FANDOM

Era-soj
Era-wt-dark

Autorstwa Smokescreena4

Kasimir Vicks (nazywany często Kas oraz używający kryptonimu Agent Micher) - urodzony w 497 ABY na Peralii jako syn Dysona Vicksa, byłego dowódcy Białej Dłoni. Był podatny na Moc, dlatego szybko przyjęto go do zakonu Jedi. Tam szlifował swoje umiejętności. W 506 ABY został uczniem utalentowanego rycerza Jedi Aarona Vilara. Nowy mistrz kładł duży nacisk na naukę szermierki, dzięki czemu w późniejszym czasie Kas był jedną z najlepiej posługujących się mieczem świetlnym osobą na świecie. Od 518 ABY agent WASM oraz partner Diny Source.

Historia

Wczesne życie

Kasimir urodził się w 497 ABY na Peralii. Jego ojcem był były dowódca Białej Dłoni i admirał Sojuszu Międzygalaktycznego Dyson Vicks, a jego matką dziennikarka Emma Vicks, która zmarła w wyniku powikłań poporodowych. Krótko po narodzinach został przekazany w ręce zakonu Jedi. Bardzo szybko pojął zasady kodeksu i rygorystycznie stosował się do niego. Duży wpływ na jego postawę miał mistrz Ima Tho.

Rodzinna pamiątka

W wieku pięciu lat Kas otrzymał od swojego ojca rodzinną pamiątkę - miecz świetlny, którego dawniej używał K'son Vicks. Chłopiec był zachwycony prezentem i zaczął mocniej przykładać się do szkolenia w posługiwaniu się tą bronią.

Mistrz Vilar

Mistrziuczen

Mistrz i uczeń

W 506 ABY przyszedł czas, w którym Kasimir został przydzielony do jednego z Jedi. Rada zadecydowała, że zostanie on padawanem nieco kontrowersyjnego i bardzo utalentowanego rycerza Jedi Aarona Vilara. Znany ze swoich umiejętności szermierczych Aaron bardzo naciskał na posługiwanie się mieczem świetlnym, natomiast w mniejszym stopniu na kontrolowanie Mocy. Mimo iż Kas korzystał z defensywnej formy trzeciej, Vilarowi udało się zaszczepić w uczniu trochę formy piątej. Po kilku latach, mimo młodego wieku, Kas stał się wyjątkowo dobrym szermierzem.

Początek wojny

W 510 ABY wybuchł konflikt, nazywany drugą wojną międzygalaktyczną. Kas, mimo że pochodził z Peralii, a jego ojciec był w tym czasie admirałem Sojuszu, razem z mistrzem stanął po stronie Trzeciej Republiki, a jednym z ich najważniejszych zadań było regularne przesyłanie raportów z bitew do zakonu, aby ten nie uległ potencjalnej propagandzie żadnej ze stron.

Bitwa o Aleen

W 513 ABY, w trakcie bitwy o Aleen, Kas pomagał w eskortowaniu rannych. W pewnym momencie zauważył, że jeden z czołgów wroga celuje w stronę jego mistrza. Kiedy pojazd oddał strzał, padawana natychmiast zareagował i zatrzymał pocisk w locie. Udało mu się to tylko częściowo, gdyż po chwili strzał zmienił trajektorię lotu i trafił tuż obok niego. Ranny Kas natychmiast został zabrany na Uzurpatora.

Atak Sithów

Ta część artykułu jest dopiero rozbudowywana, dlatego jej treść jest niekompletna.

Kasimir

Nastoletni Kas

Po jakimś czasie Kas obudził się w szpitalnym łóżku na pokładzie Uzurpatora. Jego przyjaciel Baxter wyjaśnił mu dlaczego tu leży i co się stało pod jego nieobecność. Zaraz potem Kas ruszył w stronę mostku, gdzie spodziewał się znaleźć swojego mistrza. Nie zastał go tam jednak. Admirał Naravak Dates poinformował padawana, że Aaron znajduje się w swojej kajucie. Kas udał się w tamtą stronę. Chwilę po rozpoczęciu rozmowy z mistrzem, pozostałości floty zostały zaatakowane przez Imperium Sithów. Aaron natychmiast kazał Kasowi zebrać ludzi i udać się w stronę śluzy, gdzie jego zdaniem miał nastąpić atak. Padawan wykonał polecenie i wziął ze sobą Baxtera, Wallace'a, Reda i kilku nieznanych żołnierzy Trzeciej Republiki. Gdy dotarli na miejsce, Aaron już odpierał atak wroga. Doszło do starcia, z którego zwycięsko wyszła załoga Uzurpatora. Vilar rozkazał Kasowi i pozostałym zostać i pilnoiwać śluzy, podczas gdy on, Baxter i Red udali się na pokład wroga. Po chwili padawan zauważył znak na ramieniu jednego z poległych żołnierzy Impweium Sithów i natychmiast udał się za Aaronem, by zatrzymać swojego mistrza.

WASM

W 518 ABY Kas wstąpił do Wywiadu Antysithowskiego Sojuszu Międzygalaktycznego. Tam pracował pod kryptonimem Agent Micher, infiltrując Imperium Sithów i Czarną Dłoń. Współpracował z Diną Source.

Osobowość

W przeciwieństwie do mistrza Kas sztywno trzymał się kodeksu Jedi. Uważał walkę za ostateczne rozwiązanie i starał się jak najrzadziej wyciągać swój miecz. Preferował pokojowe rozwiązania. Bardzo często pokazywał swoją honorowość i szlachetność. Cechował się również skromnością i nieśmiałością, lecz w chwilach grozy pokazywał swoją niebywałą odwagę. Był osobą miłą. Zawsze chciał bronić słabszych.

Umiejętności

Kas

Młody Kas używający miecza świetlnego

Kasimir dzięki rygorystycznemu szkoleniu u swojego mistrza stał się prawie tak dobrym szermierzem, jak sam Aaron. W mistrzowskim stopniu opanował defensywne Soresu, choć zdarzało się, że dopełniał je ofensywnym Shien, gdy walczył z wymagającym przeciwnikiem. Kas był też w dużym stopniu wrażliwy na Moc.

Ciekawostki

  • Imię Kasimir wzięło się od Casimir, czyli angielskiego odpowiednika Kazimierza.
  • Kasimir rzadko widywał ojca, głównie przez pełnioną przez niego ważną funkcję generała.