FANDOM

Obi-Wan Lars - daleki krewny rodziny Larsów, uczeń Akademii Luka Skywalkera.

Przyjęcie do akademii

Obi-Wan Lars urodził się na Tatooine w 10 ABY. W wieku 14 lat on i jego brat zostali odnalezieni przez mistrza Streena. Jedi zabrał ich z piaszczystej planety, jednak w trakcie lotu został porwany brat starszy Larsa - Kawin. Jemu samemu udało się jednak dotrzeć do Palcówki na Yavin IV. Tam zaprzyjaźnił się z Jacenem i Jainą Solo, Lowbaccą oraz Senną Sleepwater. Obi-Wan trenował razem z nowymi przyjaciółmi, oni pokazali mu planetę. Wielki potencjał w młodym Jedi dostrzegł Mistrz Ronald, który poprosił Luka, by ten przyzwolił mu na nauczanie chłopaka. Obi-Wan początkowo sceptycznie podchodził do nowego mentora, jednak z czasem ich stosunki stały się niemal jak ojca z synem.

Misja na Dagobah

W 25 ABY mistrz Skywalker polecił bliźniakom Solo, Sennie, Ronaldowi i Obi-Wanowi, by udali się na Dagobah - planetę gdzie imperialny inkwizytor, były zausznik Imperatora - samozwańczy Darth Tyran, zbudował swoją fortecę, gdzie szkolił uczniów na mrocznych Jedi. Było to o tyle niebezpieczne, bo Sith miał w zanadrzu armię droigów bojowych, przechwyconych z frachtowca Federacji Handlowej. Jedi mieli znaleźć dokładne położenie obozu. Dagobah było bagnistą, nieprzyjemną planetą, a przede wszystkim - znajdującą się dalej od wpływów Republiki. Jedi odnaleźli kryjówkę Tyrana, jednak zostali złapani i osadzeni w więzieniu. Z pomocą wyruszyli im mistrzowie Mara i Luke Skywalker, Tionna, Lowbacca i Zekk. W więzieniu Obi-Wan nawiązał romantyczną więź z Senną Sleepwater. Mistrzowie uwolnili uczniów dając im miecze świetlne. Lars i Senna napotkali na swej drodze, Kawina Larsa, który został uczniem Dartha Tyrana, z którym stoczyli pojedynek.

CDN.

Żródła

Więcej z Fandomu

Losowa wiki