FANDOM

Era-old
Koordynaty
Nad tym artykułem pracuje Fargothen, Havenite Officer. W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu.

Johann Laneve to Rycerz Jedi Starego Zakonu Jedi żyjący za czasów Wielkiej Wojny Galaktycznej oraz następującej po niej Zimnej Wojny, służąc po stronie Republiki Galaktycznej. Podczas swojej kariery przeżył kilka bitew, podczas jednej z nich natrafiając oraz, do tej pory jako jedyny człowiek w historii, pokonując Białego Staaro w bezpośredniej walce.

Biografia

Wczesne życie i szkolenie

Wielka Wojna

Zimna Wojna

Starcie

W 3648 BBY Johann został wysłany na Ilum, gdzie jako dowódca kilkuosobowego oddziału, który miał za zadanie zlikwidować dowództwo okolicznej floty Imperium Sithów, która blokowała Marynarce Republiki dalsze przejście. Po wylądowaniu na miejscu Johann wraz z swoimi żołnierzami i jednym Jedi, jego Padawanem, z zadziwiającą łatwością zinfiltrowali bazę wroga, a po dotarciu do sali głównej, natrafili na pojedynczego, wysokiego humanoida, otoczonego obstawą innych, ubranych w czarne pancerze istot. Natychmiastowo wręcz rozpoczął się pojedynek miedzy Johannem i jego wspólnikiem oraz humanoidem, który jak się później okazało był Białym Staaro. Młodszy oraz mniej doświadczony Jedi został szybko wybity z walki poprzez swoją nieuwagę i pewność siebie, lecz doświadczony w boju Johann okazał się większym wyzwaniem. Uwaga trójki obrońców Staaro była odwrócona przez pozostałych komandosów Republiki. Ostatecznie wyglądało na to, iż Johann przegra i nie ujdzie z życiem, lecz w ostatniej sekundzie udało mu się zablokować atak Staaro, wypełniając swój miecz świetlny czystą Mocą. Zaskoczony Staaro opuścił swoją gardę, co pozwoliło Johannowi wykonać kończący cios, w wyniku którego oponent zniknął z hukiem i przeraźliwie jasnym światłem, który oślepił Rycerza. Jeden ostały przy życiu Taiten został szybko zabity przez ostatniego Komandosa Republiki, który po ujrzeniu nieprzytomnego Johanna wezwał pomoc, a następnie wyzionął ducha.