FANDOM

Pierwsza bitwa o Tatooine była pierwszą z dwóch potyczek na powierzchni planety Tatooine w konflikcie pomiędzy Imperium Jabby i Republiką Galaktyczną- kryzysie tatooińskim. Walki trwały krótko albowiem, wojna trwała około roku. Rozpoczęła się pod koniec 30 BBY a zakończyła w 29 BBY.

Przebieg

Wątłe i skromne siły Republiki zostały z olbrzymiego, militarnego krążownika przetransportowane na powierzchnię planety, około 7 godzin przez rozpoczęciem otwartej walki. Rozbito rozległy obóz i rozpoczęto wartkie
Battle

Atak droidów-skorpionów

przygotowania do bitwy. Po kilku godzinach, nagle spośród piachu wyłoniły się mordercze droidy-skorpiony na usługach Imperium Jabby. Zdziesiątkowały siły Republiki które spanikowane ruszyły w stronę przyszłego poligonu, wpadły w pułapkę zastawioną przez logistę Jabby- Duga, Xelxto. Siły republikańskie zostały z trzech stron otoczone przez bezlitosnych najemników Jabby i Moniliego. Siły republiki zostały doszczętnie zmasakrowane. Przeżyło dwóch żołnierzy którym udało się wydostać z piekła. Następnie jeden z nich podczas podróży przez pustynię zmarł z wycieńczenia i wykrwawienia zaś drugi tuż po dotarciu do pobliskiej farmy wilgoci.

Skutki

Siły Republiki dowiedziały się o ich porażce, więc postanowiono iż zostanie przypuszczony drugi atak na Tatooine. Do dowództwa nam nową armią zostali wysłani mistrzowie Mace Windu, Eeth Koth i Halagad Venator. Następnie odbyła się druga bitwa o Tatooine.