FANDOM

Eranr(czeska)Erafo(czeska)Erani(czeska)

Koin Skywalker – syn Luke'a Skywalkera. Padawan a następnie mistrz Jedi z okresu Nowej Republiki.

Historia

Przed narodzeniem

Mara Jade i Luke Skywalker długo nie mogli się doczekać dziecka. W dodatku około roku 20 ABY, tuż przed wybuchem wojny z Yuuzhan Vongami Mara została zatruta zarodnikami coomb przez yuuzhańskiego agenta, Noma Anora. Co prawda udało jej się zwalczyć chorobę dzięki łzom Vergere, Jedi z czasów Starej Republiki, ale Jade ciągle odczuwała jej skutki. Rok później, Mara wyczuła, że jest w ciąży. Bardzo się obawiała, że zarodniki wpłyną na jej dziecko i urodzi potwora. Mara jednak urodziła zdrowe dziecko, na planecie Takodana. Nazwano go Koin, a na drugie imię nadano mu Ben, na cześć mentora Luke'a, Obi-Wana Kenobiego.

Wojna z Yuuzhan Vongami

Początkowo Koin przebywał na Coruscant, ale gdy w roku 22 ABY rozpoczęła się inwazja na planetę, został z niej ewakuowany, dzięki pomocy Threepio, który udawał płacz Koina, by odwrócić uwagę Vongów. Później prawie do końca wojny przebywał w miejscu, gdzie kiedyś mieściło się Laboratorium Otchłani. Jakiś czas po zakończeniu wojny, Solo i Skywalkerowie wraz z malutkim Koinem udali się na Kashyyyk, do miasta Rwookrrorro, by oddać hołd poległemu w czasie ataku na laboratorium voxynów na Myrkr Anakinowi Solo. Następnie prawdopodobnie Luke, Mara i Koin udali się na Ossus, a później w odwiedziny do Hana i Leii do Sektora Wspólnego.

Późniejsze losy

Niestety, w roku zakończenia wojny Ben Solo przeszedł na Ciemną Stronę, co poskutkowało upadkiem Nowego Zakonu Jedi i udaniem się ojca Koina, Luke'a, na dobrowolne wygnanie. Koin został z matką, Marą, która przeniosła się z nim na Korelię. Mimo to często odwiedzali swojego ojca w jego podróży mającej na celu odnaleźć Pierwszą Świątynię Jedi. Oprócz tego Koin pobierał nauki u koreliańskiego rycerza Jedi, który przetrwał upadek Nowego Zakonu, Dala Minpresta.

Powrót ojca

Gdy Luke powrócił do znanej galaktyki z Rey, R2-D2 i Chewbaccą na pokładzie Sokoła Millenium, trzynastoletni wówczas Koin wraz z Marą już na niego czekał. Koin nie miał urazu do ojca o to, że ich opuścił, matka opowiedziała mu o tym, że Luke obwiniał się o przejście Bena Solo na Ciemną Stronę. Po odrodzeniu się Nowego Zakonu Jedi Luke nagrodził Dala tytułem mistrza za zasługi przy szkoleniu jego syna. Dalsze szkolenie Koin odbywał u ojca.

Spotkanie z Jadenem

Ten fragment artykułu wymaga poszerzenia o informacje ze spotkania z Jadenem.

W roku 61 ABY spotkał się z Jadenem Tano.

Fakty In-Universe

  • Był przez swojego ojca nazywany "Nuna".
  • Podczas misji szpiegowskich posługiwał się pseudonimem "Ben Jade" - co jest jego połączonym Drugim imieniem i drugim nazwiskiem.