FANDOM

Koordynaty.png
Nad tym artykułem pracuje Lordtrion. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Imperium Wszech Galaktyki (zwane także Odrodzonym Imperium) to państwo powołanie w roku 4 ABY w miejsce Imperium Galaktycznego. Jego założycielem i pierwszym Imperatorem był Gess Rorij.

Historia

Powstanie

Przez głupotę Imperatora, Imperium upadło! Na gruzach starego państwa czas stworzyć nowe Imperium... Imperium Wszech Galaktyki
Gess

Gdy Imperium Galaktyczne przestało istnieć, wielu dawnych moffów nie zaakceptowało decyzji Thrawna o udaniu się w Nieznane Regiony i stworzyło własne państwa, zwane także Mini-Imperiami. Pod koniec roku 4 ABY, imperialny moff z planety Patras, Gess Rorij wygłosił przemówienie do pozostałych oficerów imperium, na starym imperialnym kanale HoloNetu. Początkowo niewiele osób chciało się przyłączyć do Odrodzonego Imperium, ale z biegiem czasu Imperium się rozrosło. Oferty przyłączenia się nigdy nie zaakceptowało drugie państwo stworzone z oficjalnego przyzwolenia większości galaktyki, Imperium Pellaeona, a także radykalny i kryjący się w Nieznanych Regionach Najwyższy Porządek.

W roku 5 ABY powstała Rada Imperialna, mająca za zadanie reprezentować oraz pomagać w zarządzaniu Imperium. Dzięki skutecznej polityce Gessa udało się połączyć wiele mini-państw do jednego Imperium. Nawiązano również współpracę z Huttami i Czarnym Słońcem.

Zamach Coruscański

Musimy odbić Imperialne serce z rąk tych plugawych Rebeliantów. Na Coruscant znowu zawiśnie flaga Imerpium.

W 9 ABY doszło do zbrojnego starcia pomiędzy Imperium a Nową Republiką. Siły Imperium zajęły pałac Imperialny i miały za zadanie wyprzeć wroga z całej stolicy, ale przez ataki byłych Rebeliantów śmierć poniosło wiele żołnierzy i w końcu bitwa zakończyła się przegraną Imperium. Wojska zostały wycofane a straty po stronie Imperium były ogromne.

Po bitiwe o Coruscant

Po każdej klęsce musimy ponownie stanąć na nogi. Tylko tak zdobędziemy doświadczenie niezbędne do zniszczenia wroga.
Gess

Po bitwie o Coruscant flota Imperium była zdziesiątowana, ale dzięki pomocy Daali i Sagera Autemtena szybko udało się podreperować stan floty. Jednocześnie w Odrodzonym Imperium powstała frakcja dowodzona przez Nicka Hega, która domagała się obalenia Gessa ze stanowiska Imperatora. Sądzili oni, że zamach był źle przeprowadzony, a winę za to ponosi tylko Imperator.

Zamach na pierwszego Imperatora

Nie możemy pozwolić sobie na tak duże straty! Imperator Rorij powinien zapłacić za to życiem!

Imperatorzy

Zdjęcie Imię i nazwisko Okres kadencji
Gess.jpg
Gess Rorij 4 ABY11 ABY
Nick Heg.png
Nick Heg 11 ABY14 ABY
Licius Craig 14 ABY20 ABY
Lu Amma 20 ABY25 ABY
Fett Jester 25 ABY38 ABY
Kua Lunn 38 ABY45 ABY
Trukh 45 ABY47 ABY
Ardia Lukh.jpg
Ardia Lukh 47 ABY59 ABY
Dodge Wess 59 ABY – 80 ABY
Alder Vos 80 ABY – 104 ABY
Snyth.png
Kun Dan 104 ABY – 132 ABY
Xuvi 132 ABY – 165 ABY
Jrobba Tes 165 ABY – 192 ABY

Wielcy Admirałowie

Więcej z Fandomu

Losowa wiki