FANDOM

Autorstwa Fargothena
Netheriik To rasa długowiecznych istot składających się ze skrystalizowanego Obsydianu oraz odrobiny Chrometium. Netheriikowie są rasą inteligentną, pomimo że wielu uważa że są pół-inteligentne.
Netheriik

Netheriik

Kultura

Religia

Netheriikowie wierzą w osiem bóstw. Duchowni zajmują się modleniem i składaniem ofiar. Jest pełno legend na temat każdego z bogów. Bogowie to:

Sabeequer - To Bóg życia, złota i Mocy. Jest on według Netheriików tym, która spaja wszystkie istoty. Składa mu się ofiary z żywych roślin, zwierząt lub złota. Mąż Filimali, ojciec Ceruyjena

Filimali - Bogini mórz i oceanów. według legend jest córką księżyca i oceanu. Żona Sabeequera, matka Ceruyjena

Ceruyjen - Bóg trawy, rośliń, słońca i lasów. Włada życiem i śmiercią roślin i jest odpowiedzialny za fotosyntezę oraz włada słońcem. Syn Sabeequera i Filimali.

Terrakq - Władca ziemi, kamieni, piasku i żwiru. Jest odpowiedzialny za kształtowanie gór, wzgórz i plaż.Syn Querumina i Vermiuny.

Xarekun - Bóg śmierci, ciemności i zniszczenia. Zsyła nieposłusznych i anarchistów do podziemnego piekła zwanego Zei.Jest odpowiedzialny za wszelkie nieszczęścia, choroby lub zniszczenia. Brat Maaalikka

Maaalikk - Bóg powietrza, nieba i pogody. To on odpowiada za śnieg, deszcz, chłód i ciepło. Brat Xarekuna.

Querumin - Bóg wojny, walki i broni. To on jest odpowiedzialny za wszelakie wojny i bitwy.Mąż Vermiuny, ojciec Terrakqa. Składa mu się ofiary z zwierząt i broni ceremonialnych.

Vermiuna - Bogini miłości, rozumu, wina, romansów i szczęścia.Należy do wielkiej Trójcy, Sabeequera Ceruyjena i jej samej. Składa jej się ofiary z poematów, wina i kwiatów. Żona Querumina, matka Terrakqa.

Wierzenia i przesądy

Według Netheriików każy bóg ma własny miesiąc oraz rok, więc jeśli ktoś np. urodzi się w miesiąc Xarekuna przyniesia na swoją rodzinę nieszczęście i umrze od choroby, a jeśli w miesiąc Sabeequera to będzie z pewnością bogaty i będzie prowadził spokojne życie i umrze w spokoju w domu.

Technologia

Technologia Netheriików nie jest skomplikowana. Do walki służą im przede wszystkim wszelakie topory, miecze włócznie łuki i strzały z kamienia. Bronie ceremonialne są zrobione ze złota chociaż groty strzał bogatszych wojowników mogą być zdobione złotem lub nawet Chrometium. Jako transportu wojownicy używają rasę drapieżnych gadów zwanych Vastatosaurin. Kapłani i szamani korzystają z Mocy jako swoistej magii odpychając, przysuwając, dusząc lub używając piorunów. Od ok.3900 BBY Netheriikowie korzystają też czasami z blasterów, ale tylko wyżej postwienie strażnicy lub gwardia przyboczna Króla.

Wygląd

Netheriikowie przypominają kamienie z wyglądu, ale w środku są zbudowani z mięsa, kości, krwi i organów. Ich skóra jest bardzo gładka w dotyku i zarazem bardzo twarda.Owa skóra jest uformowana z kamieni ze względu na to że obsydian z pod ziemi skrystalizował im się na skórze na potrzebe wyjścia na zewnątrz.

Wielu biologów zastanawia się do jakiej kategorii zaliczają się przedstawiciele owej rasy.Wiadomo iż młode nie rodzą się żywe, ani nie są jajorodne. Niektórzy nawet spekulują że wszyscy Netheriikowie są klonami niewolników Nieskończonego Imperium Rakatan, co jest mało prawdopodobne.

Netheriikowie nie mają nozdrzy ani oczu, ale w miejsce ich mają tak zwany "szósty zmysł". Nikt nie wie jak owy zmysł działa. Netheriikowie są wszystkożerni, żywią się owadami, zwierzętami, roślinami a nawet korą drzew lub kamieniami. Przeciętna długość życia Netheriików to od 600 do nawet 3500 lat.

Samce

Samce mają długie, gładkie głowy, trzy metry wysokości, duże, dobrze zbudowane ciała, ich głos wydaje się podwójny lub chropowaty i są ogólnie więksi od samic. Samce chodzą na wojny, zajmują się tajnikami Mocy i tylko oni mogą być kapłanami. Ich kolor skóry zazwyczaj jest czarno-fioletowy. Wojownicy oraz szamani często "tatuują" się, wypalając lub rzeźbiąc przeróżne wzory i style, zależące od preferencji danego osobnika.

Samice

Samice są bardziej "kobieco" zbudowane. Mają gładką skórę, stoją na wysokości od 2 m do 2,60 m, mają bardziej kobiecy i gładszy głos od samców. Samice zazwyczaj zajmują się domem lub składają ofiary do bogiń oraz tylko one mogą dołączyć do Sióstr Vermiuny lub Filimali. Ich kolor skóry jest zazwyczaj purpurowy lub fioletowo-szary. Również, w porównaniu do mężczyzn, kobiety zazwyczaj ozdabiają swoje ciała przeróżnymi szatami lub biżuterią.

Historia

Początki rasy

Najstarsze zapiski dotyczące powstania owej cywilizacji cofają się do ponad 25000 BBY. Wtedy to zaczęły się począki ich cywilizacji. Budowane były świątynie z kamienia i piasku, domy były budowane z drewna i ziemi a jedyne bronie były zaostrzonymi patykami. Ich świątynie były bardzo podobne do świątyń budowanych przez Azteków lub Majów, cywilizacji wybitych przez innych Ziemian.

Postęp technologiczny

W 3900 BBY Netheriikowie razem z planetą Valoren zostali odkryci przez kolonistów. Z początku koloniści postrzegali ich jako tanią siłe roboczą, ale Netheriikowie wiedzieli żę koloniści nie są posłannikami bogów. Odegrało się sporo krwawych potyczek, z których zwycięsko wychodzili Netheriikowie. Koloniści postanowili ogłosić pokój i handlować z nimi. Netheriikowie zgodzili się, ale pod warunkiem żę pokażą im jak się korzysta z blasterów i jak się buduje pojazdy. I tak oto nastąpił wielki postęp technologiczny. Netheriikowie posługiwali się blasterami oraz dzidami i mieczami oraz jeździli na ścigaczach i udomowionych zwierzętach.

Podróże przez kosmos

Nieliczni Netheriikowie opuścili swoją planetę, pomimo że umieją budować statki.Zazwyczaj wylatywali tylko na inną planetę w tym samym układzie.Lecz paru odważyło się wyruszyć w świat.Jeden nawet doleciał na Coruscant i został przedstawicielem swojej rasy w senacie.