FANDOM

Mer Tibioo był Mistrzem Jedi wywodzącym się z długowiecznej rasy Pau'an. Był członkiem Starego i Nowego Zakonu. Był też jednym z nielicznych którzy przeżyli Czystkę

Mer Tibioo
Imię i Nazwisko Mer Tibioo
Rasa Pau'anin
Pochodzenie Utapau
Data urodzenia 418 BBY
Płeć Męska
Kolor oczu Czarne
Kolor włosów brak
Wzrost 201 cm
Przynależność Republika Galaktyczna, Zakon Jedi, Nowa Republika, Nowy Zakon Jedi

Jedi. Po powstaniu Galaktycznego Imperium udał się na planetę

Cri'turr IV by tam rozmyślać na swym losem oraz losem całego Zakonu. Po pokonaniu Imperium pomagał odbudować się Galaktycę. Następnie wstąpił do Nowego Zakonu Jedi, założonego przez Luke'a Skywalkera. W nieznanym okresie pomiędzy 12, a 20 ABY jego uczniem został Nikhee Patrick Leensheph.

Biografia

Schyłek Starej Republiki

Mer Tibioo urodził się na Utapau, 418 lat przed rokiem zerowym. Niedługo potem został "odkryty" przez pewnego rodiańskiego Jedi , a następnie zabrany na Coruscant. Tam też pozał Reefussa Leenshepha, a następnie został jego najlepszym przyjacielem. Po kilkunastu latach awansował do stopnia Mistrza. W między czasie wyszkolił padawana imieniem Toe'torse Bend'deto. Jego padawan odwrócił się jednak od Jedi, gdy ci zabili jego ojca, oktutnego tyrana nękającego kilka gwiezdnych systemów. Mer uznał, że to jego wina. Po pokonaniu byłego ucznia, udał się na wygnanie. Poleciał na swą rodzinną planetę, gdzie spędził 29 lat. Podczas gdy Mer był na wygnaniu, Reefus ożenił się oraz urodziło mu się dziecko. Mistrz Tibioo powrócił do Zakonu gdy uznał że rozpamiętywanie przeszłości nic mu nie da. Następnie przez wiele pokoleń służył Zakonowi, a ród jego przyjaciela ciągle się rozrastał. Mer nie wiedział że kiedyś znowu spotka któregoś z członków rodziny jego przyjaciela.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki