FANDOM

autorstwa PieskkuPL
Ten artykuł dotyczy tematu zawartego w obecnie obowiązującym kanonie Gwiezdnych wojen.Ten artykuł pochodzi z uniwersum alternatywnego znanego jako Nowa Era

Padmé Amidala urodzona Naberrie, była królową Naboo, senatorem a następnie Imperatorką Galaktycznego Imperium. Jest żoną Dartha Vadera. Mistrzyni wariantu V formy walki mieczem świetlnym, Shien.

Biografia

Wczesne życie

Padme urodziła się na Naboo w 46 BBY. Jej rodzice wychowywali ją w górskiej osadzie, gdzie wpoili jej takie cechy jak uczciwość i honor. W wieku 14 lat została królową Naboo, i zmieniła nazwisko na Amidala podczas koronowania.

Senatorka

Po zakończeniu urzędu jako królowa w 24 BBY, Padme zamierzała wrócić do domu i ustatkować się jak jej siostra, lecz nowo wybrana królowa, Jamilia, zaproponowała jej reprezentację Naboo w senacie. Naberrie zgodziła się.

Śmierć

W 19 BBY, razem z Obi Wanem udała się na Mustafar, w poszukiwaniu Anakina. Na miejscu, Anakin oznajmił jej że przeszedł na Ciemną Stronę. Zszokowana Padme, nie mogła uwierzyć że jej mąż został tak łatwo pokuszony. Gdy Obi Wan wyszedł ze statku, Anakin zaczął dusić Padme, która straciła przytomność. Po walce z Obi Wanem, Anakin wziął Padme ze sobą. Naberrie była w ciąży, a podczas porodu zmarła. Anakin się załamał, ale przysiągł, że znajdzie sposób by ją ożywić.

Ożywienie

Cztery tygodnie później, Anakin, teraz już Darth Vader, powrócił. Wyłączył jej maszynę kriogeniczną, która miała podtrzymywać jej ciało nienaruszone, i razem ze swoimi Akolitami wskrzesił Padme, korzystając z pradawnej magii i alchemii Sithów. Po wskrzeszeniu, Padme natychmiast rzuciła się w ramiona Vadera, który odwzajemnił uczucie. Vader po tym razem ze swoją wybranką zostali stanęli na czele Imperium Galaktycznego.

Osobowość

Padme Naberrie zawsze brała do serca nauki swoich rodziców, poświęcając się dla dobra innych. Zawsze chciała jak najlepiej dla jej podwładnych, będąc królową Naboo. Po wskrzeszeniu i przejściu na ciemną stronę mocy, Padme nie zatraciła swojej osobowości, lecz wykształciła różne inne cechy takie jak nieprzewidywalność i rzadkie napady gniewu. Mimo iż dalej była bardzo troszcząca, nie okazywała tego nikomu oprócz Vaderowi i jej dzieciom, oraz ludziom na których jej zależy. Jej wewnętrzne dobro powstrzymywało jej cechy zewnętrzne przed staniem się "Mrocznymi" np. Jej oczy dalej miały swój brązowy kolor, a jej skóra cały czas zachowywała swój lekko opalony kolor. Aby temu przeciwdziałać, często malowała okolice swoich oczu czarnym kolorem, aby nadać jej mrocznego wyglądu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki