FANDOM

Era-urEra-impEra-nr
Era-arekverse-dark

Autorstwa Xardana

Lex Sobex – człowiek pochodzący z Coruscant, jeden z przywódców wojskowych Konfederacji Niezależnych Systemów, a później także jeden z założycieli Federacji Trixan.

Biografia

Młodość

Urodził się jako syn jednego z handlarzy i razem z ojcem handlował w niższych strefach planety. Gdy miał dwanaście lat, jego matka została brutalnie pobita na śmierć przez jednego z senatorów Republiki. Jakiś czas później razem z ojcem został zmuszony do opuszczenia swojego tymczasowego domu i do przeniesienia się na ulicę. Decyzja ta poskutkowała śmiercią jego ojca z powodu choroby. Aby przeżyć, Lex był zmuszony do usługiwania bogatszym mieszkańcom stolicy Republiki. Jakiś czas później spotkał zabójcę swojej matki. W przypływie złości zabił go, przez co zaczęto go ścigać. Lex po zaznaniu niesprawiedliwości ze strony Republiki, zaczął pałać do niej nienawiścią.

Akademia

Mając dość ciągłego ukrywania się, Lex postanowił opuścić planetę ukradzionym statkiem. Podróżując bez celu dotarł na Mandalorę. Tam spotkał Mandalorianina, od którego dowiedział się o śmierci jego syna, który miał rozpocząć naukę w Królewskiej Akademii Rządowej. Sobex spytał się mężczyzny, czy może pod imieniem jego syna rozpocząć naukę w Akademii. Mandalorianin niechętnie się zgodził. Kilka dni później rozpoczął naukę w Akademii.

Nauka trwała trzy lata, a Lex nie próżnował. Dzięki swoim staraniom został jednym z najlepszych uczniów, dzięki czemu zaproponowana mu pracę w flocie Republiki. Mężczyzna odmówił, nie wyjawiając powodu odmowy. Po zakończeniu nauki przyjął posadę jednego z nauczycieli w Akademii.

Spotkanie z Dooku

Około 23 BBY odwiedził go były Jedi Hrabia Dooku. Były Jedi był pod wrażeniem zdolności Lexa i spytał się dlaczego nie podjął pracy dla armii Republiki, gdyż z pewnością osiągnął by duże sukcesy. Sobex niechętnie opowiedział Dooku o traumatycznych wydarzeniach ze swojej przeszłości. Dooku usłyszawszy to odparł, że Republika wielu skrzywdziła, po czym odszedł.

Wojny klonów

Rok później wybuchły Wojny klonów. Sobex był tym zaskoczony, ale z drugiej zadowolony, że ktoś próbuje walczyć z niesprawiedliwością Republiki. Kilka tygodni po wybuchu wojny, skontaktował się z nim ponownie Hrabia Dooku, który zaproponował mu dołączenie do Konfederacji Niezależnych Systemów. Po krótkim zastanowieniu się zgodził się. Lex otrzymał stopień komodora oraz dowództwo nad flotą składającą się z 4 Krążowników typu Providence oraz 7 Fregat typu Munificent.

Bitwa o Hypori

Pierwszym zadaniem jakie mu powierzono, było zaatakowanie i zniszczenie floty Republiki. Zgodnie z planem miał czekać w ukryciu na przybycie statków wroga, podczas gdy inne pełniłyby rolę przynęty. Nie wszystko poszło zgodnie z planem. Przez awarię jednego ze swoich silników nie mógł dowodzić z bliska okrętami. To poskutkowało tym, że Republika zdołała przeprowadzić desant na powierzchnię planety. Po niedługiej walce udało mu się zniszczyć wszystkie statki wroga.

Bitwa o Akivę

Lex dowodził flotą dziewięciu statków, której celem było zatrzymanie sił Republiki. Sobex przygotował się na odparcie wroga najlepiej jak tylko mógł, jednak dzięki podstępowi Jedi zniszczyli większość jego statków. To zmusiło go do ucieczki.

Bitwa o Cartao

Sobex został wysłany przez Hrabiego Dooku, aby wspomógł walczącego tam Toka Ashela. Mając do dyspozycji tylko dwa krążowniki, postanowił przyjąć postawę ofensywną. Kilka godzin po tym jak ustawił swoje okręty w linii, na miejsce dotarły również siły Republiki. Było one mniej liczne od tych, którymi dysponowali Ashel i Sobex. Po naradzie z drugim dowódcą, obaj postanowili zaatakować mniej liczebnego przeciwnika. Bitwa była zaciekła. W pewnym momencie bitwy, na jego okręt dowodzenia dostała się grupa klonów dowodzona przez trzech rycerzy Jedi. Komodor rzucił do walki wszystkie dostępne droidy, lecz nie zatrzymały one Jedi, którzy z łatwością je niszczyli. Wiedząc, że jego sytuacja jest nieciekawa, postanowił uciec. Uciekł kapsułą na pobliski statek, po czym zarządził odwrót.

Bitwa o Tellanroaeg

W końcowym okresie wojny, Sobex został wysłany na planetę Tellanroaeg. Miał za zadanie powstrzymać atakujące planetę klony. Po wyjściu z nadprzestrzeni nie napotkał żadnych wrogich statków, więc rozpoczął desant swych wojsk. Następnie poprowadził swoje droidy do oblężonej stolicy planety. Podczas marszu jego oddziały wpadły w zasadzkę klonów, a Lex został ciężko ranny.

Ucieczka

Po tym jak został ranny, pozostał na planecie, gdzie zajmowały się nim droidy medyczne. W pewnym momencie dowiedział się o śmierci Hrabiego Dooku, Generała Grievousa oraz o rozpadzie Konfederacji. Wszystko to mocno nim wstrząsnęło. Po tym jak jego droidy została wyłączone, udał się do okręty kontroli droidów, gdzie przeprogramował i ponownie włączył swoje droidy. Wiedząc, że jest na przegranej pozycji, postanowił udać się w Nieznane Regiony. Stamtąd nadał wiadomość do innych Separatystów. Dostał kilka odpowiedzi. Ogłosił się więc tymczasowym przywódcą resztek Separatystów. Po naradzie, postanowili udać się do Nowej Galaktyki.

Stworzenie nowego rządu

Jakiś czas później razem z innymi separatystami dotarł na planetę Dirhem. Tam założono obóz, by podjąć dalsze kroki. Kilka dni później uczestniczył w naradzie, podczas której zaproponował stworzenie Federacji. Spotkał się z aprobatą większości separatystów, choć nie wszystkich. Jakiś czas później oficjalnie ogłoszono powstanie Federacji Trixan, a Lex został wybrany na jej prezydenta.

Prezydent

Po objęciu stanowiska prezydenta, postanowił znacznie zreformować rząd oraz wojsko. Poprowadził także swoją armię do podboju okolicznych systemów. Około 7 BBY do Nowej Galaktyki przybyło Imperium Galaktyczne. Sobex podjął decyzję o nieujawnianiu się oraz podjął środki ostrożności. Z

Zmarł w 1 ABY z powodu choroby.