FANDOM

Era-legacyEra-niEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

By zapanowała równowaga w Mocy, musi zapanować równowaga w nas samych. Nie ma pokoju bez harmonii.
— Jedna z maksym Ordovisae

Ordovisae (z atryzjańskiego Porządek w Mocy) to religia i ideologia powstała w 38 roku ABY na terenie odradzającego się Imperium Galaktycznego, na bazie części wiernych Kościoła Mocy. Zakładała ona, iż równowaga w Mocy mogła być osiągnięta jedynie poprzez zaprowadzenie we wszechświecie harmonii i porządku, w zależności od odłamu różnie definiowanej. Najpopularniejsza z opcji zakładała, że uzyskanie stabilności Mocy polegało na całkowitej dominacji jasnej strony Mocy, niezhierarchizowanej i pojmowanej inaczej niż w dotychczasowych interpretacjach Jedi, a jako narzędzie dla jej uzyskania widzieli odnowione Imperium, mające siłę i wolę do zaprowadzenia porządku w Galaktyce. Mimo sprzeciwu wobec idei zarówno Sithów jak i Jedi, znacznie mocniej potępiali użytkowników i sympatyków ciemnej strony, Jedi i stary Kościół Mocy uznając jedynie za lekko błądzących, ale o dobrych intencjach. Z Ordovisae wywodzili się Rycerze Imperialni, służący monarchom Imperium Galaktycznego w charakterze gwardii przybocznej, pilnujący go zarówno przed zagrożeniami z zewnątrz, jak i wewnątrz, mając obowiązek zabić go w wypadku jego przejścia na ciemną stronę Mocy.