FANDOM

Autorstwa Chinrna
Era-repEra-urEra-impEra-nr
Era-ćómverse-dark

Wiesz, to jest tylko wejście do Laotai. Wejście to jest dołączenie, Laotai trzeba zostać poprzez swoje czyny.

Laotai (Jatai w dialekcie Wschodnioselońskim) - grupa paramilitarna stworzona przez członka rasy Gen'Dai znanego jako Tuk Tuk, później wcielona w szeregi Kardynałów Ondai, a następnie przemieniona w organizację marionetkową podczas Wojen z Yuuzhan Vongami.

Historia

Laotai zostało założone około 80 BBY przez Tuk Tuka na nieznanej planecie w Zewnętrznych Rubieżach. Grupa na początku powstała jako lokalna straż sąsiedzka mająca bronić cywili przed kryminalistami oraz chronieniem ich od mieszania ich w jakiekolwiek wojny. Była to organizacja nielegalna, ale wtedy jeszcze nieszkodliwa.

W 74 BBY wdali się oni w problematyczną walkę z gangiem Jabby po tym jak przez przypadek zlikwidowali niebezpiecznego, poszukiwanego przez nich zbiega za którego to mieli zdobyć sporo pieniędzy po dostarczeniu go żywego. Sytacja ta przerodziła się w dość spory konflikt, co spowodowało iż Tuk Tuk musiał udać się wraz z przedstawicielami swojej grupy do pałacu gangstera, gdzie to publicznie go przeprosił a następnie zaoferował zdobycie dla gangstera rzadkich kryształów które to mogłyby spłacić jego dług.
Hand print 3 small

Znak Laotai przed Reformacją.

Wyruszyli oni wtedy na Utapau gdzie to według zaufanych informatorów ukrywał się handlarz drogocennych minerałów, zaoferował on im handel wymienny. Wtedy to jednak Tuk Tuk wreszcie stracił cierpliwość i nakazał jednemu ze swoich ochroniarzy zaatakować handlarza, który po paru minutach zadawania bólu poprzez miażdżenie delikatnych części ciała w imadle przystał na prośbę. Grupa zbiegła z planety i przekazała kryształy Huttowi do rąk własnych w jego pałacu na Tatooine, a ten z rzadko okazywanej wdzięczności wybaczył im zachowanie, na przyszłość ostrzegając że nie powinni oni bronić ludzi, ponieważ na takiej planecie jedynie "osoby przedsiębirocze" - przestępcy- są czegoś warci.

Tuk Tuk wziął sobie słowa Jabby do serca jako dobrą radę, uznając iż ktoś kto zaszedł tak daleko i stał się tak bogaty raczej nie może się w tych kwestiach mylić. Laotai otworzyli więc pierwsze legalne biznesy, takie jak wynajem ścigaczy. Zaczęli oni się też wzbogacać w dość ryzykowny sposób poprzez stawianie zakładów w zawodach Boonta Eve. Po zdobyciu odpowiedniej ilości pieniędzy zaczęli oni też prowadzić działalność przestępczą, taką jak wymuszanie, szantaże, a nawet zamachy terrorystyczne. Zgodnie z zaleceniem Tuk Tuka który na wzór wielu innych przestępców stworzył sobie pseudonim - Tautoga - na ogół starano się nikogo nie zabijać, a jedynie dotkliwie ranić.

W 32 BBY kilku członków grupy brało udział w oglądaniu wyścigów Boonta Eve, gdzie to jeden z nich stracił wiele pieniędzy, stawiając na Sebulbę. Dodatkowo tego samego roku Tautog uznał iż mogą się wybić na wojnie między Republiką a Konfederacją Niezależnych Systemów, poprzez oferowanie płatnych usług swoich członków w zamian za pieniądze i dobra materialne takie jak droidy bojowe, lekarstwa, rzadkie minerały i kosztowności.

W 20 BBY Laotai napotkało na kolonię Selonian która to rozbiła się na karłowatej planecie wodnej statkiem. Tautog rozkazał wysłać tam gońcówa aby przekazali dowódcy rozbitków że planują ich zabrać ze sobą. Dowódca pozostał bez decyzji, parę dni później kiedy siły Laotai przybyły na planetę, Tautog obiecał stworzeniom którym to zaczęła powoli kończyć się żywność i zapasy, że pod jego dachem będą mieli tyle jedzenia ile tylko zapragną. Doradca przywódcy Selonian bez zgody reszty ogłosił iż wyda wojnę piratom, co okazało się błędem. Tautog nakazał zaatakowanie kolonii i porwanie rozbitków. Ci starali się bronić używając resztek broni, lecz w konsekwencji zostali wszyscy wzięci do niewoli.

W 19 BBY grupa wycofała się oficjalnie z wojen z powstaniem galaktycznego Imperium, które to uznało ją za małe zagrożenie ze względu na fakt iż posiadała ona spore ilości droidów bojowych, ludzi oraz statków. Zdecydowano się ich jednak ignorować, w myśl zasady iż grupa piratów nie jest w stanie zwalczyć tak potężnego rządu. Laotai udawało się często zdobywać imperialne statki poprzez zakradanie się na pokład i zabijanie załogi podczas snu.

W 4 ABY Laotai starli się z Imperium, kiedy to oddziały Imperium stacjonujące na Tatooine przerwały walkę Laotai z konkurencyjną grupą piratów która to porwała młode Selonianek i Catharek które to piraci Tautoga trzymali w swojej siedzibie, żądając za nie okupu. Imperialny generał zaproponował jednak piratom pomoc, i pomimo trudności w współpracy hermetycznego, uporządkowanego wojska Imperium z chaotycznymi siłami piratów Tautoga, po parotygodniowym pościgu za przestępcami odzyskali oni młode należące do Laotai, a ci podpisali traktat pokojowy z Imperium, ponownie oferując im swoje usługi.

Po śmierci Imperatora Palpatine'a i powstaniu Nowej Republiki, jakiekolwiek ślady po Laotai zanikły, a oni sami zaczęli być uznawani jedynie za legendę. Oficjalnie uważa się że grupę rozwiązano, a piraci rozbiegli się po całej Galaktyce. Wielu jej członków dołączyło do Kardynałów Ondai.

Podczas wojen z Yuuzhan Vongami, Kardynałowie uznali iż potrzebują drugiej armii która jest w stanie wzmocnić ich wpływy, i tak oto postanowili przywrócić Laotai jako zależnego aktora niepaństwowego.

Organizacja

Przedyuuzhańskie Laotai można było bardziej nazwać luźną grupą, aniżeli jakąkolwiek organizacją albowiem wyższa pozycja należała na ogół do osobnika który dostał się do niej na ogół dzięki brutalnej sile. Nad wszystkimi stał Tautog oraz jego grupa elitarnych żołnierzy którzy likwidowali lub ranili uzurpatorów oraz osoby agresywne i niebezpieczne dla reszty wspólnoty.

W grupie znajdował się istny gatunkowy i kulturalny miszmasz, można tam znaleźć było nie tylko ludzi ale też różne humanoidy a nawet istoty kompletnie niepodobne do ludzi. Jednymi z najczęstszych ras widzianych w grupach Laotai byli oczywiście ludzie, Nikto różnych podgatunków, Klatooinianie, a także Amani. W ich szeregach znajdywali się też przeprogramowane droidy bojowe, oraz dezerterzy z różnych wojen, między innymi klony a później nawet i szturmowcy Imperium. Jako strażnicy i ciężkie organiczne jednostki ofensywne używane były stworzenia z rasy Ng'ok i Kintan Stridery a czasem nawet Dashade i Rancory. Jako psy gończe Laotai używały Frog Dogów oraz Nexu, na pole bitwy wysyłały też droidy bojowe.

Jako żywe pułapki, Laotai rozstawiali dookoła swoich fortec Rathary, Blixusy i Vixusy, na ogół w ukrytych dołach gdzie ofiara wchodziła na przykrytą zapadnię i zostawała pożarta.
1cee60e31e19b45a93ff5a274a5d46de

Typowa Selonianka jakich wiele porwano.

Tautog na ogół używał metody "łamania" ofiar i jeńców. Był to proces polegający na długotrwałym torturowaniu danej istoty za pomocą różnych metod, między innymi biczowania, wyrywania kości, obcinania palców, łamania kolan, miażdżenia nóg oraz innych bolesnych lecz nie zabójczych metod, innych w zależności od gatunku, w wypadku stworzeń takich jak Cathary stosowano też wyrywanie futra. Robili to aż ofiara staje się kompletnie uległa. Nie używali do tego droidów torturujących, zamiast tego robiąc wszystko własnymi rękoma. Łamania używali do przesłuchań lub najzwyczajniej w świecie do "karania" opierających się im jednostek. Po złamaniu przechodzili w stan "matczyny" i na ogół używali droidów bojowych do leczenia zadanych wcześniej ran.

Inne kwestie traktowania jeńców wynikały z specyficznych "upodobań" Tautoga, było to porywanie kobiet żeby następnie je utuczyć i trzymać w dość dużych haremach. Nie robili tego po to aby zdobyć pieniądze ani żeby używać ich do barteru, zamiast tego po prostu trzymając je aby się nimi opiekować. Proceder ten był uważany przez inne organizacje za dość niepokojący, albowiem było to z punktu widzenia obserwatora celowe zadawanie bólu i torturowanie żywej istoty tylko po to aby później ten ból załagodzić dla swojej satysfakcji, co dało Laotai przydomek "Komandosów Sado", termin którego to używały głównie inne grupy piratów a później także całe klany kryminalistów do określenia Laotai. Grupa ta również zbierała ich mleko poprzez oferowanie specjalnego środka powodującego laktację, mleko to było później sprzedawane.

Rasy które najczęściej były łapane przez Laotai to Catharki, Cantrosianki, Jazbinanki, Squamatanki, Tinnelki, Botanki, Zygerrianki, Rodianki, Nimbanele, Lurmenki, Amaranki, Juhanki, Bothanki a także Twi'leki, Squiby i Bimmy. Nie łapali Wookiech ze względu na ich wyjątkową siłę oraz spryt, Huttów z oczywistego powodu, Gunganów ze względu na dość słabą laktację nawet po użyciu środka oraz Aqualishy które były według nich zbyt niebezpieczne, większości nie dało się bowiem nawet złamać. Tautog oraz większość jego podwładnych było wręcz zakochanych w Selonianach, a zwłaszcza ich kobietach i gdyby miał okazję to całą ich rasę przeniósłby do swoich haremów. Laotai często łowili tą łasicowatą rasę aby się nią "zajmować". Ze względu na ich uwielbienie do nich łapali nie tylko kobiety oraz dziewczynki, ale też i samców, zwłaszcza w wieku nastoletnim.

Praktyki tuczenia łączyli z łamaniem i amputacją kończyn, robiąc to jednakże jedynie w wypadku opierających się ofiar.

Siedziba Laotai na Tatooine znana była jako Uwenel i był to rozbity, zagrzebany pod piaskiem Venator. Nazwa wzięła się od faktu iż jedna z uszkodzonych tablic ostrzegawczych wywieszona była przy wejściu do tej siedziby tuż pod wydmą, "Uwaga - Urządzenia Elektryczne". Statek był połączony z wielką jaskinią. Siedziba ta mieściła się na pustyni, i uznawana była przez Jawów za miejsce nawiedzone, z tego też powodu na ogół przestrzegali inne rasy aby tam nie chodziły. To, oraz spora populacja Tuskenów w okolicy zapewniała Laotai spokój od ciekawskich miejscowych.

Po reformacji podczas Wojen z Yuuzhan Vongami, Laotai stało się znacznie bardziej zdyscyplinowane - stając się organizacją o poważnej,ustanowionej przez Kardynałów hierarchii o stopniach wojskowych, zaczynając od szeregowego, a na generale kończąc. Większość starych członków Laotai dołączyło do swojej narodzonej na nowo grupy, choć miała problemy z dostosowaniem się do nowych standardów. Ku ich uciesze jednak, praktyki tortur i łamania ofiar zachowano w pełnej krasie.

Reformacja Laotai dała też początek jej podziałowi na wiele pod-oddziałów określanych jako Prefektury, nad którymi to władzę pełni dany Głównodowodzący Premier Sztabowy będący o rangę niżej od generała. Sami generałowie decydują o decyzjach wraz z Premierami Sztabowymi na specjalnych spotkaniach. Na ogół Prefektura obejmuje jedną planetę i jest całkowicie tajna. Wszystkie Prefektury są w kontakcie ze sobą.

Laotai po Reformacji posiadają możliwość nadawania kobietom tytułu Wielkich Matriarchini.

Prefektury Laotai

Proposed PRC national flags 015

Prefektura Klatooine - Znajduje się na planecie Klatooine.

Proposed PRC national flags 021

Prefektura Nibiru - Znajduje się na planecie Nibiru.

Proposed PRC national flags 009

Prefektura Dantooine - Znajduje się na planecie Dantooine, jest to jedna z największych Prefektur Laotai.

Proposed PRC national flags 017

Prefektura Neshtab - Znajduje się na lodowej planecie Neshtab.

Proposed PRC national flags 033

Prefektura Etorasp - Znajduje się na lodowej planecie Etorasp.

Proposed PRC national flags 006

Prefektura Lokondo - Znajduje się na lodowej planecie Lokondo na Zewnętrznych Rubieżach.

Proposed PRC national flags 011

Prefektura Tozeer - Znajduje się na pustynnej planecie Tozeer.

Proposed PRC national flags 001

Prefektura Xantar - Znajduje się na planecie Xantar w systemie o tej samej nazwie.

Proposed PRC national flags 002

Prefektura Tarsa - Znajduje się na leśnej planecie Tarsa w sekotrze D'Aelgoth.

Proposed PRC national flags 004

Prefektura Tatooine - Znajduje się na pustynnej planecie Tatooine, jedna z jej głównych siedzib znajduje się w opuszczonym statku.

Proposed PRC national flags 013

Prefektura Bakkah - Znajduje się na pustynnej planecie Bakkah w systemie o tej samej nazwie, w Zewnętrznych Rubieżach.

Proposed PRC national flags 018

Prefektura Arkinnea - Znajduje się na planecie Arkinnea w Obszarze Ekspansji.

Proposed PRC national flags 030

Prefektura Bortras - Znajduje się na planecie Bortras.

Proposed PRC national flags 003

Prefektura Felacat - Znajduje się na planecie Felacat, z której pochodzą zmiennokształtni Felacatanie.

Proposed PRC national flags 043

Prefektura Hoth - Znajduje się na planecie Hoth, jest bardzo głęboko ukryta pod powierzchnią planety.

Proposed PRC national flags 005

Prefektura Bothawui - Znajduje się na planecie Bothawui, gdzie to znajdują się Bothanie, jedna z ulubionych ras Laotai. Członkami tej Prefektury jest wiele Bothan-szpiegów.

Proposed PRC national flags 038

Prefektura Jazbina - Znajduje się na planecie Jazbina z której pochodzą Jazbinanie.

Proposed PRC national flags 029

Prefektura Etorasp - Znajduje się na planecie Togoria. Na planecie tej mieszkają Togorianie, Prefektura ta składa się tylko z nich, ze względu na prawa planety oraz jej kulturę.

Proposed PRC national flags 041

Prefektura Tozeer - Znajduje się na planecie Tozeer.

Proposed PRC national flags 016

Prefektura B'trilla - Znajduje się na mglistej planecie B'trilla, z której pochodzą B'trillanie, kotopodobny gatunek rozumny.

Proposed PRC national flags 019

Prefektura Agamar - Znajduje się na planecie Agamar w sektorze Lahara w Zewnętrznych Rubieżach.

Proposed PRC national flag 014.svg

Prefektura Dac - Znajduje się na planecie Dac, w większości pod ziemią i w podwodnych bazach.

Proposed PRC national flags 022

Prefektura Mutanda - Znajduje się na planecie Mutanda gdzie żyją Horansi, którymi to ta Prefektura lubi się zajmować w swój wiadomy sposób.

Proposed PRC national flags 023

Prefektura Moorjhone - Znajduje się na planecie Moorjhone, gdzie żyją kotopodobni Moorjhoni.

Proposed PRC national flags 024

Prefektura Ottobesk - Znajduje się na planecie Ottobesk w systemie o tej samym nazwie. Produkuje się w niej także dodatkowe pojazdy EG-2 Apoplexis dla Kardynałów.

Proposed PRC national flags 026

Prefektura Adana - Znajduje się na planecie Adana, wiele jej członków to przedstawiciele gatunku Faust.

Proposed PRC national flags 042

Prefektura Arbooine - Znajduje się na planecie Arbooine w Zewnętrznych Rubieżach, z bazami ukrytymi głęboko w lasach.

Proposed PRC national flags 044

Prefektura Felucia - Znajduje się na planecie Felucia, jest bardzo mała i praktycznie odcięta od reszty, skłądając się jedynie na kilka baz na całej planecie, połączonych podziemnymi tunelami.

Proposed PRC national flags 045

Prefektura Nal Hutta - Znajduje się na planecie Nal Hutta, jest dość mała, a jej członkowie muszą być wyjątkowo czujni i unikać zainteresowania Huttów.

Proposed PRC national flags 046

Prefektura Soum - Znajduje się na planecie Soum, gdzie żyje matriachalny gatunek Souma, który to jest obiektem "zainteresowania" Prefektury której haremy są pełne jego członków.

600px-Proposed PRC national flags 048.svg

Prefektura Farrfin - Znajduje się na górzystej planecie Farrfin z której pochodzą Farghule, kotopodobna rasa. Prefektura ta bardzo dobrze się "wtapia" dzięki dużej ilości kryminalistów.

Proposed PRC national flags 049

Prefektura Trian - Znajduje się na leśnej planecie Trian, gdzie żyją kotopodobne Trianii, które to członkowie tej Prefektury wyjątkowo uwielbiają.

Proposed PRC national flags 050

Prefektura Jankok - Znajduje się na leśnej planecie Jankok w sektorze Bozhnee, jej siedziba znajduje się w kryjówce za wodospadem.

Wojskowość

Laotai nie są jak inne armie. Nie mają pompatycznych armii żołnierzy bez twarzy, oni nie atakują w standardowy sposób. Potrafią jak wirus wedrzeć się do środka państwa i je zniszczyć. Dlatego lepiej jest być ich sojusznikami, lub po prostu być neutralnym.

Przed Reformacją

Choć ich siedziby znajdowały się na Tatooine i Koharze, grupa ta podróżowała po całej galaktyce w ogromnych statkach zrobionych z złomu, kawałków kosmicznych śmieci oraz często również innych statków. Wszystko co posiadali oznaczali za pomocą białego odcisku dłoni, w tym także ich zbroje, droidy bojowe, statki a nawet niewolników. Ich flota do użytku na planetach w atmosferze składała się z Sandskimmerów oraz Skiffów Desert Sail-20 i Bantha II a także barek żaglowych typu Luxury jako ciężkiego wsparcia oraz transporterów piechoty. Od czasów Wojen Klonów używali też droidów bojowych Separatystów oraz maszyn Republiki. W ich szeregach znajdowały się droidy typu OOM, B1, B2 a nawet kilka egzemplarzy B3 i Magna Guardów. Poza tym na ich wyposażeniu bojowym znajdowały się też DSD1, najliczniejsze jeśli chodzi o droidy w ich armii NR-N99 klasy Persuader, oraz IG-227, z czego wiele miało doklejone dodatkowe płyty pancerza ze złomu. W zbiorach Laotai znajdowało się też parę egzemplarzy HAVw A6 Juggernaut.
600px-Proposed PRC national flags 012.svg

Flaga Wojsk Laotai po Rewolucji.

Ataki Laotai składały się na ogół na dwa typy - akcje dywersyjne w których to piraci używali swoich zdolności skradania, skrytobójstwa oraz ucieczki oraz otwarte ataki, które na ogół polegały na szarżowaniu na wroga ze wszystkich stron, atakując. Uwagę zwracał też ich zwyczaj do wrzeszczenia przed tego typu atakiem, na ogół pozwalając ich reputacji dostać się do wroga przed nimi samymi.

Autorskim wynalazkiem Laotai były bełty, używane w podobnych do kuszy miotaczach lub rzucane ręcznie. Były to małe, wykonane z durastali pręty o długości ołówka, puste w środku i tak ukształtowane oraz poząbkowane że próba ich wyciągnięcia lub nawet poruszenie z nimi tkwiącymi w ciele było nawet bardziej bolesne niż samo trafienie nimi.

W szeregach Laotai znajdowało się kilkunastu użytkowników Mocy, zarówno Ciemnej jak i Jasnej strony, nie jest jednak znana ich dokładna liczba ze względu na chaotyczny charakter organizacji, oraz na fakt iż na ogół znak szczególny użytkowników Mocy, jakim był miecz świetlny był używany też przez niewrażliwe na Moc istoty w szeregach grupy.

Klejnotem koronnym floty Laotai był Brittlestar - ogromna konstrukcja na którą składało się sześć uszkodzonych Gwiezdnych Niszczycieli klasy Venator przymocowanych do wielkiego, okrągłego silnika dając wrażenie ogromnej, sześcioramiennej gwiazdy. Pojazd ten był na ogół wrażliwy na ostrzał ze względu na rozmiar, stąd posiadał on dookoła siebie pole siłowe. Uzbrojony on był w wielkie ilości dodatkowych laserów, a także całe szwadrony myśliwców (w tym też droidów-sępów zdobytych od Separatystów) krążące wokół niego jak chmary much. Brittlestar wbrew pozorom nie był statkiem używanym przez Tautoga, a innych.

Po rozwiązaniu grupy większość pojazdów trafiła w szeregi Skrzydeł Bogów oraz Armii Kardynalskiej Kardynałów Ondai. Brittlestar natomiast stał się statkiem Korpusu Cordexium.

Po reformacji

Po jej reformacji jednak, Laotai otrzymało faktyczne sprawne statki i pojazdy, choć nieco przestarzałe na rok swojego ponownego powstania, takie jak myśliwce ARC-170 czy A-Wingi, a także pojazdy kroczące AT-RT, AT-OT i AT-TE, w większości wzięte z rezerw Imperium które to nie posiadało już dla takowych przestarzałych konstrukcji pożytku. Większość starych maszyn bojowych powróciło do armii Laotai, wliczjąc w to ich droidy bojowe czy czołgi.

Po reformie Laotai otrzymali też w końcu podstawową piechotę do użytku podczas walki jawnej, kiedy się nie ukrywają - Konskryptów. Nauczyli się też tworzyć swoją własną, chorą technologię, czego ewenementem stali się Likwidatorzy, stworzenia robione dosłownie z pozszywanych zwłok ludzi.

Ważniejsi członkowie (wykluczając Tautoga)

D-60

R1 - droid szturmowy typu D-60 zdobyty przez Laotai podczas Wojen Klonów. Działał jako jeden z naczelnych łamaczy oraz żołnierzy, był w stanie samodzielnie zlikwidować oddział humanoidów ze względu na ulepszoną sztuczną inteligencję. Na jego uzbrojenie składał się fabryczny blaster ukryty w ręce, a także zainstalowane przez inżynierów Laotai miotacz ognia, oraz usprawniona artykulacja dłoni w których to palcach znajdowały się narzędzia takie jak strzykawki, noże, ostrza chirurgiczne i puste w środku igły służące do pobierania krwi. Zajmował też często rolę ochroniarza Tautoga wraz z innymi silniejszymi członkami Laotai, na misje gdzie działał jako obstawa dowódcy na ogół wyposażał się w generator pola siłowego zaimplementowany do ciała za pomocą części Droideki.

Mpk

Gibbons - pochodzący z Coruscant księgowy, na ogół podróżujący dla bezpieczeństwa z drużyną ośmiu przeprogramowanych droidów bojowych B-1. Zajmował się on finansową stroną interesów grupy. Pracował bo musiał, nie uważał on siebie za członka a do Tautoga i reszty odnosił się jak do zwyczajnych klientów. Pomimo tego na ogół podążał on jak cień za swoim szefem, na ogół zapatrzony w swój zaawansowany kalkulator. Zmarł w 3 ABY.

Stole

Rictus - drugi ochroniarz Tautoga oraz zarazem szef jego ochrony. Pochodził z Tatooine gdzie to pracował jako łowca nagród. Zawsze podróżował wszędzie z Tautogiem, był mistrzem we władaniu mieczem świetlnym pomimo braku umiejętności korzystania z Mocy. Posiadał arsenał broni w tym noże do rzucania, termalne detonatory oraz granaty zapalające. Zmarł podczas wojny z Yuuzhan Vongami.

Zjosz1

Volitak - trzeci ochroniarz Tautoga z rasy Elom. Wyszkolony w używaniu blastera, jest bardzo dobrym snajperem. Miał słabość do używania tzw. "ludzkich tarcz", z tego to też powodu na ogół brał udział w operacjach terrorystycznych. Nie wiadomo co się z nim stało.

Dziada

Chark - czwarty ochroniarz Tautoga. Był to żołnierz-klon typu ARC. Zdezerterował on z walki i przyłączył się do Laotai. Był bardzo dobrze uzbrojony oraz śmiertelnie niebezpieczny. Zginął podczas wojny z Yuuzhan Vongami.

Symbolika

Symbolem Laotai przed rewolucją była biała ręka - odciskana na praktycznie wszystkim. Po rewolucji symbolami Laotai stał się kolor czerwony symbolizujący krew oraz połączenie ich wszystkich pomimo gatunku walczących o swoje przekonania, a także czerwona gwiazda. Innym symbolem jest koło zębate.

Ciekawostki

  • Laotai przed Rewolucją byli bazowani oryginalnie na Chłopcach Wojny z filmu Mad Max: Na Drodze Gniewu, natomiast po Rewolucji na Latynoskiej Konfederacji z modyfikacji do gry Command And Conquer: Red Alert 2 Yuri's Revenge pod tytułem Mental Omega.
  • Flagi Laotai to propozycje flagi Chińskiej Republiki Ludowej.