FANDOM

Autorstwa Komandora Fly
Disambig-icon.png
Ten artykuł dotyczy oddziału Nowej Republiki. Zobacz też: opowiadanie o tym samym tytule .
Oddział Rek to jednostka zajmująca się ryzykownymi starciami z Atronem. Członkowie oddziału byli nazywani potocznie Rekerami.

Historia

Założenie (55 ABY)

Jednostka została założona, ponieważ Nowa Republika nie posiadała wielkich sił, a potrzebowała skutecznych jednostek bojowych. Założono, więc jednostkę Rekerów - komandosów. Ich dowódcą został doświadczony Komandor Fypo - weteran ciężkich walk na Rubieżach.

Bitwa o Methoran (55 ABY)

Oddział Rek Republiki miał odbić Methoran. Atron złapał ich w pułapkę. Oddział bronił się zawzięcie. Jeden z członków oddziału - Whell rzucił ostatnim granatem w główny wymiernik ciepła. Duża część kopalni wybuchła. Spacebust zginął w eksplozji. Republika wygrała. Scream postanowił w odwecie zniszczyć ten oddział i zrobić na niego obławę.

Bitwa o Darkaasmount (60 ABY)

Po rozpoczęciu ataku na Terentacht oddział Rek wylądował na Darkkaasmount. Mieli tam poczekać na kolejną misję. Oddział Rek wpadł w pułapkę między patrolem Atronu a dołem górniczym. Impacten i Rotro zginęli w wyniku ostrzału. Protoformy Atronu strzelały wszystkim co miały. Whell, Oceanbust, Belk i Shothost wzięli ciała protoform i zbudowali z nich coś na kształt mostu, by przejść przez ciekły metal. Żołnierze Atronu próbowali ich ścigać, jednak wpadli w ciekły metal.

Bitwa o Technakar (62 ABY)

Bitwa o Centax (63 ABY)

Przed bitwą Oddział Rek otrzymał nowego dowódcę - Olena Paxa. W trakcie Bitwy o Centax zadaniem Rekerów było przejęcie mostka Extraktora. Próba szturmu początkowo się nie udawała.

Członkowie oddziału

  • Olen Pax (komandor w latach 63 ABY - ? ABY)
  • Whell
  • Belk (przeszedł do Oddziału Nadona po bitwie o Technakar)
  • Oceanspray
  • Fypo (komandor w latach 55 ABY - 62 ABY) (zginął w walkach o Technakar)
  • Spacebust (zginął w bitwie o Methoran)
  • Impacten (zginął w bitwie o Darkaasmount)
  • Rotro (zginął w bitwie o Darkaasmount)
  • Shothost
  • Klursp

Więcej z Fandomu

Losowa wiki