FANDOM

Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Silver635. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.
Klony – rasa, która powstała w 32 BBY na podstawie DNA człowieka. Były używane jako jednostka wojskowa przez Republikę Galaktyczną, Republikę SystemowąIntergalaktyczne Przymierze Niezależnych Systemów oraz czasowo przez Państwo Mandaloriańskie.

Historia

Powstanie (32 BBY)

Klony zostały stworzone na podstawie DNA Jango Fetta w 32 BBY na planecie Kamino. Na początku klony były produkowane wyłącznie dla Republiki Galaktycznej, jednak pod koniec 20 BBY, Pre Vizsla zawarł kontrakt z mieszkańcami Kamino, który dotyczył produkcji klonów także dla Republiki Systemowej.

Armia Republiki Systemowej (20 BBY) - (35 ABY)

Zmiany w genomie

Tempo starzenia się

Dzięki zmianom genetycznym wprowadzonym na Kamino, klony dorastały - a więc i starzały się - w tempie dwukrotnie szybszym od naturalnego. Dzięki temu stworzenie w pełni gotowej armii trwało 10 zamiast 20 lat, równocześnie jednak dwukrotnie zmniejszył się przewidywany czas życia żołnierzy.

Zdolności bojowe

Żołnierze-klony byli "zaprogramowani" tak, aby zwiększyć ich odwagę i koncentrację w boju, lojalność oraz posłuszeństwo wobec przełożonych. Klon nie był praktycznie zdolny do kwestionowania rozkazów, jakie mu wydano - wypełniał je z całkowitym spokojem i bez wątpliwości.

Etapy rozwoju

Narodziny

Szkolenie

Sytuacja prawna

Formalnie klony były własnością Republiki – jednak posiadały prawa obywatelskie, mogły głosować, obejmowała ich forma ubezpieczenia społecznego.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki