FANDOM

Operacja Sztylet - akcja sabotażowa dokonana w 35 ABY przez imperialny okręt typu Imperial-II/pac w systemie Coruscant.

Przed akcją

Równolegle z rozpoczęciem Operacji Przywrócenie, jeden z okrętów typu Imperial-II/pac, [1] INS Widow pozostał w bazie głównej. Technicy zmienili mu transpondery na identyczne jak w krążownikach dyplomatycznych, oraz pomalowali go w malowanie Starej Republiki. Następnie, całą ładownię okrętu wypełniono zasobnikami z rakietami z głowicami laserowymi i jądrowymi. Okręt miał oficjalnie za zadanie zażądać od Nowej Republiki wsparcia w walce z First Order i akcesji do odtworzonego Imperium, a w razie niepowodzenia unieszkodliwić flotę Republiki.

Operacja

Okręt bez większych problemów przybył do systemu, z powodu transponderów, malowania i kształtu uznano go za okręt dyplomatyczny pochodzący z Imperium [2]. Nie niepokojony dotarł na orbitę Coruscant, a dzięki doskonałemu maskowaniu udało mu się ukryć wypuszczenie z ładowni zasobników. Kiedy już na orbicie okręt pokazał swoją prawdziwą tożsamość, gubernator planety odrzucił wszelkie negocjacje. Okręt imperialny rozgrzał napęd nadświetlny, ale przed skokiem w nadprzestrzeń wystrzelił z całego uzbrojenia. Czterdzieści dwa promienie lasera całkowicie zniszczyło większość administracyjnych budynków na równiku, zabijając gubernatora oraz kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Równolegle z zasobników zostało odpalonych 124 rakiety z głowicami nuklearnymi, lecące z prędkością bliską prędkości światła. Zanim okręty republikańskie zdołały zareagować, zmieniły się w chmurę gazu na orbicie Coruscant.

Skutki

  • Osłabienie Nowej Republiki, przez stratę połączenia z Coruscant i utratę ważnej części floty.
  • Operacja udana tylko w części, gdyż stolicą Nowej Republiki była ówcześnie Chandrila, i to tam urzędował Senat i władza.
  • Bombardowanie, anarchia i zamieszki po atakach spowodowały śmierć miliona ludzi.

Przypisy

  1. Krążowniki typu Imperial-IIb, których działa główne i pomocniczy mostek zostały przesunięte na dno, a reaktor został ukryty wewnątrz okrętu, utrudniając jego zniszczenie. Ta odmiana służyła do bombardowań orbitalnych i szybkich ataków na przeważające siły wroga
  2. Pokojowego fragmentu, który trzymał się na uboczu

Więcej z Fandomu

Losowa wiki