FANDOM

Era-legacyEra-niEra-osEra-soj
Era-canonverse-dark

Wystarczy jeden Peacekeeper w każdym systemie i problem piractwa zniknie!
— Senator Wilhuff Skerris

Peacekeeper to typ krążowników lekkich wykorzystywany przez Marynarkę odnowionego Imperium Galaktycznego od 138 roku ABY. Stworzony w ramach programu Atryzja na bazie krążowników lekkich typu Ardent typ Peacekeeper w chwili wprowadzenia był najnowocześniejszym i jednym z najskuteczniejszych krążowników lekkich używanych w Galaktyce, a dzięki wielu modernizacjom jakie przechodziły jednostki tego typu, ponad dwieście lat później, w chwili rozpoczęcia akcji edycji rozszerzonej Wojny Totalnej wciąż pozostały podstawowymi krążownikami lekkimi Imperium, skutecznymi niemal tak jak w chwili wprowadzenia. Nieliczne jednostki tego typu, głównie zdobyte w czasie rewolucji południowej znajdują się na stanie Marynarki Sojuszu Południowych Systemów. Różniący się znacznie budową od swojego poprzednika, typu Ardent, Peacekeeper miał jednak podobne rozmiary, większą mobilność i przewożony kontyngent myśliwski, a dzięki automatyzacji wymagał niewielkiej załogi do sprawnego funkcjonowania. Z powodu tych cech, a także zaskakująco sporej ładowności przejął po Ardencie rolę lekkiego krążownika odpowiedzialnego za eskortę, pikiety i patrolowanie systemów, przez co był jednym z najczęściej widywanych w imperialnej przestrzeni okrętów wojennych, przez swoje ponad dwieście lat służby stając się niejako symbolem Imperium na równi z dawnymi gwiezdnymi niszczycielami typu Imperial i myśliwcami TIE.