FANDOM

Erarep(czeska)EraUR(czeska)EraIMP(czeska)Era-dawnypolecanyEra-wyczerpujący

Naxan Ruin był christophsjańskim senatorem i jednym z radców w Biurze Kanclerza, pochądzącym z wysoko ustawionego rodu snobistycznych władców owej planety. Jego ojcem był Leord Ruin, który poległ podczas Wojen Klonów w wyniku zamachu terrorystycznego poprzedzającego bitwę o Christophsis. Miał jednego syna- Kamilla Ruina- którego zrodziła jego żona Helen Borg.

Historia

Początki kariery

Urodził się jako jeden z rodzeństwa Ruinów- jego braćmi byli Sirius, jego bliźniak, i Cree a siostrami- Zona, Yeea, Semeloona. Urodził się on jako trojaczek - jeden z trójki - Tobias urodził się martwy lecz Naxan i Sirius przeżyli poród. Około 48 BBY, za sugestią jego ojca- ważnej persony w rządzie- wraz z bratem Siriusem i siostrą Yeeą zostali kandydatami na władców planety. Spośród trójki Ruinów jedynymi znaczącymi osobistościami został Naxan i Yeea- ona została mianowana władcą, zaś Naxan reprezentantem planety w Galaktycznym Senacie. Nie zbyt zadowolony z nowej funkcji, osiadł na Coruscant gdzie zasłynął jako wielki skandalista. Nie opędzał się od kobiet, słynął z różnych romansów, zdrad i wielu innych kontrowersji. Jego życie ustatkowało się kiedy to w 40 BBY poznał starszą od niego o rok Helen Borg- prezes znanej firmy przewozowej i właścicielki sieci renomowanych hoteli. Wkrótce, doszło do zaślubin w urzekających swym pięknem ogrodach Neptusa IV.

Narodziny syna

Po kilkuletnim związku, owocem ich miłości został niejaki Kamill Ruin. Niebawem, azaliż po dwóch latach Helen, odwiedził jej brat- Dooku który podczas bardzo krótkiego pobytu w letniej rezydencji Ruinów na Oseonie 6845 gdzie miał rozwiązać pewien problem dyplomatyczny, odkrył w małym Kamillu wielką wrażliwość na Moc. Odebrał go rodzicom. Sam chciał szkolić siostrzeńca lecz więzy krwi były niebezpiecznie bliskie. Jedynymi możliwymi mistrzami byli Even Piell i Plo Koon. Ten drugi ostatecznie podjął się zadania.

Wojny Klonów

Wybuch wojny

Naxan kiedy to wybuchły Wojny Klonów namawiał ojca i siostrą, którzy w ocenym czasie panowali nad planetą, aby nie angażowali Christophsis w konflikt. Ruin bardzo usilnie próbował nie brać udziału w debatach nad startegią i popierał pacyfistyczne organizacje zajmujące się pomocą poszkodowanym planetom. Podobnie jak Gran Ask Aak, z którym nawiązał bliską przyjaźń, nie uważał za dobrą ideę mianowania Jedi generałami Wielkiej Armii Republiki. Był jednym z członków Komitetu Lojalistów. Niejednokrotnie prosił kanclerza Palpatine'a o wysłanie negocjatorów, lecz Palpatine upracie powtarzał mu iż negocjacje są bezcelowe- iż zginęło zbyt wiele istot aby konwersować z takmi bezdusznymi łotrami.

Bitwa o Christophsis

Wkrótce nieświadomy zagrożenia powrócił na Christophsis, w celu odwiedzin u rodziny. Spotkał się z rodzeństwem. Powitała go jednak smutna nowina- zmarł Sirius. Niebawem Naxan zdołał spotkać się z ojcem Leordem, którego nie widział na żywo od wielu lat. Spędzili w radości kilka dni. Następnie Naxan opuścił rezydencję ojca aby powrócić do dalszych spotkań z rodziną. Preludium bitwy o Christophsis okazał się być zamach terrorystyczny, w którym między innymi lokalami rezydencja Leorda, znajdująca się w luksusowym wierzowcu, w centrum miasta została rozsadzona przez jonową bombę. Następnie separatyści przypuścili atak na miasto. W pożodze wojennej poległa prawie cała rodzina królewska Ruinów; przy życiu jedynie Naxan, Cree i najmłodsza z całego rodzeństwa Semeloona- wielka, filmowa gwiazda. Naxan po kilku tygodniach krwawych walk na terenie Kryształowego Miasta, na swej drodze spotkał generała Kenobiego. Po raz pierwszy Ruin poważnie zaangażował się w wojne wspomagając siły Republiki kilkoma batlionami Kryształowych Gwardzistów- elitarnych żołnierzy podległych tylko i wyłączynie rządowi christophsjańskiemu. Dzięki wsparciu armia droidów została rozgromiona. Niedługo po zwycięstwie, Naxan powrócił na prywantym jachcie na Coruscant gdzie kontynuował swą pracę.

Rajd na senat

Niebawem, albowiem kilka miesięcy później wraz z grupą innych senatorów znajdował się w gmachu Seantu kiedy to atak na ów przypuścił złowieszczy łowca nagród- Cad Bane. Wraz z grupą mu przynależnych łotrów wziął zakładników wśród których znajdował się Naxan. Bane groził śmiercią wszystkich senatorów o ile kanclerz nie zgodzi się na uwolnienie Hutta Ziro. Palpatine uległ. Jednak niebawem Anakin Skywalker odbił senatorów- Bane jednak zbiegł wraz z jego bandą i Zirem. Naxan był bardzo wdzięczny rycerzowi Jedi za ratunek.

Upadek Republiki

Kiedy to w senacie trwała proklamacja Imperium, Naxan był rozdarty. Jako jeden z radców w Biurze Kanclerza, przekształcenie Republiki i Imperium oznaczało by dla niego znaczne umocnienie władzy. W końcu jednak stanął po stronie senatorów będących za powstaniem Imperium, przez co został wydalony z Komitetu Lojalistów.

We władzy Imperium

Triumf Imperium

Wkrótce sam Wielki Wezyr Sate Pastege rzarządził iż Naxan, zostanie wyżej ustawiony w hierarchii imperialnej jako Starszy Administrator Radczy, co udostępniało mu wiele przywilejów- miał większy zakres władzy, możliwość wydawania dekretow i zarządania innymi radczymi i pomniejszymi doradcami. Swym urzędem operował sprawnie, zarządał mądrze i rozważnie. Jego dalsze losy po tryumfie Imperium pozostają nieznane.