FANDOM

Autorstwa Fargothena
Era-preEra-oldEra-repEra-urEra-impEra-nrEra-foEra-niEra-osEra-sojEra-colEra-rev
Era-canonverse-dark

Koordynaty
Pradawna i chwalebna jest Nagaiia. Nasza domena była stara nim ludzie zaczęli raczkować w swoich międzygwiezdnych podbojach. Wiele podrzędnych ludów rozbiło się o przedmurze kultury i postępu jakim jest wspaniała cywilizacja Nagai.
— Wstępny cytat z Historii ludu i domeny Nagai Amaranða Inkonena

Nagaiia, na arenie międzynarodowej nazywana Dominium Nagai to najstarsze znane państwo pochodzące z galaktyki satelitarnej Firefist, które swoich początków sięga aż do trzydziestego tysiąclecia przed Bitwą o Yavin. Jest ono jednym z silniejszych państw w ów galaktyce, i stale prowadzi rywalizację z ludzkim Imperium Helghańskim o dominację nad nią. Państwo to jest w dużej mierze homogeniczne i zamieszkiwane przez Nagaiów, humanoidy będące dalekimi potomkami kolonistów Staaro, którzy wymieszali się z lokalną ludnością.

Historia

Zalążki państwowości

Pierwszym objawem chęci unifikacji Nagai było ich powstanie przeciw władzy Rakatan w roku 26 121 BBY, które, gdyby nie bliskość Firefist do Skyriver, byłoby zwyciężone przez buntowników. Od tamtej pory stworzenie zjednoczenie licznych kolonii Nagai było pożądanym celem wielu przedstawicieli ów rasy. Udało się to ostatecznie około bądź w roku 25 150 BBY, kiedy to powstały Listy z Kotokai, seria dokumentów spisanych przez liderów Nagaiskich kolonii, które zostały wysłane do obecnej stolicy państwa, Kotokai, w celach uzgodnienia dokładnej daty wprowadzenia pospolitego ruszenia i unifikacji waluty, niecałe 50 lat po upadku Nieskończonego Imperium. Listy te są najstarszymi spisanymi dokumentami bezpośrednio mówiącymi o Nagaiia, Państwie Nagaiów.

Społeczeństwo

Zobacz Nagai

Intensywni, skoncentrowani i wysoce zdyscyplinowani wojownicy, którzy znani byli z zabijania bez jakichkolwiek skrupułów jeśli takowa potrzeba zaistniała, zwłaszcza, jeśli wymagał tego honor, i którzy byli znani z kompletnego braku strachu w stosunku do niczego, nie licząc możliwości utraty wolności. Jeśli nie było żadnego honoru w zabójstwie, lub jeśli wróg był słaby, Nagai nie odnosili żadnej przyjemności ze zwycięstwa.

Honor dla tejże rasy był niesamowicie ważną rzeczą oraz częścią ich kultury. Jeśli przedstawiciel rasy utracił honor lub uzyskał na nim uszczerbek, inni mieli prawo zabić go i oczyścić jego imię rodzinne z hańby. Ponad to niezwykłe przywiązanie do wartości honoru, Nagai zazwyczaj nie obchodziły osoby inne niż członkowie ich rodziny (zazwyczaj także w szerszym tego słowa znaczeniu, czyli ich rasy jako ogółu) dlatego też w kontaktach z przedstawicielami innych ras, Nagai często byli nieufni, fałszywi i wysoce biegli w manipulacji by osiągnąć swoje cele.

Terytoria

Terytorium Nagaiia stanowi całość Segmentu Nagai, oraz liczne eksklawy i posiadłości na terenach im niebezpośrednio podległych lecz graniczących z Segmentem. Stolicą i najludniejszą planetą jest Nagi, a z kolei stolicą ów planety jest Kotokai, największe miasto na planecie, zajmujące większość głównego, północnego kontynentu Nagi. U szczytu swojej potęgi, w trakcie panowania militarystycznego fanatyka Fylkira Malekiða III Nagaiia panowała nad większością galaktyki satelitarnej, choć ten stan rzeczy nie utrzymał się długo, i krótko po śmierci syna i następcy Fylkira, Malekiða IV utracono sporą część podbitych ziem.

Polityka

Nagaiia jest Fylkiratem, państwem w którym władza pokładana jest w ręce Fylkira, pośrednika między Seit Kasvot Joðem a społeczeństwem Nagai, tudzież czyniąc Nagaiia de facto teokracją. Posada Fylkira jest dożywotnia i nie jest dziedziczna (wykluczając parę aktów dziedziczenia poprzez naznaczenie kolejnego Fylkira przez jeszcze żyjącego, obecnego), i po śmierci Fylkira dochodzi do dwutygodniowych obrad, podczas których wybrana jest nowa głowa państwa.

Sprawami przyziemnymi zajmuje się Ráðlake (nag. Rada Prawna), wydając dekrety, nowe prawa etc.

Mimo swojej w dużej mierze homogenicznej społeczności, w państwie wysokie posady sprawują również przedstawiciele niektórych innych ras, między innymi ludzie, a specyficznie mocno znagaizowany podgatunek Vaeringów, którzy, nie licząc faktu iż posiadają własne państwo w galaktyce satelitarnej Attrenikos na skutek ich dalekosiężnych podróży i podbojów, słynnie działają jako straż przyboczna samego Fylkira, Gwardia Vaereska.

Siły zbrojne

Nagai

Siły zbrojne państwa, znane jako Vornaðr Nagaiia w ich języku ojczystym, są podzielone na dwie sekcje, Herjare (Armię) i Flotdrakkę (Marynarkę). Regionalne siły obronne, policja, żandarmeria etc. są często wliczane w trzecią grupę zwaną Síðe Keina, co z Nagai dosłownie znaczy Obronę Miejscową. Siły Zbrojne Nagaiia nie należą do największych, i składają się tylko i wyłącznie z żołnierzy zawodowych (choć większość społeczeństwa posiada szkolenie wojskowe i własną broń, nie wspominając o wrodzonej skłonności do fascynacji bronią białą rasy), acz co tracą na rozmiarze, zdecydowanie nadrabiają jakością, gdyż rasa, ze względu na swoją wiekowość, na ogół wyprzedza technologicznie większość ras z Firefist o dekady, włącznie z Imperium Helghańskim, dla których Nagaiia jest zdecydowanym zagrożeniem.