FANDOM

Nevohim Opile – Jedi, 3/4 człowiek, 1/4 Pantoranin. Urodził się na Pantorze w roku 3 przed pitwą o Yavin. Był synem rebelianta Decreha Opile oraz jego żony pół Pantoranki Terno Opile. Ojciec jego ojca Meoris Opile był Jedi. Jego matka równierz była wrażliwa na Moc, ona jednak nigdy nie poddała się szkoleniu. Te dwa czynniki sprawiły że wnuk Meorisa Opile'a oraz syn Terno Opile odziedziczył wysoki poziom midichlorianów.

Biografia

Początek życia

Nevohim Opile urodzil się na rodzinnej planecie jego dziadka od strony matki, Pantorze. Jego rodzina zamieszkała tam na kilka miesięcy przed jego narodzinami. Przez pierwsze 3 lata życia Nevohima jego ojciec, rebeliant walczył z Galaktycznym Imperium, jednak po wygranej przez Sojusz w roku zerowym Bitwy o Yavin postanowił wrócić do domu i zająć się rodziną.

Dzieciństwo

Nevohim zaczął wykazywać wrażliwość na Moc w wieku około 7 lat. Zaniepokoiło to jego rodzinę która w wypadku ataku Imperium umiała się bronić,a mały Nevohim nie. Jego dziadek podjął się szkolenia wnuka. Mimo że kilka miesięcy później zginął Imperator i Darth Vader, Meoris nadal szkolił wnuka, by ten został w przyszłości wielkim Jedi.

Jedi

Około 14 roku po Bitwie o Yavin młody Opile udał się do Akademii na Yavinie IV założonej trzy lata wcześniej przez Luke'a Skywalkera, jednego z ostatnich Jedi. Tam poddał się dalszemu szkoleniu.