FANDOM

Autorstwa Fargothena

Mayleena Zanyek - To neimoidiańska kryminalistka, wróg publiczny numer jeden na ponad czternastu planetach oraz władczyni działalności przestępczych na Ord Mantell. 

Historia

Wczesne życie

Mayleena urodziła się w 50 BBY na Cato Neimoidii w bogatej rodzinie. Prowadził bardzo luźne życie, pracowała w firmię ojca, a w wolnych chwilach imprezowała. Jednak pewnego dnia stwierdziła, że nie została stworzona do tak prostych celów.W wieku 18 lat, uciekła z domu i korzystając z pieniędzy rodziców kupiła przejażdżkę na Coruscant.

Rozpoczęcie działalności

Z początku bez problemu żyło jej się na Coruscant, jednak gdy pieniądze skradzione od rodziców się rozeszły, zaczeła kraść.Raz, podczas nieudanej kradzieży, uratował ją inny złodziej, Slacky. Razem z Slackym udali się do slumsów na Coruscant, gdzie ów złodziej wytrenował ją w sztuce kieszonkostwa, perswazji oraz skradania się. Raz, podczas napadu coś poszło nie tak i detonator termiczny wybuchł Slacky'iemu w ręce i zabił go. Mayleena zaś została zabrana do więzienia. 

Czarne Słońce

W więzieniu natknęła się na członka Czarnego Słońca, który zauważył jej talent i postanowił ją zrekrutować. Pracowała dla Czarnego Słońca, aż w 26 BBY zwolniono ją z więzienia i stworzyła swoją własną organizacje przestępczą która blisko współpracowała z Czarnym Słońcem.

Ord Mantell

W poszukiwaniu na odpowiednią planetę aby wykonywać swoję przestępcze działalności, jeden z jej podwładnych zaproponował jej Ord Mantell. Cicha, oddalona planeta otrzymująca dochody z sprzedaży części do statków i barów dla zmęczonych podróżników. Mayleena wiedziała że jest to idealne miejsce na jej mini imperium kryminalistyczne. Przez 10 lat wiele osób pracowało dla niej. Boba Fett, Bossk i Han Solo to jedynie przykłady ludzi którzy dla niej pracowali.

Imperium

Darth Vader zainteresował się nią, gdyż nie należała do Konsorcjum Zanna lub Czarnych Słońc, którzy byli wrogami Imperium, więc postanowił zaproponować jej współpracę. Za spokój przy swoich występkach musiała pomóc Imperium osłabić lub nawet zniszczyć owe organizacje. Przez lata pomagała Vaderowi, aż do momentu gdy prawie odkryto, że z nim współpracuje. Wtedy zerwała umowę, a Vader wysłał za nią list gończy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki