FANDOM

Era-kanonEraIMP(czeska)Eranr(czeska)Erafo(czeska)Erani(czeska)

Uwaga! Ten artykuł zawiera informacje, które mogą być sprzeczne z epizodem VIII/IX Disneya!
Ponieważ filmy te jeszcze nie zostały wydane, nie można określić, czy sprzeczności istnieją, czy nie. Prosimy o zachowanie ostrożności.
Leia (szablon)
Pomóż mi, Obi-Wan Kenobi!
Artykuł Luke Skywalker to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Luke Skywalker - rycerz, mistrz, a później Wielki Mistrz Jedi oraz dowódca wojenny Nowej Republiki. W Sojuszu dla Przywrócenia Republiki posiadał stopień porucznika.

Historia

Dzieciństwo

Luke wychował się u Owena i Beru Lars. Był zazdrosny o swojego kuzyna Kevina Larsa, gdyż rodzice pozwalali mu na więcej niż jemu. W 5 BBY Kevin dokonał jednak wyjątkowo nieodpowiedzialnego czynu, przez co rodzice wysłali go do akademii szturmowej na Coruscant.

Rebelia i wczesna Nowa Republika

Ten temat dotyczy kanonu. Przeczytaj o nim na Bibliotece Ossus!

Pierwszy z nowych

W trakcie opisywania

Kampania Thrawna

W trakcie opisywania

Imperium Odrodzone

W trakcie opisywania

Nowy Zakon Jedi

W 7 ABY na planecie Orton IV założył nową Akademię Jedi. Jego pierwszymi uczniami byli Wister Wido, Nierr Hogrun, Kyle Katarn, Kyp Durron, Jeerur Melska i jeszcze 8 innych. Poza tym, już wcześniej szkolił dwóch uczniów - Jacka Manné i swoją ukochaną, Marę Jade. Innymi ośrodkami Nowego Zakonu szybko stały się Ossus i Coruscant.

Wojna z Yuuzhan Vongami

W trakcie opisywania

Upadek Zakonu

W trakcie opisywania

Wygnanie i szkolenie Rey

Czwarta Galaktyczna Wojna Domowa

W 56 ABY wybuchła Czwarta Galaktyczna Wojna Domowa, w trakcie jej Luke dokonał wielu ważnych zwycięstw.

Uwaga: Ta sekcja jest w trakcie tworzenia. Niektóre informacje mogą być nieszczegółowe lub niekompletne.

Bitwa o Orton IV

Ten fragment artykułu należy do użytkownika Neuro 121, gdyż to on jest autorem fanonu o Tej wojnie.

W trakcie Bitwy o Orton IV, dowodził tak zwaną Drużyną Vest w trakcie bitwy prawie zabił Jeerura Melska - swojego byłego ucznia.

Broń

Dooooku

Miecz Aarona.

Luke Skywalker posługiwał się mieczem świetlnym o zielonym ostrzu, wyspecjalizował się w walce formami Ataru, Soresu i Djem So.

W trakcie Czwartej Galaktycznej Wojny Domowej miał miecz świetlny o zakrzywionej rękojeści, który jednak nie był jego własnym, lecz mieczem jego zmarłego wiele lat wcześniej ucznia, Aarona Shelvina. Jego własny miecz został zagubiony w czasie bitwy o Orton IV. Po zakończeniu wojny Luke znalazł go jednak w zgliszczach po bitwie, nienaruszonego.