FANDOM

Era-nrEra-foEra-ni
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Neuro 121. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Neuro "von Stado" Visla (czyt. "Nejro Wisla") – był Mandaloriańskim Łowcą Nagród a później Cieniem. Ojciec Shaav Visli, Kerffa Visli, Maivy Visli i Marloaka Visli. W walce posługiwał się: Kataną, Wibroszablą, Wibrohalabardą i Mieczem Świetlnym o Zielonym Ostrzu.

Historia

Młodość (5 ABY - 6 ABY)

Wspólne Polowania z Ojcem (14 ABY)

Szkolenie u Bo-Katan (15 ABY - 20 ABY)

W 15 ABY rozpoczął szkolenie u Bo-Katan Kryze które skończył w 20 ABY.

Polowanie na Rotte (20 ABY)

Verfer (20 ABY)

Neuro bardzo późno dołączył do polowania na Rottę. Postanowił znaleźć jakiegoś sojusznika. Dowiedział się o zamrożonym Verferze Lbertym.

Atak na Hutta (20 ABY)

Neuro uwolnił Verfera z karbonitu. Okazało się, że Rotta opuścił Tattooine. Neuro i Verfer wyruszyli na Danttooine. Tam dowiedzieli się o lokalizacji Rotty. Hutt był na Montero. Verfer zaczął gonić Rotte. Hutt wysłał na niego łowców. Jeden z łowców – Flyer strzelił w Verfera. Neuro zasłonił sobą Verfera. Neuro został uznany za zmarłego.

Kashyyk (36 ABY)

W 36 ABY wybrał się na Kashyyk gdzie w leśnym zaciszu doskonalił swoje umiejętności. Stoczył tam też pojedynek z Członkiem Zakonu Ren którego Neuro pozbawił broni i udusił.

Miecz Świetlny Quinlana Vosa

Po pojedynku z Mrocznym Jedi, Neuro zauważył starą chatkę do której wszedł. Znalazł tam miecz Quinlana Vosa. A po chwili został zaatakowany przez Zmodyfikowanego Droida typu B-1 którego wyłączył, i zabrał na swój statek.
26

Bone - jego przyjaciel i kompan.

Grobowiec

Ślub z Werrą Bise (38 ABY)

Wyprawa w Niebezpieczne Rejony (39 ABY) - (40 ABY)

Ekspedycja Kyber (40 ABY)

NeuroNE

Neuro podczas ekspedycji Kyber.

W 39 roku po bitwie o Yavin naukowcy odkryli, że gwiazda główna – będąca w samym środku galaktyki gwiazda, która nie tylko daje światło, lecz utrzymuje wszystkie ciała niebieskie w ładzie, zaczyna gasnąć. Do końca procesu pozostało zaledwie kilka lat. Jedyną nadzieją był Wielki Kryształ Kyber – potężny przedmiot, który rzekomo mógł sprawić, że gwiazda będzie aktywna wiecznie. Był jednak pewien problem. Istniał tylko jeden taki kryształ i według legend znajdował się w Nieznanych Regionach. Państwo Mandaloriańskie postanowiło działać. Stworzyli ekspedycję, która miała za zadanie zdobyć legendarny przedmiot. Jaden Tano otrzymał propozycję wybrania składu załogi. Wybrał Neuro, Marcxusa Nadona, Barda Kolara, Raymusa Doffa, Damona Pegela oraz Mella Ahixonus. Z rozkazu Christiana Kryze'a do ekspedycji dołączył również Wade Warren.

W trakcie podróży na Ansion Neuro pokłócił się z Wade'em. Kiedy grupa wylądowała na planecie, zaatakował ich kult Sithowskiej Potęgi. Neuro walczył z wrogami. Udało się odeprzeć atak, ale przeciwnikom udało się porwać Warrena.

Visla uczestniczył w naradzie, przed misją na pierwszej planecie. Razem z Mellem oraz Marcxusem szukali kryształu, ale zaatakowało ich stworzenie podobne do ośmiornicy, który uszkodził kombinezon Ahixonusa, przez co ten się udusił. Na ratunek przybył im Jaden Tano, który wysadził kreaturze głowę.

Na drugiej planecie członkowie ekspedycji zostali rozdzieleni i musieli się zmierzyć z własnymi lękami. Neuro ukazały się orygenty – małe mięsożerne owady. Przypomniał sobie jednak słowa ojca, dzięki czemu pokonał strach. Podczas odlotu z drugiej planety zaatakował ich kult Sithowskiej Potęgi. Ostatecznie udało się przejąć statek wroga, jednak Damon zginął, Bard stracił rękę a Marc zapadł w śpiączkę. Jedynym plusem było to, że uratowali Wade'a.

Na trzeciej planecie on, Raymus i Jaden zostali zaatakowani przez zmutowane Rancory. Doff zginął, ale jemu i klonowi udało się uciec do jaskini. Po jakimś czasie wyszli z niej i z części zniszczonego statku zbudowali komunikator. Niestety ten nie zadziałał. Neuro podjął decyzję, że zdejmie hełm, gdyż kończyło mu się powietrze. Jak się okazało, w atmosferze był tlen. Jaden zrobił to samo. Po chwili zaczęli odczuwać jednak skutki uboczne tutejszego powietrza. Skóra im lekko zzieleniała, a źrenice się powiększyły. Gardła ich swędziały i czuli pieczenie w rękach. Zaczęli żałować, że nie zginęli od uduszenia. Nagle usłyszeli dźwięk statku. Wade wbiegł do pieczary i zabrał ich na statek, gdzie zostali uzdrowieni, ale zapadli w krótką śpiączkę.

Po jakimś czasie Neuro i Jaden obudzili się. Dzięki Bardowi udało im się zdobyć kryształ. Wrócili więc do domu. Tuż pod koniec misji Marcxus wyznał, że aby dokończyć zadanie, jedna z osób będzie musiała zginąć. Podczas losowania wypadło na Vislę, ale Wade go ogłuszył i sam zrobił to, co zrobić powinien Neuro. Po powrocie na Mandalorę otrzymał wysoką zapłatę od obecnego króla.

Pojedynek z Aminem Wren (40 ABY)

Współpraca z Blitzem (40 ABY - 46 ABY)

Pojedynek z Bratem (46 ABY)

Witaj bracie. Po tym co zrobiłeś dalej nazywasz mnie Bratem?
— Rozmowa Neuro z bratem

Ucieczka z Kamienne Więzienie(46 ABY)

Dalsze losy (47 ABY) - (63 ABY)

Neuro (50 ABY)

Neuro w 52 ABY.

W 47 ABY osiedlił się na Mandalorze wielokrotnie jeszcze wykonywał różne zlecenia, a po 2 miesiącach został przywódcą klanu Visla.

Śmierć

W 95 roku po Bitwie o Yavin do jego mieszkania wtargnęło dwóch zabójców rasy Anzackiej jednego Neuro zabił odcinając mu głowę. Niestety drugi z nich zastrzelił go od tyłu.

Post Mortem

Po śledztwie przeprowadzonym przez Vessę, wyszło na jaw że to członkowie klanu Wren wysłali na niego łowców nagród. Dwa miesiące po śmierci Neuro została przeprowadzona egzekucja Mevleera Wren i Yerry Wren.

Fakty In-Universe

  • Neuro przyjął sobie nazwisko "von Stado" ponieważ w jego gangu miał przezwisko "Stado".
  • Jego nazwisko pisane jest "Visla" zamiast prawidłowego "Vizsla". Może to znaczyć o tym, że klan Vizsla dawniej nazywał się Visla bądź o tym, że niektóre odnogi klanu modyfikowały swoje nazwiska.
  • Mimo iż Neuro miał pseudonim "Von Stado", był on używany przez inne osoby takie jak jego brat – Blitz von Stado.

Przypisy

  1. znaleziony na Kashyyku