FANDOM

Na'Aang był mistrzem Jedi i przedstawicielem długowiecznej rasy Aaselmoc, mogącej dożyć do ośmiuset lat. Od wielu pokoleń przyjaźnił się ze Skywalkerami , od Jenna, przez MarcaLoganaAnakina, aż po Jace'a. Kuzyn Aanga. Mistrz Dartha Catsuphirusa, a później Telvostora.  ==Historia==

Wczesne życie

Na'Aang urodził się na Glee Anselm. Pewnego dnia, gdy Aaselmoc miał pięć lat, mistrz Yoda zabrał go do zakonu Jedi.

Padawan

O tym okresie nie wiadomo nic poza tym, że był padawanem Yody.

Rycerz

O tym okresie również wiadomo niewiele. Wiadomo jedynie, że wyszkolił Catsuphirusa, późniejszego lorda Sithów. Stoczył z nim pojedynek i myślał, że go zabił, jednak ten przeżył.

Mistrz i Czystka Jedi

W 210 BBY pasowano go na mistrza. Aż do 22 BBY jego losy pozostają nieznane. W 22 BBY wraz z Anakinem Skywalkerem i Padme Amidalą udał się na Geonosis, aby zniszczyć fabrykę droidów. To jego miecza Padme użyła, aby zabić Akoha Paara

Czystka

Podczas wydania rozkazu 66 Na'Aang przebywał na Kashyyyku. Komandor Marco próbował go zastrzelić, jednak rzucił się na niego Fletch, który zrozumiał intrygę Palpatine'a i powiedział o planie Sidiousa Marco. Resztę czystki spędził w Republice Systemowej i szkolił żołnierzy, a do 4 ABY nauczał w Systemowym Zakonie Jedi, gdyż w tym to roku przeniósł się do Nowego Zakonu.

Nowy Zakon Jedi

W 4 ABY Aaselmoc przybył do Nowego Zakonu Jedi. Luke Skywalker  powitał go z otwartymi rękami.

Krucjata

Gdy Luke udał się na krucjatę po galakyce, aby odnaleźć zdrajcę w zakonie, Na'Aang wyruszył z nim. Na Kevallars, w siedzibie Sojuszu Galaktycznego, stoczył pojedynek z Perdem Leudanem i zabił go. Później uczestniczył w maestryzacji Tinlaviusa Skywalkera i Liliany Shan, odbywającej się na Naboo.

Nowa Akademia Jedi

Między 46 a 88 ABY do nowego zakonu przybył Eeth Koth, uznawany za zmarłego. Ucieszyło to Aaselmocańskiego mistrza Jedi, gdyż Zabrak był jego bliskim przyjacielem. Około 200 ABY Na'Aang nadal żył, podobnie jak Koth, i pomógł Cade'owi, zmarłemu 70 lat wcześniej Luke'owi, oraz nieżyjącemu od tysięcy lat Tinlaviusowi Skywalkerom stworzyć Nową Akademię Jedi. Od 24 lat Aaselmoc szkolił padawana Gunraya i w tymże roku (200 ABY) pasował go na rycerza. Później uczniem spokojnego mistrza został Telvostor.  Darth Mantis wkrótce ujawnił się i zaatakował akademię. Na'Aang przeżył bitwę, a rok później dostał szoku, gdyż Lott Gunray odszedł z zakonu, aby zbudować Imperium Neimodiańskie. W tym roku do akademii dołączył Mrackan Sal i zakon na uchodźstwe stał się mocniejszy, gdyż Korelianin znał plany Mantisa. W 202 ABY akademia została odbudowana, tym razem nie na Ohma-D'Un, lecz na Naboo. Przez następne piętnaście lat zakon był bezpieczny, dopóki w 217 ABY Deredill nie odnalazł siedziby na Naboo. Darthowie oczywiście przybyli i rozpoczęli bitwę. Zginęło mnóstwo Jedi, np. Unisono, Revar Vos oraz Cade Skywalker, jednak zmarli też potężni Sithowie: Deredill, Gotab Fante i Vistaris. Nowym wielkim mistrzem został duch Luke'a. W 218 ABY Na'Aang zaproponował ofensywę, a Eeth Koth poznał tajemnicę Okol Fisto: jej siostra (podobnie jak Tarentus, który sie z tym nie ukrywał) przeszła na ciemną stronę Mocy. Podczas ataku na Akademię Sithów pomógł Okol Fisto  uśmiercić jej siostrę, Thor, która zdradziła.

- Twoisa nie zabić moisy, Na'Aang.
- Więc co robi mój miecz świetlny w twoim ciele?
— Rozmowa Villainousa z Na'Aangiem [[Powrót Mantisa|[źródło]]]

W 219 ABY Na'Aang stoczył ciężką walkę z wygnanym Gunganinem i wygrał, przebijając mu serce. Jace Skywalker zabił Dartha Mantisa. Galaktyka na jakiś czas była wolna. 

W 221 ABY Aaselmoc pomógł rozgromić Zakon Mrocznych Inkwizytorów i pokonać Dartha Nattivara.

Źródła

Na razie nie ma.