeptami zabarykadowali się w piwnicy, jednak tam znaleźli ich Trah Abyfe i dwoje agentów Praeventores, którzy w międzyczasie dotarli na pole bitwy. Prathan, używając elektropałki, stanął do walki z Abyfe'em. Po chwili orientując się w braku sensu tej strategii uruchomił swoją floretę świetlną, obraniając ciosy piki Abyfe'a. Po krótkim pojedynku Trah przebił Prathana piką, kończąc jego życie. Uczeń Saveauxa, Kennal, w tym momencie wziął floretę świetlną swojego mistrza i korzystając również z wibroflorety zaczął walczyć z Abyfe'em, jednak sam po chwili zginął. Żaden z członków Zakonu nie przeżył, więc organizacja Rycerze Ren została rozwiązana. Tym samym Prathan był ostatnim przywódcą Zakonu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki