FANDOM

Autorstwa Foxa1010
Era-nrEra-foEra-legacyEra-niEra-osEra-soj
Era-canonverse-darkEra-altverse-lightEra-jerzverse-light

Przez wieki napatrzyłam się na różne wcielenia zła. Sithowie. Imperium. A teraz... Najwyższy Porządek.
Maz Kanata o Najwyższym Porządku, 34 ABY, Takodana.

Najwyższy Porządek, znany także jako Porządek to państwo w galaktyce centralnej Skyriver, powstałe 24 IV 6 roku ABY na Mexallar. Założone przez Rae Sloane, Brendola Huxa i kilkunastu innych przywódców Imperium Galaktycznego, którym udało się przeżyć batalię na Jakku i zbiec wraz z ostatkami floty do Nieznanych Regionów, uważało się za dziedzica i spadkobiercę Imperium, a jako główny cel obrało sobie pokonanie Nowej Republiki i przejęcie władzy w galaktyce, analogicznie do swojego poprzednika. Z czasem, przejmując władzę w Nadsektorze Bastion, przy pomocy siatki inżynierów z Kuat Drive Yards i Sienar Fleet Systems, którzy przenieśli się na Entrallę i Jaemus, utworzyło dużych rozmiarów flotę, a szkoląc swoich żołnierzy i w zapomnieniu rosnąc w siłę wkrótce, pod wodzą tajemniczego przywódcy, znanego jako Snoke, było w stanie wrócić oficjalnie do znanej galaktyki i podjąć działania w ramach trwającej już zimnej wojny. Około roku 28 ABY do Porządku dołączyły takie organizacje jak zarząd Sektora Korporacyjnego czy lojalistyczna frakcja Konfederacji Celegiańskiej, zaś w opozycji do nowego zagrożenia dla Republiki stanął militarny twór, znany jako Ruch Oporu. Po kilku latach napięcia, Najwyższy Porządek ukończył swoją tajną broń znaną jako Baza Starkiller, zdolną niszczyć całe gwiezdne układy za pomocą ciemnej energii, którą wykorzystał do unicestwienia stolicy Republiki - Hosnian Prime. Bieg wydarzeń doprowadził jednak do zniszczenia superbroni, a wojska junty były zmuszone do przejęcia galaktyki wyłącznie za pomocą swoich okrętów. Liczne zwycięstwa na D'Qar, Crait, Chandrili czy Coruscant doprowadziły do supremacji Porządku nad galaktyką, jednak nie udało się mu przejąć wszystkich wyznaczonych wcześniej celów. Śmierć Najwyższego Wodza Snoke'a i obsesja jego następcy - młodego Kylo Rena doprowadziły do utraty hegemonii, a samo państwo, mimo, często zbawiennych prób ratowania sytuacji przez generałów Clinta Adena i Armitage'a Huxa z czasem zaczęło tracić swoje przyczółki. Natarcie zreorganizowanej Nowej Republiki oraz bunt stronnictwa zwanego jako Heptarchia, a także odejście Kylo Rena, który został zastąpiony na stanowisku Wodza przez generała Adena, tylko coraz bardziej pogrążało Porządek. W momencie zawiązania akcji Porządku, przywództwo państwa debatuje na Mexallar i opracowuje nowy plan działania, nie wiedząc, że wkrótce pojawi się kolejny wróg.