FANDOM

Era-legendyEraSR(czeska)

Kreia Lash, znana lepiej jako Kreia - wygnana mistrzyni Jedi, która między 3954 a 3951 BBY przeszła na Ciemną Stronę, przybierając tytuł Darth Traya i przydomek Lady Zdrady.

Biografia

Mistrzyni Jedi

Szkolenie Revana

W trakcie wymyślania

Wojny mandaloriańskie

W trakcie wymyślania

Wygnanie

Nie wiadomo kiedy dokładnie Kreia została wygnana z Zakonu, jednak niektóre wypowiedzi mistrzów takich jak Kavar sugerują, że nastąpiło to podczas wojen mandaloriańskich, jeśli nie przed tym konfliktem. [2]Rycerze Starej Republiki:Kreia mówi nam jednak dokładniej: stało się to w czasie Wojen mandaloriańskich na statku Ręka Sprawiedliwości nad orbitą Naboo. Została ona wygnana za rolę jaką odegrała w szkoleniu i upadku Revana. Rada Jedi winiła ją za pośrednie rozpętanie wojny, gdy kilkoro z jej uczniów, na czele z Revanem, wbrew zaleceniom mistrzów, szybko i łatwo rzuciło się w wir bitew. [1]

Naboo

Kreia przez całe Wojny Mandaloriańskie pozostała na Naboo, mieszkała na statku, na którym została wygnana, zniszczonym przez Krala Beviina. Żyła jak normalny człowiek...do czasu. Revan po latach przybył do niej z prośbą o pomoc, gdyż wyczuwał powrót swego zmarłego ucznia Malaka. Wraz z nim i jego kompanią wyruszyli we wskazane przez Revana miejsce. Okazała się to jaskinia pod miastem Elliada. Podczas przemierzania jej tuneli między mistrzynią Lash a należącą do drużyny mistrzynią Atris wybuchła kłótnia, ponieważ Atris była sędzią Kreii podczas procesu jej wygnania. W końcu doarli do jądra jaskini. Tam czekali na nich Darth Haagen, Darth Sion i Darth Nihilus. Atris zajęła się Nihilusem, Revan Sionem, a Lash upodobała sobie Haagena. Każdy z Sithów został ciężko ranny. Kreia poszła z Brianną szukać ducha Malaka. Przy okazji spotkali Haagena, pozbawionego przez Kreię lewej dłoni. Brianna poraniła Sitha, jednak brzydziła się ciemnej strony Mocy, więc poprosiła o to Kreię, a Lash zrobiła to bez wahania. Brianna udała się w kierunku wyjścia, Kreia również miała taki zamiar, jednak Revan dzięki Mocy przywołał ją, gdyż odnalazł ducha Malaka. Mistrzyni przybyła najprędzej, jak mogła. Zobaczyła Revana i jego ucznia z czasów Wojen Mandaloriańskich, z czasów, gdy Revana nikt nie zwał Revanem, a Malak był zwany Alekiem.  Revan został zraniony przez widmo samego siebie, jednak Kreia pokonała oba widma. Wtedy z tajemniczego ołtarza wyłonił się następny duch Malaka, który ciężko zranił Lash. Revan podniósł się i po krótkim pojedynku uciął Alekowi głowę. Po chwili z korytarza jaskini wyłoniła się fala mocy, która pozbawiła Revana przytomności. Wraz z nią przybył Darth Sion, który próbował zabić Revana, jednak Kreia uratowała swego ucznia i  ciężko poraniła Sitha. Później drużyna uciekła z jaskini, a Shi Nobi Binks wyprowadził ich podwodną łodzią z ruin. Kreia została odznaczona przez Senat Naboo, po czym wyruszyła, aby poszukać odpowiedzi na nurtujące ją pytania odnośnie przeszłości Revana. Pytań, na które sam Revan nie potrafił odpowiedzieć. [1]

Ciekawostki

  • Słowo Lash oznacza w języku angielskim rzęsę, rzemień lub bat.
  • Kreia używała formy ósmej.

Źródła

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Rycerze Starej Republiki:Kreia
  2. 2,0 2,1 Biblioteka Ossus
  3. Mistrzowie Starej Republiki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki