FANDOM

Ten artykuł dotyczy tematu zawartego w obecnie obowiązującym kanonie Gwiezdnych wojen.Ten artykuł dotyczy okresu władzy Imperium GalaktycznegoTen artykuł dotyczy okresu Nowej RepublikiTen artykuł dotyczy okresu Najwyższego PorządkuTen artykuł dotyczy okresu Nowego Imperium

Uwaga! Ten artykuł zawiera informacje, które mogą być sprzeczne z epizodem VIII/IX Disneya!
Ponieważ filmy te jeszcze nie zostały wydane, nie można określić, czy sprzeczności istnieją, czy nie. Prosimy o zachowanie ostrożności.
Leia (szablon).png
Pomóż mi, Obi-Wan Kenobi!
Artykuł Luke Skywalker to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.
Luke Skywalker - rycerz, mistrz, a później Wielki Mistrz Jedi oraz dowódca wojenny Nowej Republiki. W Sojuszu dla Przywrócenia Republiki posiadał stopień porucznika.

Historia

Dzieciństwo

Luke wychował się u Owena i Beru Lars. Był zazdrosny o swojego kuzyna Kevina Larsa, gdyż rodzice pozwalali mu na więcej niż jemu. W 5 BBY Kevin dokonał jednak wyjątkowo nieodpowiedzialnego czynu, przez co rodzice wysłali go do akademii szturmowej na Coruscant.

Rebelia i wczesna Nowa Republika

Ten temat dotyczy kanonu. Przeczytaj o nim na Bibliotece Ossus!

Pierwszy z nowych

W trakcie opisywania

Kampania Thrawna

W trakcie opisywania

Imperium Odrodzone

W trakcie opisywania

Nowy Zakon Jedi

W 7 ABY na planecie Orton IV założył nową Akademię Jedi. Jego pierwszymi uczniami byli Wister Wido, Nierr Hogrun, Kyle Katarn, Kyp Durron, Jeerur Melska i jeszcze 8 innych. Poza tym, już wcześniej szkolił dwóch uczniów - Jacka Manné i swoją ukochaną, Marę Jade. Innymi ośrodkami Nowego Zakonu szybko stały się Ossus i Coruscant.

Wojna z Yuuzhan Vongami

W trakcie opisywania

Upadek Zakonu

W trakcie opisywania

Wygnanie i szkolenie Rey

Czwarta Galaktyczna Wojna Domowa

W 56 ABY wybuchła Czwarta Galaktyczna Wojna Domowa, w trakcie jej Luke dokonał wielu ważnych zwycięstw.

Uwaga: Ta sekcja jest w trakcie tworzenia. Niektóre informacje mogą być nieszczegółowe lub niekompletne.

Bitwa o Orton IV

Ten fragment artykułu należy do użytkownika Neuro 121, gdyż to on jest autorem fanonu o Tej wojnie.

W trakcie Bitwy o Orton IV, dowodził tak zwaną Drużyną Vest w trakcie bitwy prawie zabił Jeerura Melska - swojego byłego ucznia.

Broń

Dooooku.jpg

Miecz Aarona.

Luke Skywalker posługiwał się mieczem świetlnym o zielonym ostrzu, wyspecjalizował się w walce formami Ataru, Soresu i Djem So.

W trakcie Czwartej Galaktycznej Wojny Domowej miał miecz świetlny o zakrzywionej rękojeści, który jednak nie był jego własnym, lecz mieczem jego zmarłego wiele lat wcześniej ucznia, Aarona Shelvina. Jego własny miecz został zagubiony w czasie bitwy o Orton IV. Po zakończeniu wojny Luke znalazł go jednak w zgliszczach po bitwie, nienaruszonego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki