FANDOM

Autorstwa Fargothena
EraUR(czeska)Eranr(czeska)

Nariman - podczas czystki Jedi znany jako Helis, to mistrz Jedi pochodzący z planety Kubindi żyjący u schyłku Starej Republiki. Był on jednym z jedynych Jedi którzy przeżyli Rozkaz 66.

Biografia

Wczesne życie i szkolenie

Nariman urodził się w 71 BBY na planecie Kubindi.W 67 BBY zabrano go do świątyni po tym jak dwóch Jedi poszukiwali wrażliwych na moc.Gdy dolecieli na świątynie był odrobine przerażony, ale mimo to bardzo chętnie rozpoczął szkolenie pod okiem mistrza Yody.W 57 BBY udał się na Ilum razem ze swoimi przyjaciółmi, Mace'em Windu i dwoma innymi aby zdobyć kryształy do swoich mieczy.W czasie gdy jego przyjaciele szukali odpowiedniego kryształu, Nariman udał się głębiej w jaskinię gdzie znalazł kryształ idealny dla niego. Był to mały, świecący ponad resztę ułamek kryształu Kaiburr. Rok później został padawanem mistrza Tyvolli. Przez następne lata wykonywał swoje obowiązki jako Jedi oraz w 33 BBY został mianowany Mistrzem.

Bitwa o Geonosis

Gdy odkryto że Obi Wan, Anakin i Padme zostali złapani przez geonojsian Nariman oraz 221 innych Jedi udało się na Geonosis. Na początku bitwy zajął się walką z droidami, lecz później postanowił zabić agresywnych geonojsian. Podczas walki postrzelono go w ramię, ale mimo to kontynuował walkę. Gdy zostało tylko kilkunastu Jedi przybyły klony, a on sam wywalczył drogę na jeden z transportów. Dołączył do walki na pustyni, po czym razem z klonem CC-7396 odeskortowali Yodę do hangaru.

Bitwa nad Coruscant

Podczas bitwy nad Coruscant dowodził jednym z Venatorów, Świetlistym Paladynem i udało mu się osłabić silniki Niewidzialnej Ręki. Gdyby nie fakt, że chybił w główny silnik jonowy, prawdopodobnie Anakin razem z Obi Wanem i Kanclerzem zginęliby. Później dowodzenie przekazał komandorowi a sam dołączył do walki razem z R3-T7 swoim statkiem.

Bitwa o Kashyyyk

Nariman Helis

Nariman stojący na drzewie na Kashyyyk.

 W 19 BBY uczestniczył w bitwie o Kashyyyk. Był wtedy dowódcą ataku lądowego i razem z klonami i Wookie walczył przeciw separatystom. W pewnym momencie poczuł zaburzenie w mocy zupełnie tak samo jak Mistrz Yoda, już szedł w stronę punktu obserwacyjnego, gdy dwóch żołnierzy go zatrzymało i rozpoczęło ostrzał. Szybkim ruchem zabił agresorów i pędził w stronę mistrza, w czasie gdy więcej klonów zaczęło się nim interesować. Szybko dobiegł i porozmawiał z Yodą, po czym udał się na statek do świątyni.

Walka w świątyni

Po przybyciu do świątyni walczył z klonami, jednak ostatecznie poniósł klęskę, i został ciężko okaleczony podczas walki z Darth'em Vader'em, który odciął mu lewą rękę, lecz nie udało mu się go zabić, nim jedi uciekł.

Wygnanie

Nariman, teraz znany już jako Helis mieszkał na Mexoran II, księżycu Mexoran Prime. Żył tam aż do 0 BBY, w którym to roku Duch Mistrza Obi Wana skierował go na Yavin 4. Tam też dołączył do Rebelii i pomagał im w wojnie przeciwko Imperium, okazjonalnie dołączając do bitew.

Powrót Jedi

W 11 ABY został członkiem rady Nowego Zakonu Jedi, lecz odszedł rok później w zaciszu świątyni. Zadowolony, że jedi wrócili do świetności, przekazał całą swoją wiedzę do nowych bibliotek przed śmiercią oraz podarował swój miecz do wystawy. Zrobił on również własny holokron, z którego Jedi uczyli się przez następne pokolenia.

Osobowość i cechy

Nariman był bardzo spokojny i opanowany, jak na mistrza Jedi przystało. Miał bardzo łagodny charakter i był bardzo towarzyski. Miał duże poczucie humoru oraz umiejętności przywódcze, dlatego był bardzo lubiany przez klony oraz innych Jedi. Mistrzowsko posługiwał się VI formą walki mieczem świetlnym, Niman. Miał trzy miecze, pierwszy był ciemno żółty, drugi lodowo niebieski a trzeci ametystowy, z czego pierwszy został zniszczony podczas czystki Jedi, a drugi został zagubiony na bliżej nieokreślonej planecie.

Wyposażenie

Na codzień mistrz Nariman nosił czarno brązową szatę Jedi, całkiem podobną do szaty Anakina. Zazwyczaj nosił kaptur zakrywający jego zielono czarne włosy sięgające mu do ramion. Nosił ze sobą swój miecz świetlny oraz jeden pistolet blasterowy DL-44, którego rzadko używał, i który został mu skradziony przez pewnego Korelianina. Ze względu na to, że gwiazda układu Kubindi jest niebieska, w układach o czerwonej lub żółtej gwieździe musiał nosić gogle chroniące jego wrażliwe oczy.