FANDOM

Nitil Setnitel to Rycerz Jedi, żyjący w w okresie Wojen mandaloriańskich. Szkolony był w Akademii Jedi na 

Nitil Setnitel
Imię i Nazwisko Nitil Setnitel
Rasa Człowiek
Pochodzenie Zettilia
Data urodzenia ok. 4000 BBY
Płeć Męska
Kolor oczu Szary
Kolor włosów Brązowy
Wzrost 190 cm
Przynależność Zakon Jedi, Republika Galaktyczna

Ferrosie III. Wybrał scieżkę Strażnika Jedi. Używał świetlnego miecza o żółtym kolorze ostrza.

Biografia

Dzieciństwo

Nitil pochodził z planety Zettilia. W wieku 6 lat został odkryty przez Mistrza Jedi Ejxumma oraz zabrany do Świątyni Jedi na Ferrosie III, by później uczyć się w tamtejszej Akademii. Miał tam dwoje przyjaciół Sullustanina R'ta'na Benro oraz Catharankę Yehni Snyvo.

Nauka na Jedi

Nitil Setnitel był jednym z uczniów Akademii Jedi a Ferrosie III. Jego mistrzem został Strażnik Jedi, Jendo Torrez. Nitil postanowił pójść przykładem swego mistrza równierz zostać Strażnikiem. Po ukończeniu szkolenia Nitil ochraniał swą rodzinną planetę Zettilię oraz jej księżyce przed Ciemną Stroną Mocy. Byl równierz zwiadowcą Zakonu Jedi.

Jako Strażnik Jedi

Podczas gdy Nitil Setnitel objął ochroną Zettilie i jej księżyce, trwały Wojny mandaloriańskie. Jedi pod z

akazem Rady nie dołączyli do działań zbrojnych. Jednak grupa Mandalorian postanowiła zaatakować pobliską Zettilii planetę Tertoss, rodzinną planetę mentora Nitila, Jendo Torreza. Mistrz Torrez postanowił opuścić ochraniany przez siebię system i ratować rodzinny świat. Młody Setnitel postanowił nakłonić byłego Mistrza do zakończenia działań zbrojnych i wyruszył na Tertoss. Tam dostał się jednak w ogień bitwy i musiał wspomóc swego dawnego mentora w walce z Mandalorianami. Siły Republiki wspomagane przez Jedi wygrały bitwę. Po tych wydarzeniach Nitil powrócił do strzeżenia Zettili.

Zdolności

Wojownik Nitil Setnitel od dzieciństwa byl szkolony w doskonalym posługiwaniu się świetlnym mieczem. Najczęściej korzystał z V i III formy walki tym orężem. Ostrze jego broni było koloru żółtego, gdyż ten właśnie kolor przysługiwał Jedi o randze Strażnika. Mimo iż był świetnym wojownikiem niepopierał Revana w konieczności wyruszenia na Wojnę z mandalorianami.

Przywódca

Nitil był równierz dobrym przywódcą. Czerpiąc z Mocy potrafił przekonać ludzi do wielu rzeczy. Był równierz bardzo inteligentny więc wiele osób miało do niego zaufanie i szacunek.

Negocjator

Jak było wspomiane powyżej Nitil potrafił bardzo dobrze przekonywać. Z tego powodu sprawdzał się jako negocjator. W czasach gdy był padawanem jego zdolności negocjatorskie wiele razy ratowały misje powierzone jego mistrzowi, który nigdy nie mial do tego zbytnio talentu.

Ciekawostki

  • Nazwisko Nitila pochodzi od angielskiego słowa "Sentinel" co oznacza "wartownik" lub "strażnik" może to odnosić się do jego profesji, jaką był "Strażnik Jedi".

Pojawienia

Strażnicy Starej Republiki (pierwsze pojawienie)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki